دانلود و خرید کتاب میکروپلاستیک ها در آب آشامیدنی سازمان بهداشت جهانی ترجمه حسین موحدیان عطار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب میکروپلاستیک ها در آب آشامیدنی اثر سازمان بهداشت جهانی

کتاب میکروپلاستیک ها در آب آشامیدنی

معرفی کتاب میکروپلاستیک ها در آب آشامیدنی

کتاب میکروپلاستیک ها در آب آشامیدنی نوشتهٔ سازمان بهداشت جهانی است که با ترجمهٔ حسین موحدیان عطار و حمزه شریفی در انتشارات تیک منتشر شده است.

درباره کتاب میکروپلاستیک ها در آب آشامیدنی

پلاستیک یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای بشر در طول تاریخ است که به دلیل کارایی بی‌شمار، تولید آن به‌طور روزافزون در حال افزایش است. میکروپلاستیک یک آلایندهٔ نوپدید است که‌ در اثر استفاده از مواد پلاستیکی در محیط‌زیست پخش شده است. در حال حاضر میکروپلاستیک‌ها به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها و تهدیدکننده‌های محیط‌زیست شناخته می‌شوند. سمی‌بودن میکروپلاستیک‌ها به طیف وسیعی از خصوصیات فیزیکی از جمله اندازه، سطح ویژه، شکل و خصوصیات سطحی و ترکیب شیمیایی آن‌ها بستگی دارد. خطرات بالقوهٔ ناشی از میکروپلاستیک‌ها به‌دلیل حضور فیزیکی آن‌ها در محیط‌زیست و مواد شیمیایی و میکروارگانیسم‌های همراه آن‌ها ایجاد می‌شوند. 

در سال‌های اخیر، میکروپلاستیک‌ها در مطالعات متعددی بررسی شده‌اند و وجود آن‌ها در محیط‌های خاکی و آبی، اقیانوس، رودخانه، دریاچه، رواناب‌های شهری، آب و فاضلاب، ظروف یک‌بارمصرف، کود و کمپوست به اثبات رسیده است؛ همچنین میکروپلاستیک‌ها در مواد غذایی مصرفی انسان از جمله نوشیدنی‌ها، بطری‌های آب‌معدنی، شکر، عسل، چای کیسه‌ای، ماهی و نمک و حتی در هوا و جفت جنین نیز یافت شده‌اند. بااین‌حال هنوز روش جامع و استانداردی برای اندازه‌گیری و آنالیز میکروپلاستیک‌ها توسط هیچ نهادی منتشر نشده است. کتاب میکروپلاستیک‌ ها در آب آشامیدنی نخستین تلاش سازمان بهداشت جهانی درمورد میکروپلاستیک‌ها است که در خصوص وجود آن‌ها در آب آشامیدنی و ایجاد ریسک‌های مرتبط با سلامت انسان مطالب مهمی را جمع‌آوری کرده است.

خواندن کتاب میکروپلاستیک ها در آب آشامیدنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به فعالان حوزهٔ محیط‌زیست پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان