دانلود و خرید کتاب سیندرلای چینی آدلین یین ماه ترجمه علی‌اکبر ایزدی‌ توسنلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیندرلای چینی اثر آدلین یین ماه

کتاب سیندرلای چینی

معرفی کتاب سیندرلای چینی

کتاب سیندرلای چینی نوشتهٔ آدلین یین ماه و ترجمهٔ علی اکبر ایزدی‌ توسنلو و مهزاد کلهر است. انتشارات رادمهر این ناداستان در قالب زندگی‌نامه را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب سیندرلای چینی

کتاب سیندرلای چینی (Chinese Cindrella) حاوی یک ناداستان در قالب زندگی‌نامه است. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب در قالب سرگذشت‌نامهٔ واقعی در سال ۲۰۱۶ میلادی در سایت آمازون بوده است. آدلین یین ماه که ایناثر را در ۲۲ فصل نوشته، دختری بود که مادرش به فاصلهٔ کوتاهی بعد از تولد او فوت کرد؛ به همین دلیل همه او را نحس و بدقدم می‌دانستند و آنقدر بین او و سایر کودکان خانواده تبعیض قائل می‌شدند که در تمام عمرش احساس می‌کرد یک موجود اضافی و ناخواسته است. او بعد از مرگ نامادری‌اش در سال ۱۹۹۰ میلادی، به این فکر افتاد که زندگینامه‌اش را بنویسد؛ کتابی با عنوان «برگ‌های فروریخته» که در سال ۱۹۹۹ بهترین کتاب در بخش بین‌الملل معرفی شد و در ۱۲ کشور جهان ترجمه و منتشر شد، حاوی خاطرات کودکی آدلین است. او کتاب «سیندرلای چینی» را هم نوشت و داستان زندگی واقعی خود را از کودکی تا ۱۴سالگی در آن شرح داد. این ناداستان را بخوانید.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به دو گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرد، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص یا ارائهٔ اطلاعات و به‌دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم هم‌نوعان است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ مبتنی بر واقعیت، از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی است. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌تواند شامل این‌ها باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها و نقدهای ادبی.

خواندن کتاب سیندرلای چینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ناداستان و قالب زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سیندرلای چینی

«در فرودگاه جمعیت زیادی جمع شده بودند و لابه‌لای هم حرکت می‌کردند. گاهی به هم تنه می‌زدند و همدیگر را هل می‌دادند. چیزی که خیلی مرا متعجب کرد، این بود که فقط ده نفر مسافر از شانگهای به تیان جین می‌رفتند و من پشت سر نیانگ و پدر ایستاده بودم. تا آن روز خیلی برایم محسوس نبود، ولی حالا حس می‌کردم چین نسبت به قبل دچار تغییرات زیادی شده است.

اجداد پدری‌ام یعنی یه‌یه و نای‌نای هر دوشان در دوران سلسلهٔ کینگ به دنیا آمده بودند. سلسله کینگ ۳۷۴ سال حاکم چین بودند و سرانجام در سال ۱۹۱۱ با یک انقلاب توسط یاتسن سرنگون شدند. بعد از انقلاب به نوعی جنگ داخلی سرگرفت. فرماندهان نظامی محلی، مملکت را به چند بخش تقسیم کردند و با هم رو در رو شدند، تا اینکه حزب ملی به رهبری چیان کایچک به قدرت رسید. درسال ۱۹۳۷ که ژاپن به چین حمله کرد، قسمت زیادی از خاک چین در دست چیان کایچک قرار داشت و از طرفی حزب کمونیست با رهبری مائوتسه تونگ به تدریج قدرت می‌گرفت. در سالهای ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۵ ملیون و کمونیست‌ها با هم متحد شدند که علیه ژاپنی‌ها مقابلهٔ موفقی داشته باشند، ولی بعد از شکست ژاپن در سال ۱۹۴۵، جنگ داخلی برای تقسیم چین بین آنها شروع شد. تا سال ۱۹۴۸ که نیانگ و پدر مرا برای دور شدن از عمه نیا به تیان جین می‌بردند، کمونیست‌ها در منچوری پیروز شده بودند و به سمت تیان جین می‌آمدند. ایالت‌ها پشت سر هم به تصرف ارتش آزادی‌بخش خلق درمی‌آمد و خیلی از شهرها از پیش روی آن‌ها می‌گریختند و فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار و ترمینال‌ها همگی پر از مسافرینی بود که دوست داشتند به هونگ کنگ یا تایوان فرار کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۲۱۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان