دانلود و خرید کتاب زیست پذیری و کیفیت زندگی سیداحسان بدخشیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زیست پذیری و کیفیت زندگی اثر سیداحسان بدخشیان

کتاب زیست پذیری و کیفیت زندگی

معرفی کتاب زیست پذیری و کیفیت زندگی

کتاب زیست پذیری و کیفیت زندگی نوشتهٔ سید احسان بدخشیان و مرتضی نصر اصفهانی است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب زیست پذیری و کیفیت زندگی

محیط پیرامون انسان مهم است؛ چراکه نه‌تنها انسان از ابتدای خلقت تا آخرین روزهای زندگی خویش در آن زندگی می‌کند، کیفیت زندگی نسل‌های آینده نیز به آن وابسته است؛ بنابراین حفاظت از محیط‌زیست یک وظیفهٔ اصلی انسان امروز است. او باید تمامی منابع و ظرفیت‌های موجود را برای آیندگان حفظ کند. صرفه‌جویی در منابع تجدیدپذیر و استفادهٔ بهینه از آن‌ها هم تأمین‌کنندهٔ نیازهای نسل امروز است و هم منابع کافی برای آیندگان باقی می‌گذارد. این امر سبب کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا نیز می‌شود. زیست‌پذیری در معنای اصلی و کلی خود به مفهوم دستیابی به قابلیت زندگی است و در واقع همان دستیابی به کیفیت برنامه‌ریزی شهری خوب یا مکان پایدار است. پیرامون مفهوم زیست - پذیری بحث‌های گسترده‌ای درمورد پایداری حمل‌ونقل، محیط‌های سرزنده، ابعاد مختلف جامعه و... می‌شود. اهمیت موضوع زیست‌پذیری و تأثیر آن بر کیفیت زندگی افراد جامعه بر کسی پوشیده نیست و اهمیت موضوع نه‌تنها محصور به یک شهر بلکه موضوعی جهانی است و هر فرد به‌نوبهٔ خود سهم اندکی در تحقق آن دارد. با این حساب ضرورت تدوین منابعی که در آن به عوامل تأثیرگذار بر ماهیت زیست‌پذیری فضاهای شهری اشاره کند، ضروری به نظر می‌رسد. اصولاً تحقق شهر مطلوب از نظر زیست‌پذیری بدون شناخت دقیق رفتارها و عوامل مؤثر شکل‌گیری محیط شهری زیست‌پذیر ممکن نیست. کتاب زیست پذیری و کیفیت زندگی سعی کرده تا با شناخت و معرفی عوامل مؤثر بر زیست‌پذیری و ارائهٔ نمونه‌های شهری موفق در این زمینه، گامی مؤثر در راستای برنامه‌ریزی و طراحی شهر زیست‌پذیر بردارد. موضوع اصلی این کتاب، تأکید بر تحقق عوامل شهر زیست‌پذیر و نمونه‌های موفق در این زمینه است. در این منبع سعی شده است تا با بررسی عوامل گوناگون تأثیرگذار بر برنامه‌ریزی و زیست‌پذیری شهری، بسط مفهومی جهت استفاده برنامه‌ریزان، طراحان و علاقه‌مندان این حوزه ایجاد شود.

خواندن کتاب زیست پذیری و کیفیت زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

این کتاب را به برنامه‌ریزان، طراحان و علاقه‌مندان حوزهٔ زیست‌پذیری شهری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زیست پذیری و کیفیت زندگی

