دانلود و خرید کتاب تاثیر برنامه درسی پنهان بر کیفیت زندگی دانش آموزان امیر شاه کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیر برنامه درسی پنهان بر کیفیت زندگی دانش آموزان اثر امیر شاه کرمی

کتاب تاثیر برنامه درسی پنهان بر کیفیت زندگی دانش آموزان

معرفی کتاب تاثیر برنامه درسی پنهان بر کیفیت زندگی دانش آموزان

کتاب تاثیر برنامه درسی پنهان بر کیفیت زندگی دانش‌آموزان نوشتۀ امیر شاه کرمی است. این کتاب را انتشارات آذرفر منتشر کرده است.

درباره کتاب تاثیر برنامه درسی پنهان بر کیفیت زندگی دانش‌آموزان

آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک نهاد خدماتی که وظیفۀ آن آموزش افراد به‌عنوان سرمایه‌های یک کشور است وظیفه‌ای مهم و بنیادی برعهده دارد که باید آن را منطبق بر چهارچوبی از قبل مشخص و برنامه‌ریزی انجام دهد تا بتواند هر آنچه را که نیاز افراد در راستای بروز رسانی آگاهی‌هایشان است به نحو احسن انجام دهد. در راستای رسیدن به این اهداف راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به «برنامه درسی» به‌عنوان یکی از ستون‌های الزامی علوم تربیتی که نقش بی‌بدیلی در عملکردهای تربیتی دارد، اشاره کرد.

بدون تردید یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در تربیت و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان برنامه درسی پنهان است. دانش‌آموزان از طریق برنامه‌های درسی و به‌ویژه برنامه درسی پنهان با انواع دانش، علمی، اجتماعی، تاریخی، دینی، مذهبی و... مهارت‌ها و نگرش‌های مختلفی مانند احترام، صداقت، تعهد، مسئولیت‌پذیری رعایت قانون و مقررات معرفت نفس، بیدارسازی فطرت و عقل، ایجاد رغبت و شوق به طاعت و عبادت خدا و پرورش محاسن و مکارم اخلاق وطن‌دوستی قانون‌مداری، مشارکت و... آشنا می‌شوند.

بی‌تردید یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و دلایل شکل‌گیری مدارس در طول تاریخ بشری و توسعۀ آن به شکل کنونی آماده‌سازی شهروندانی متعهد، فعال و خلاق بوده است افرادی که نه‌تنها ارزش‌ها و ویژگی‌های مورد ستایش جامعه را دارا باشند بلکه بتوانند در راستای بهسازی و ارتقای فرهنگ جامعه تلاش مؤثری را به نمایش بگذارند و این در قالب شکل‌گیری کیفیت زندگی و زندگی مطلوب، تحقق پیدا می‌کند.

خواندن کتاب تاثیر برنامه درسی پنهان بر کیفیت زندگی دانش‌آموزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که در حوزهٔ آموزش و دانش‌آموزان مشغول فعالیت هستند مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب تاثیر برنامه درسی پنهان بر کیفیت زندگی دانش‌آموزان

«دررابطه‌با تشویق، جکسون همچنین چگونگی شیوه‌های ارزیابی در مدارس را تجزیه‌وتحلیل می‌کند که به موفقیت در شکل تشویق و تعریف مربوط هستند: دیدگاه غالب در تعلیم‌وتربیت امروز بر مزایای آموزشی موفقیت و معایب شکست تأکید می‌کند به این دلیل «جکسون» نتیجه می‌گیرد که مدارس پاداش گرا هستند نظر به اینکه معلم‌ها تمایل به توجه بیشتری به چشم‌پوشی‌کردن از نقاط ضعف دانش‌آموزانی که دارای جنبه‌های مثبت هستند، دارند.

«جکسون» همچنین به مسئلۀ قدرت منعکس شده در شکل اقتدار معلم می‌تازد. او ادعا می‌کند که قدرت یک معلم در تضاد باقدرت اعمال شده توسط والدین است؛ بنابراین معلم رئیس اول دانش‌آموز است. .». جکسون شکلی از بی‌عدالتی در استفاده از این قدرت به این معنا که برخلاف شرایط کار، به دانش‌آموزان قدرت تصمیم داده نمی‌شود که آیا در مدرسه بمانند یا نه تقبیح می‌کند. آنها باید به‌ناچار در مدرسه بمانند که آیا آن را دوست دارند یا نه. جکسون ادعا می‌کند که دانش‌آموزان به طور ضمنی عادت‌های تمکین و اطاعت را می‌آموزند که یک ارزش بالایی را در سایر محیط‌ها خواهند داشت؛ مانند محل کار. (جکسون، ۱۹۶۸).

از دیدگاه بسیاری از صاحب‌نظران برنامه درسی پنهان از اهمیت بیشتری نسبت به برنامه درسی رسمی برخوردار است، چراکه فراگیران، آن را از طریق جنبه‌های غیرآکادمیک محیط آموزشی و روابط اجتماعی متأثر از جمعیت، تشویق و قدرت به طور ضمنی می‌آموزند (نیک پران، ۱۳۹۳).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۴۷۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان