دانلود و خرید کتاب شفاعت محمدرضا جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شفاعت اثر محمدرضا جعفری

کتاب شفاعت

انتشارات:انتشارات نبا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شفاعت

کتاب شفاعت به‌قلم محمدرضا جعفری و گردآوری‌‌شده به همت سیدمحمدامین سیاه پوش را انتشارات نبا منتشر کرده است. این کتاب به تشریح و تبیین مفهوم شفاعت با توجه به آیات قرآن و آرا و گفته‌های مخالفان و موافقان این امر می‌پردازد.

درباره کتاب شفاعت

شفاعت یکی از مهم‌ترین مسائل اعتقادی در ادیان ابراهیمی و به‌ویژه دین اسلام است. مسئله‌ای که بحث‌ها و مناقشات و نیز نظرات موافق و مخالف بسیاری پیرامون آن وجود داشته و دارد. از آن‌جاکه هم‌اکنون میزان شبهات وارده درخصوص مسائل اعتقادی روبه‌فزونی گذاشته و نیاز است تا تحلیل‌های بیشتر و دقیق‌تری دربارهٔ این موارد انجام شود، سید محمدامین سیاه پوش در این کتاب کوشیده است تا با گردآوری مجموعه درس‌گفتارهای مرحوم علامه محمدرضا جعفری ذیل بحث شفاعت در سال ۷۸ و نیز مباحثی از بیانات ایشان پیرامون بحث امامت به روشن شدن این مبحث برای علاقه‌مندان کمک کرده و موجبات مطالعات و تحقیقات بیشتر را فراهم آورد. این کتاب در ۵ فصل به تحلیل شفاعت از نگاه آیات قرآن و تحلیل برخی جوانب آن با توجه به آرای فقها و سیره‌وسنت اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌پردازد.

خواندن کتاب شفاعت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتب تحلیلی دربارهٔ مسائل اعتقادی، دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های الهیات و مطالعات ادیان و طلاب حوزه‌های علمیه از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب شفاعت

«فصل اول: آیات سورهٔ بقره

مقدمه

یکی از مباحث مهم، بحث شفاعت در قرآن مجید است. آیات شفاعت به نظر اشخاص منقسم بر دو قسم می‌شوند:

۱- آیاتی که نفی شفاعت می‌کنند.

-۲- آیاتی که اثبات شفاعت می‌کنند.

آیات نافیه شفاعت یکنواخت نیست؛ دو دسته است:

-۱-۱- یک دسته از آیات هستند که اساساً می‌گویند شفاعتی نیست.

-۲-۱- یک دسته از آیاتی که می‌فرماید به این صورت و بدین‌گونه شفاعتی نیست. مشکل در آیات نوع اول است و غالباً افراد دستاویزشان یا نادانی‌هایشان در نوع اول آیات است. می‌خواهم عرض بکنم یک معنایی است؛ و خیلی کار ندارم که چه کسی گفته است؛ و آیا گفته شده یا گفته نشده است. عمدهٔ صحت معنا به درک درست معناست یعنی این معنا هم خوب فهمیده شود و هم خوب نقل بشود. دو آیه به یک مضمون داریم که هر دو آیه در سوره بقره وارد شده است.»




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۸۸۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۳۷,۴۵۰
تومان