«مفهوم زیست‌پذیری

با کمی تأمل می‌توان دریافت که در اطراف ما فاجعه‌هایی در حال وقوع است که شاید کمتر موردتوجه رسانه‌ها سیاست‌مداران یا شهروندان عادی قرار گرفته است. قسمتی از این بحران مربوط به توسعه فیزیکی گسترده‌ای است که زمینه‌ای اطراف شهرها را به‌سرعت می‌بلعد و بخشی از آن به ازدحام ترافیک و غلبة خودروی شخصی مرتبط است. چالش تهیة مسکن مناسب از لحاظ قیمت و طراحی، دسترسی نابرابر به مدارس و امکانات آموزشی، مراقبت‌های بهداشتی و بسیاری مسائل دیگر تنها بخش‌هایی از این فاجعه‌اند بنابراین، در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که از جنبه‌های بوم‌شناسی اجتماعی و فرهنگی آسیب بسیار دیده است و نیازمند چاره‌جویی اساسی و سریع است. ازآنجاکه شرایط ذکر شده شرح اوضاع و وضعیت بسیاری از شهرهای معاصر است راهکارهای گوناگونی برای مواجهه با آن ارائه شده است. یکی از آنها زیست‌پذیری است که با تکامل اولویت‌های برنامه‌ریزی و اهمیت پاسخ به نیازهای در حال افزایش جامعة پساصنعتی که در جستجوی، تسهیلات امکانات و کیفیت زندگی بالاتر و بیشتر است، رونق گرفته است. به‌عبارت‌دیگر به دلیل آگاهی از خطراتی مثل رشد سریع جمعیت ازدحام و شلوغی ازبین‌رفتن زمینه‌ای کشاورزی و فضاهای باز، کمبود مسکن معقول و مناسب افزایش نابرابری‌های اجتماعی و ازبین‌رفتن حس تعلق به مکان، هویت مکانی و زندگی اجتماعی که کیفیت زندگی جوامع را تهدید می‌کنند، زیست‌پذیری به وجود آمده و رشد کرده است.

آنچه تحت عنوان زیست‌پذیری مطرح می‌شود ترجمة فارسی انتخاب شده برای عبارت انگلیسی "Livability است. در برخی متون فارسی معادل عبارت فوق را سرزندگی شهری نامیده‌اند، درصورتی‌که آنچه به‌عنوان سرزندگی از نظر لینچ در شکل خوب شهر" به‌عنوان معیار بیان شده است، در ترجمة واژه دیگری است. در فرهنگ انگلیسی آکسفورد "Livability" به معنای دارای ارزش زندگی" و "Vitality به معنای فعال‌بودن و پر انرژی بودن تعریف شده‌اند. رابرت کوان در فرهنگ شهرسازی در مقابل واژة زیست‌پذیر، "مناسب برای زندگی" و "فراهم آورنده کیفیت زندگی خوب را تعریف می‌نماید. در تعریف مبحث "سرزندگی" و روشن‌شدن وجوه تمایز آن با زیست‌پذیری باید گفت که صفت ویژه مراکز شهری موفق برای سرزندگی بیان می‌گردد.»

همه چیز درباره فناوری نانو
علی ابراهیمی
سیمای تهیدستان شهری
پیام حیدرقزوینی
حمایت از زنان بزه دیده در جرایم جنسی در حقوق ایران
سحر کریمی
گل ائشیت نئیدن
محمود دست‌پیش
توان درونی تان را کشف کنید
دیوید ای. رایت
سالمندی سالم
سیدامیرحسین بتولی
علل گرایش به حرکت های سلفی گری در استان سیستان و بلوچستان
حسن کیوان
معیار عمل حرفه ای، از معلمی تا راهبری
آمنه احمدی
دیوان الادب (۱)
محمد‌صالح علامه حائری مازندرانی (سمنانی)
فوت و فن های فروش و جذب مشتری
سجاد فرج الهی
دیگر هرگز به من نگویید موفق باشید!
فیلیپ بلچ
قانون مجازات اسلامی معرب
ابراهیم قربانی
درآمدی بر نظام اندیشه استاد شهید مطهری (ره)
سیدرضا حسینی کوهساری
تو بی قید و شرط ارزشمندی
ثریا مظاهری
راهنمای برنامه ریزی آموزشی
مهدیه ابوالقاسمی
درسنامه طلایی جراحی دهان، فک و صورت مالامد
علیرضا جهانگیرنیا
رویکردی آموزشی به جامعه شناسی زبان
رضا پیش قدم
رفع اختلاف درمانی
جولیت گراشه
درک شهودی و نقش قلب
سعید رضایی طرقی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان