دانلود و خرید کتاب اوتیسم، علایم، نشانه ها و راهکارهای تشخیصی و درمان در کودکان و نوجوانان لبانه قادرنژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اوتیسم، علایم، نشانه ها و راهکارهای تشخیصی و درمان در کودکان و نوجوانان اثر لبانه قادرنژاد

کتاب اوتیسم، علایم، نشانه ها و راهکارهای تشخیصی و درمان در کودکان و نوجوانان

معرفی کتاب اوتیسم، علایم، نشانه ها و راهکارهای تشخیصی و درمان در کودکان و نوجوانان

کتاب اوتیسم، علایم، نشانه ها و راهکارهای تشخیصی و درمان در کودکان و نوجوانان نوشتهٔ لبانه قادرنژاد است و انتشارات نسل روشن آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اوتیسم، علایم، نشانه ها و راهکارهای تشخیصی و درمان در کودکان و نوجوانان

اوتیسم Autism نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی و غیر معمول مشخص می‌شود. این بیماری نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی آشکار می‌گردد و معمولا این اختلال در سال‌های نخستین زندگی بروز می‌کند. این اختلال که تا پیش از سه‌سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن هنوز مشخص نیست، بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای مبتلایان دشوار می‌سازد و در بعضی موارد با رفتارهای خودآزارانه و پرخاشگری همراه است، اما در صورت تشخیص زودهنگام و آغاز معالجات پزشکی و بازتوانی شناختی، می‌توان تا حد زیادی از عوارض آن بر کیفیت زندگی افراد کم کرد.

مبتلایان به این بیماری قادر به برقرار کردن ارتباط طبیعی با سایر مردم نیستند و میل توام با اضطرابی به حفظ و ادامه روش‌های عادی زندگی دارند که به مرور زمان به صورت علایق یا وسواس‌های بسیار شدید درمی‌آیند.

شدت بیماری از مواردی که فرد از حضور دیگران بی‌خبر است، سخنی بر زبان نمی‌آورد، و هیچ رفتار و کردار مفید و نتیجه‌بخشی ندارد، تا دانش‌آموزانی که نمرات بالا در درس‌هایشان می‌آورند، واژه‌های دانشمندانه و کاملاً حساب‌شده بر زبان می‌رانند، و اطلاعات و واقعیات بسیاری را به ذهن سپرده‌اند، متفاوت است. بسیاری از مبتلایان به این بیماری با خود حرف می‌زنند، و چنان رفتار می‌کنند، که گویی حضور یا نظر دیگران برایشان اهمیتی ندارد.

در زمینه اطلاع‌رسانی و میزان آگاهی افراد از اختلال اوتیسم، خوشبختانه امروزه آگاهی نسبت به این اختلال بسیار بیشتر شده است، به گونه‌ای که مادری که متوجه تاخیر تکلم کودک و عدم ارتباط چشمی فرزندش در مقایسه با فرزندان دیگر می‌شود، به متخصص مراجعه می‌کند و یا نگرانی خود را نسبت به فرزندش مطرح می‌کند. متاسفانه با وجود گسترش نسبی اطلاع‌رسانی در این زمینه، هنوز امکانات به منظور گفتاردرمانی، بازی درمانی، توانبخشی در بسیاری از نقاط کشور محدود است. 

هدف کتاب اوتیسم، علایم، نشانه ها و راهکارهای تشخیصی و درمان در کودکان و نوجوانان معرفی بیماری اوتیسم، شناخت علایم و نشانه‌ها و راهکارهای تشخیصی و درمان در کودکان و نوجوانان است.

خواندن کتاب اوتیسم، علایم، نشانه ها و راهکارهای تشخیصی و درمان در کودکان و نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ والدین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اوتیسم، علایم، نشانه ها و راهکارهای تشخیصی و درمان در کودکان و نوجوانان

«تقریبا همیشه علائم اوتیسم از قبل از ۳ سالگی بروز می‌کنند. معمولا والدین اول از همه متوجه می‌شوند که کودک نوپای آنها حرف زدن را شروع نکرده و واکنش‌هایی نشان می‌دهد که شبیه به کودکان هم سن و سال خودش نیست. البته اگر کودک شما دقیقا همزمان با سایر کودکان همسن خود شروع به صحبت کردن نکرد امری غیر طبیعی نیست.

علائم اوتیسم عبارت‌اند از

تاخیر در فراگیری صحبت کردن و یا عدم صحبت کردن به طور کلی. ممکن است کودک مبتلا به اوتیسم حتی با طبیعی بودن آزمون شنوایی باز هم ناشنوا به نظر برسد.

تکرار بیش از حد برخی رفتار ها، کارهای مورد علاقه و یا بازی ها. به عنوان مثال تکان‌های مکرر و تکراری بدن، به هم متصل کردن غیر طبیعی اشیاء و احساس ناراحتی شدید زمانی که یک روال طبیعی نقض می‌شود.

افراد می‌توانند رفتارهای بسیار متفاوتی داشته باشند و این رفتارها را به صورت خفیف تا شدید از خود بروز دهند. معمولا والدین کودکان مبتلا به اوتیسم می‌گویند که کودکان آنها ترجیح می‌دهند که به تنهایی بازی کنند و از تماس چشمی با افراد دیگر خودداری می‌کنند.

اوتیسم می‌تواند منجر به بروز مشکلات دیگری نیز بشود. برخی از این مشکلات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بسیاری از کودکان هوش پایین تر از حد معمول دارند.

نوجوانان مبتلا به اوتیسم اغلب افسرده هستند و دچار اضطراب زیادی می‌شوند مخصوصا اگر هوش آنها هم‌اندازه با میزان میانگین و یا بالاتر از آن باشد.

برخی از کودکان در سنین نوجوانی دچار تشنج‌هایی مانند صرع می‌شوند.

اگر کودک شما علائم اوتیسم را داشته باشد، دستورالعمل‌هایی وجود دارد که دکتر شما از آنها استفاده می‌کند تا بیماری را تشخیص دهد. این دستور العمل، علائم را به سه بخش اصلی تقسیم می‌کند:

تعاملات و روابط اجتماعی. به عنوان مثال، ممکن است کودک شما قادر بر برقراری تماس چشمی نباشد. افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است برای تشخیص احساسات دیگران مانند درد و غم به زمان بیشتری نیاز داشته باشند و به سختی این احساس را در دیگران تشخیص دهند.

ارتباطات کلامی و غیر کلامی. به عنوان مثال، یک کودک مبتلا به اوتیسم ممکن است که هرگز حرف نزند. یا ممکن است در اغلب موارد یک عبارت خاص را بارها و بارها تکرار کند.

محدودیت در علاقه مندی به بازی‌ها و فعالیت‌ها. به عنوان مثال، کودکانِ کوچک تر به جای بازی کردن با کل اسباب بازی تنها بر بخشی از آن تمرکز می‌کنند. کودکان بزرگ تر و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم ممکن است تنها به موضوعات خاصی علاقه نشان بدهند.

همچنین کودک شما باید آزمایش شنوایی سنجی و چند آزمایش دیگر را نیز انجام دهد تا مطمئن شوند این علائم به دلیل بیماری و یا اختلال دیگری به وجود نیامده باشند.

درمان اوتیسم شامل آموزش‌های رفتاری خاص است. آموزش‌های رفتاری مبتنی بر پاداش برای رفتارهای خوب که به آنها مهارت‌های اجتماعی و چگونگی برقراری ارتباط را یاد می‌دهد و به آنها کمک می‌کند که بتوانند در بزرگسالی با برخی از مشکلاتشان کنار بیایند و مشکلات کمتری داشته باشند.

با شروعِ به موقعِ مراحل درمانی، بسیاری از کودکان فرا خواهند گرفت که چگونه با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنند. آنها فرا خواهند گرفت که چگونه از عهده برخی از کارهای خود در بزرگسالی بر بیایند.

بسته به کودک، درمان ممکن است شامل مواردی مانند گفتار درمانی و درمان فیزیکی نیز شود. گاهی اوقات داروهایی نیز برای درمان مثلا افسردگی و یا رفتارهای وسواسی جبری نیز تجویز می‌شود.

درمانِ مورد نیاز کودک شما به علائم کودکتان بستگی دارد و ممکن است نسبت به سایر کودکان مبتلا به اوتیسم متفاوت بوده و حتی با گذر زمان تغییر کند.

چون افراد مبتلا به اوتیسم بسیار با هم متفاوت هستند، درمانی که به یکی از آنها کمک می‌کند ممکن است به فرد دیگر مبتلا به اوتیسم کمکی نکند. لذا حتما مراحل درمان را زیر نظر متخصصین امر و با همکاری کامل با تمام افرادی که در این مسیر می‌خواهند به کودکتان کمک کنند انجام دهید و سعی کنید بهترین راه‌های درمانی برای مدیریت علائم کودکتان را پیدا کنید.

بخش مهمی از برنامه‌های درمانی کودکان مبتلا به اوتیسم این است که سایر افرادِ خانواده آموزش‌های لازم در مورد اوتیسم و چگونگی برخورد و مدیریت علائم آن را فرا بگیرند. آموزش می‌تواند استرس‌های خانواده را کاهش داده و به کودکتان کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشد. برخی از خانواده‌ها نسبت به سایرین نیاز به آموزش‌های بیشتری دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۷۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان