دانلود و خرید کتاب اختلال شخصیت هیتر بارنت ویگ ترجمه عطاء‌الله محمدی
کتاب اختلال شخصیت اثر هیتر بارنت ویگ

کتاب اختلال شخصیت

امتیاز:
۱.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اختلال شخصیت

کتاب اختلال شخصیت نوشتهٔ هیتر بارنت ویگ و ترجمهٔ عطاء‌الله محمدی است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اختلال شخصیت

روش تفکر، احساس و رفتار یک فرد شخصیت او را می‌سازد. همه دارای صفات شخصیتی هستیم. ممکن است شما فردی بردبار یا بی‌خیال یا اینکه خجالتی یا موقر باشید. رد هر حال صفاتی که در شخصیت شما وجود دارد کمک می‌کند تصمیم بگیرید چگونه به موقعیت‌های متفاوت واکنش نشان دهید. برخی افراد صفاتی دارند که موجب می‌شود به موقعیت‌ها به نحوی واکنش نشان دهند که مشکلاتی به بار آورند. آنها ممکن است با ترس باتمام موقعیت‌هایی جدید برخورد کنند یا بدون اینکه به پی‌آمدهای رفتار خود بیاندیشند دست به عمل بزنند. وقتی شخصیت افراد موجب بروز مشکلاتی در محل کار و یا در منزل شوند می‌گوییم دارای اختلال شخصیت هستند.

خانم هیتر بارنت ویگ فارغ‌التحصیل دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس است و درجهٔ دکترای خود را در روان‌شناسی در سال ۲۰۰۴ از دانشگاه هاروارد گرفت. او نویسندهٔ چندین مقاله تحقیقی دربارهٔ پردازش اطلاعات و موضوع «خود (Self)» در اختلال شخصیت مرزی است. او در حال حاضر به همراه دکتر آبیگال بایر (Abigail Baird) در حال نوشتن کتابی دربارهٔ شناخت رفتار نوجوانی براساس دانش تکاملی و علوم عصب پایه است. دکتر ویگ در استاک بریج، ماساچوست با همسر و دختر دوساله‌اش زندگی می‌کند.

خواندن کتاب اختلال شخصیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌شناس‌ها و پژوهشگران و دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلال شخصیت

«در جامعه ما فاصله زیادی بین «داراها» و «ندارها» وجود دارد. فقر مشکلات اختصاصی چندی به همراه می‌آورد، از جمله احتمال خطرات بیولوژیکی، خشونت بین فردی و دسترسی محدود به مراقبت‌های پزشکی و روانپزشکی را افزایش می‌دهد. یکی از اختلالات شخصیت که در آن موقعیت اجتماعی ـ اقتصادی را باید مورد ملاحظه قرار داد اختلال شخصیت ضد اجتماعی است.

به یاد داشته باشید که اختلال شخصیت ضد اجتماعی عمدتاً با رفتارهای غیرقانونی در طول عمر همچون دزدی، تخریب اموال، و خشونت توصیف شد. این رفتارها ممکن است در دوران کودکی شروع و تا بزرگسالی ادامه یابند. کودکانی که در فقر پرورش می‌یابند به احتمال زیاد از آبی مصرف کنند که به میزان زیادی دارای سرب است و منجر به آسیب خفیف یا شدید مغزی می‌شود. به علاوه بسیاری از کودکانی که در فقر زندگی می‌کنند به خانواده‌های تک والد تعلق دارند، که در آن‌ها نظارت کافی از طرف والدین وجود ندارد. نظارت ناکافی احتمال پرداختن کودک به رفتارهای ضد اجتماعی یا ارتباط با کودکانی که بارها به دردسر افتاده‌اند را افزایش دهد. پلکیدن با «بروبچه‌های خلاف» ممکن است باعث شود آن‌ها به دسته‌های تبهکار بپیوندند و با رفتارهای غیرقانونی و خشونت‌آمیز بیشتری آشنا شوند. در واقع برحسب معیارهای تشخیصی بسیاری از اعضای دسته‌های تبهکار از معیارهای رفتاری اختلال شخصیت ضداجتماعی برخوردارند. در حوزه روانشناسی در باره این‌که آیا اختلال شخصیت ضد اجتماعی را می‌توان اختلال روانی محسوب کرد بحث وجود دارد، زیرا زندگی در مناطق فقیر نشین شهری در بیشتر مواقع احتمالاً منجر به پرداختن به فعالیت غیرقانونی می‌شود. به عبارت دیگر آیا مسئله شخصیتی است یا پاسخی است به محیط؟ کاملاً می‌دانیم رفتارهای ضد اجتماعی در بین افرادی که در پایگاه اجتماعی- اقتصادی پائین قرار دارند بیشتر شایع است. با این حال معلوم نیست چه تعداد از این افراد، چنانچه محیط آن‌ها ناگهان تغییر یابد، پرداختن به رفتارهای ضداجتماعی را ادامه می‌دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۷۰۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان