دانلود و خرید کتاب چگونه برای مجله ها داستان کوتاه بنویسیم که چاپ شود؟ سوفی کینگ ترجمه سلما رضوان جو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه برای مجله ها داستان کوتاه بنویسیم که چاپ شود؟ اثر سوفی کینگ

کتاب چگونه برای مجله ها داستان کوتاه بنویسیم که چاپ شود؟

نویسنده:سوفی کینگ
انتشارات:نشر آن‌سو
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چگونه برای مجله ها داستان کوتاه بنویسیم که چاپ شود؟

کتاب چگونه برای مجله ها داستان کوتاه بنویسیم که چاپ شود؟ نوشتهٔ سوفی کینگ و ترجمهٔ سلما رضوان جو است. نشر آنسو این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب چگونه برای مجله ها داستان کوتاه بنویسیم که چاپ شود؟

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

کتاب چگونه برای مجله ها داستان کوتاه بنویسیم که چاپ شود؟ یادآوری کرده است که در ادبیات، داستان کوتاه به‌معنای عام آن سابقه‌ای طولانی دارد، اما پژوهشگران سرآغازهای داستان کوتاه مدرن را در قرن ۱۹ جست‌وجو می‌کنند. یافتن این سرآغازها در روزگاری نه‌چندان دور نشان از آن دارد که داستان کوتاه در دوران ما ویژگی‌هایی متفاوت با داستان‌های کوتاه کهن دارد؛ ویژگی‌هایی که نویسندگان این زمان باید از آن‌ها آگاه باشند و این آگاهی را در پدیدآوردن آثارشان به‌کاربندند. سوفی کینگ، نویسندهٔ مجلهٔ تایمز، در این کتاب تجربهٔ ۲۵ سال نویسندگی و برگزاری دوره‌های نویسندگی خلاق را به کار بسته تا بایدها و نبایدهایی را به علاقه‌مندان عرضه کند که در موفقیت نویسندگان داستان‌‌های کوتاه و استقبال از آثارشان مؤثر است. کتاب چگونه برای مجله ها داستان کوتاه بنویسیم که چاپ شود؟ ۱۹ فصل دارد. عنوان برخی از بخش‌های این اثر عبارت است از «داستان‌های مناسبتی»، «اول‌شخص یا سوم‌شخص»، «دوره‌های آموزش نویسندگی»، «تجربه‌های نویسندگان و سردبیران» و «داستان کوتاه با پایان غافلگیرکننده».

خواندن کتاب چگونه برای مجله ها داستان کوتاه بنویسیم که چاپ شود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران نگارش داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چگونه برای مجله ها داستان کوتاه بنویسیم که چاپ شود؟

«اصلاً از رسیدن روز مادر خوشحال نیستم. در واقع اصلاً نمی‌دانم چطور باید با آن کنار بیایم. در این سه سال آخر زندگی کوتاه آلیس، روز مادر مثل روز کریسمس و روزهای تولد از مهم‌ترین مناسبت‌های زندگی‌مان بود. از روی کارت‌های تبریکی که دخترک فرستاده بود هم می‌شد دید که چقدر مهم بودند؛ البته از پدر هم کمک گرفته بود.

آن‌ها را از کشوی پایین کمد چوبی که چیزهای مهم را در آن می‌گذارم بیرون می‌آورم. می‌دانم فکر خوبی نیست اما نمی‌توانم جلوی خودم را بگیرم. فقط سه تا کارت هست؛ اما تک‌تکشان را با تمام جزئیات در خاطر دارم. اولی عکس یک خرگوش بزرگ پشمالو را دارد که پر از قلب و بوسه است و می‌گوید: «برای بهترین مامان دنیا». همیشه با خودم فکر می‌کنم خنده‌دار است که بیشتر کارت‌ها همین را نوشته را دارند. احتمالاً یک عالَم بهترین در دنیا هست.

داخل کارت آلیس نوشته بود: «روز خوبی داشته باشی، چون همتا نداری.» البته خود آلیس که نمی‌توانست آن را نوشته باشد، چون آن زمان خیلی بچه بود. آن سال را خوب یادم هست. فوق‌العاده بود که بعد از آن همه تلاش و ناامیدی، بالاخره بچه‌دار شده بویم. آلیس درست در هفته قبل از روز مادر به دنیا آمده بود که به نظر ما از نظر زمان‌بندی بهتر از این نمی‌شد.

کارت دومی صورتی و اکلیل‌دار بود و دور تا دورش روبان داشت. ما همیشه با آلیس لباس صورتی می‌پوشاندیم، چون از آن صورت‌های گردی داشت که ممکن با صورت یک نوزاد پسر اشتباه گرفته شود. آلیس آن زمان دوساله بود و با قلم ژله‌ای صورتی روی کارت خط‌خطی کرده بود. اگر آدم کمی قوه تخیلش را به کار بیندازد، احتمالاً از میان خط‌خطی‌ها می‌تواند کلمه مامان را هم تصور کند. به جای خرگوش این بار روی کارت، طرح قلب بود و در میان این قلب‌های بسیار تصویر بچه‌ای بود که مادرش را محکم در آغوش می‌فشرد.»

فرهنگ موضوعات اخلاقی درشاهنامه فردوسی بر اساس فرهنگ ولف (جلد دوم)
نیره شاطری
گام به گام با امام (جلد دهم)
یعقوب ضاهر
همیشه تندرست و شاداب باشید
هایده مطهری
مانی + جشن جورکن ها - جشن خراب کن ها
حدیث لزر غلامی
عجایب کاسل
انریکه بیلا-ماتاس
سیر طنز در ادبیات ترکی آذربایجانی؛ جلد ۳
صالح سجادی
مربیگری بسکتبال
سیده فریده هادوی
جلد ۱۵: اطفال ـ خلاصه شیر مادر
ایمان وفایی
نقطه برگشت
آندرآ کامیلری
راه های افزایش سرعت کامپیوتر و اینترنت
سید راشد اخوت
لطائف التفسیر؛ جلد سوم
فخرالاسلام ابونصر احمد بن الحسن بن سلیمان درواجکی
گزینه های روی میز
محمدرضا مدنی فر
ریاضی (۳) برای دانش آموزان پایه دوازدهم
کلام‌اله شاکری
استراتژی های بازار و تعاملات استراتژیک در شرکت های کوچک و متوسط
ندا معزی‌نیا
امام حسین (ع) و ۱۲۰ تن از شهدای نهضت حسینی
اسلام همتی
ریاضیات کاربردی
حمیده اسکندری
عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
عبدالامیر عذاریانی
هیچ وقت
لیلا قاسمی
انگیزه شروع (خلاصه کتاب)
جیسون ووماک
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۲۷۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۱۷۵,۵۰۰
تومان