دانلود و خرید کتاب مدیریت ابداع و نوآوری در سازمان ها ونسا رتن ترجمه احسان غراب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت ابداع و نوآوری در سازمان ها اثر ونسا رتن

کتاب مدیریت ابداع و نوآوری در سازمان ها

نویسنده:ونسا رتن
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدیریت ابداع و نوآوری در سازمان ها

کتاب مدیریت ابداع و نوآوری در سازمان‌ ها نوشتۀ ونسا رتن و ترجمۀ احسان غراب و امیر حیدری است. انتشارات نمای علم این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است. این اثر به پرورش روش کارافرینی کمک می‌کند.

درباره کتاب مدیریت ابداع و نوآوری در سازمان‌ ها

با کمک کتاب مدیریت ابداع و نوآوری در سازمان‌ ها ما به درک عمیقی از موضوعات پیش روی سازمان‌ها حین اجرا و مدیریت ابداعات می‌رسیم. چالش‌های بسیاری هستند که به‌دلیل پاندمی کووید ۱۹ پیش روی سازمان‌ها قرار گرفتند که بر نحوۀ آشنایی سازمان‌ها با ابداعات تأثیر می‌گذارند. فناوری‌های نوین دیجیتالی بر فرایند نوآوری در سازمان‌ها و نیز فعالیت‌های میان‌فرهنگی تأثیر می‌گذارد. این بدان معنا است که حیطۀ ابداعات همیشه به‌دلیل تحولات در محیط کسب‌وکار بین‌المللی در حال پیشرفت است. هدف این کتاب نمایان‌کردن علاقۀ ما به ابداعات البته از منظر سازمانی است. این بدان معنا است که موضوعات جالب مربوط به ابداع و پیش‌بینی روندهای آتی تعیین می‌شود. نویسنده بر این باور است که تغییرات هیجان‌انگیزتری در حیطۀ ابداعات اعمال خواهد شد که جامعه را متحول می‌کند.

فصل اول بر نحوۀ مدیریت فرایندهای ابداعی از سوی سازمان‌ها متمرکز می‌شود. این فصل راهی خوب برای اعمال ابداعات در برنامه‌های استراتژیک سازمان‌ها ارائه می‌دهد. این فصل بررسی می‌کند که سازمان‌ها چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند و چرا فرایند مدیریت ابداع، بخش مهمی از موفقیت رقابتی به شمار می‌رود.  فصل دوم انواع مختلف ابداع را بررسی می‌کند که کمک می‌کند تا راه‌های مختلف مدیریت ابداع شناخته شود. همهٔ ابداعات یکسان نیستند؛ ازاین‌رو هر نوع باید بر اساس صلاحیت‌ها و شایستگی‌هایش ارزیابی شود. فصل سوم، نقش اکوسیستم‌های ابداعات در جامعه را تحلیل می‌کند. این فصل شامل تمرکز بر نحو‌ۀ تعامل نهادهای مختلف با جامعه در ارتباط با کارهای ابداعی می‌شود. فصل چهارم اشکال مسئولانۀ ابداعات را به بحث می‌گذارد؛ ازاین‌رو بر ابعاد اخلاقی ابداعات تأکید می‌کند. فصل پنجم استراتژی مورداستفاده در شکل‌های کارآفرینی ابداعات را تعیین می‌کند. این روش مهمی است که سازمان‌ها می‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند. فصل ششم نقش تاب‌آوری در تلاش‌های ابداعی را تحلیل می‌کند؛ این به‌معنای لحاظ‌کردن بحران‌ها و تحولات پیش‌بینی‌نشده بازار است. فصل هفتم متداول‌ترین و محبوب‌ترین شکل‌های سبز و اکوسیستمی ابداعات را تحلیل می‌کند. فصل هشتم نقش هوش مصنوعی در ابداعات را بررسی کرده و پیشرفت‌های فناوری در جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهد. فصل نهم نقش بازاریابی اجتماعی و ابداعات در بازار را تعیین می‌کند؛ بنابراین نیاز به تفکر دربارۀ دلالت‌های اجتماعی هر نوع ابداع را ارزیابی می‌کند. کتاب مدیریت ابداع و نوآوری در سازمان‌ ها در ۹ فصل نوشته شده است.

خواندن کتاب مدیریت ابداع و نوآوری در سازمان‌ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های مدیریتی و راهنما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت ابداع و نوآوری در سازمان‌ ها

«چگونگی مدیریت ابداع

ابداع، حیطه‌ای به‌شدت عملیاتی است و اخیراً به‌عنوان حیطه جالب و مجزا در بررسی‌های مدیریت کسب‌وکار ظهور کرده است. این بدان معنا است که جنبه‌های عملیاتی و تئوریکی در ارتباط با نحوه وقوع ابداع در جامعه وجود دارند. پیش‌تر فرض می‌شد که ابداع به طور جادویی رخ می‌دهد و نباید مدیریت می‌شد. این فرضیه نادرست است؛ زیرا ابداع را می‌توان آموخت و بر اساس خروجی‌های در حال تغییر ابداع بهبود بخشیده شود. همچنین به‌خاطرداشتن نحوه اجرای ابداع در سازمان مهم می‌باشد.

معمولاً، ابداع شکلی فزاینده یا رادیکالی دارد. ابداع فزاینده به روشی مستمر رخ می‌دهد؛ لذا تغییرات کوچکی اجرا می. شوند این بدان معنا است که ابداع معمولاً فرایند مرحله‌به‌مرحله بوده که باگذشت زمان افزایش می‌یابد ابداع رادیکالی، تحول هر چه بیشتر زندگی و تغییر کامل شرایط کنونی بازار به شمار می‌رود وقوع ابداع در جامعه بعید است؛ اما زمانی چنین رویدادی به وقوع می‌پیوندند که دارای تأثیرات تحول‌آفرین باشد.

ابداع موضوعی پیچیده است زیرا می‌توان آن را به طرق مختلف تحت بررسی قرارداد. ابداع موضوع روز است و از سوی سازمان‌های زیادی به شکل رقابتی به کار برده می. شود ابداع در سازمان‌ها به‌صورت روزانه رخ می‌دهد؛ اما بیشتر آن به روش مناسب اندازه‌گیری نمی‌شوند؛ لذا ردیابی ابداع به لحاظ میزان پیشرفت یا پس رفت آن درون یک سازمان دشوار است برخی ابداعات به‌سرعت توسعه هستند، درحالی‌که ردیابی اشکال دیگر ابداعات می‌توانند زمان بر باشند. این بدان معنا است که هر ابداعی باید به‌عنوان شکل منحصربه‌فردی از ابداعات در نظر گرفته شود.

 برای اینکه ابداع در جامعه به روشی مناسب مورداستفاده قرار گیرد به افرادی نیاز دارد که با آن ارتباط برقرار نمایند. این به معنای یادگیری دلایل ابداع و نحوه مفید واقع‌شدن آنها می‌باشد. ضرورتاً ابداع گفتمانی است که بین کاربر و سازنده ابداع رخ می‌دهد. اغلب ابداعات برگرفته از تداخل سازمانی به لحاظ پیوند ابداع با نیاز تجاری می‌باشند این بدان معنا است که این گفتمان مانند گفت‌وگو درباره اطلاعات جدید کسب شده و سپس بحث درباره بازخوردها می‌باشد. برخی بازخوردها می‌توانند تأثیرات مثبت و برخی اشکال بازخورد می‌توانند تأثیرات منفی داشته باشند هر دو نوع بازخورد باید به لحاظ دلالت‌های پنهان بر استفاده از ابداع در سازمان‌ها لحاظ شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان