دانلود و خرید کتاب کودک عشق حمیده شیخی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودک عشق اثر حمیده شیخی

کتاب کودک عشق

نویسنده:حمیده شیخی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کودک عشق

کتاب کودک عشق نوشتۀ حمیده شیخی در انتشارات مانیان به چاپ رسیده است. موضوع این کتاب، مراقبۀ کودک و تلفیق آن با اشعار مولانا است و حاصل تجربه‌های یک مادر در راه پرورش فرزند است.

درباره کتاب کودک عشق

کتاب کودک عشق شرح تجربه‌های یک مادر است که هم‌زمان با تولد و رشد نوزادش، گوشۀ چشمی هم به بزرگ‌تر شدن خود هم داشت و آن‌طور که خود می‌گوید فرزندش مهربان‌ترین معلم زندگی‌اش بود. این کتاب تلفیقی از اشعار و آموزه‌های مولانا و تجربه‌های يک مادر جوان است.

کتاب کودک عشق در دو بخش به‌شکل شعر و آموزش تنظیم شده است؛ بخش اول یک روز با عشق و بخش دوم کودک دانا کیه؟ نام دارند. همچنین در بخش دیباچه و سبو، نکات مهم و کاربردی برای فرزندپروری ارائه شده است. این کتاب دارای دو بخش داستانی و آموزشی است و در طول کتاب برنامه‌های مادی و معنوی مناسبی برای کودک پیشنهاد داده است. نویسنده در هر بخش ضمن معرفی وعده‌های غذایی مناسب برای کودک، شعرهای کودکانۀ خود و برخی از ابیات مولانا را گنجانده است تا هم‌زمان با غذا دادن به جسم کودک به پرورش روح او نیز توجه کنید. او می‌گوید این برنامه می‌تواند در رشد و سلامت جسم و روان فرزند مؤثر باشد و تأکید می‌کند که حتماً نیاز نیست کودکان معنای این ابیات را بفهمند، بلکه ارتعاش بالا و موسیقی هر شعر تأثیر خود را بر روح و جان کودک خواهد گذاشت. او اعتقاد دارد شعرهای مولانا به نوعی تمرین مراقبه برای کودکان محسوب می‌شوند.

در کتاب کودک عشق، جزئیات زیادی برای آشنایی کودک با فعالیت‌های روزمره و نیز آشنایی با محیط پیرامون و پرورش ذهن او آمده است. در بخش دوم کتاب که کودک دانا کیه؟ نام دارد موضوعات مختلفی برای سرگرمی، رشد انواع هوش و تقویت قوۀ شناخت کودک آمده که به تحکیم رابطۀ عاطفی کودک و مادر کمک می‌کند. در این بخش، کودک با موضوعاتی نظیر حالات مختلف چهره آشنا می‌شود و معلومات و محفوظات ذهنی و قوۀ شناخت او افزایش می‌یابد و هوش کلامی و ریاضی او تقویت می‌شود.

خواندن کتاب کودک عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان و همۀ مادرانی که در حال پرورش و تربیت فرزند هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کودک عشق

«صبح و بیدار شدن از خواب:

صبح شده و خورشید خانم مهربون لبخندزنان

اومده توی آسمون. پرنده‌های نغمه خون،

بال‌بال زنان شروع کردن به خوندن آوازهاشون.

آقا سپهر از خواب ناز بیدار شده.

مامان میگه با آواز: سلام سلام عزیر جونم

سلام به روی ماهت

صبح تو بیدار شدی

مثل یه غنچه وا شدی

شرکت خدا، خدای خوب و مهربون

مرسی که آقا سپهر و دادی بهمون

وقتی گلم بیدار می‌شه»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان