دانلود و خرید کتاب نشست های تحلیلی بررسی ساختار و فرآیندهای انتخابات ریاست جمهوری محمدحسن باقری خوزانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نشست های تحلیلی بررسی ساختار و فرآیندهای انتخابات ریاست جمهوری اثر محمدحسن باقری خوزانی

کتاب نشست های تحلیلی بررسی ساختار و فرآیندهای انتخابات ریاست جمهوری

معرفی کتاب نشست های تحلیلی بررسی ساختار و فرآیندهای انتخابات ریاست جمهوری

کتاب نشست‌های تحلیلی بررسی ساختار و فرآیندهای انتخابات ریاست جمهوری؛ در ایالات متحده آمریکا نوشتهٔ محمدحسن باقری خوزانی است و پژوهشکده شورای نگهبان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نشست‌های تحلیلی بررسی ساختار و فرآیندهای انتخابات ریاست جمهوری؛ در ایالات متحده آمریکا

مطالعهٔ موضوعات گوناگون حوزهٔ حقوق عمومی و ارائهٔ تحلیل نسبت به موضوعات چالشی حوزهٔ حقوق اساسی و ارائهٔ تحلیل‌ها وراهکارهای حقوقی جهت حل مسائل کشور، موضوعی ضروری است. در این روستا، پژوهشکدهٔ شورای نگهبان به‌عنوان بازوی مشورتی حقوقی شورای نگهبان، علاوه بر ارائهٔ نظرات مشورتی به شورای نگهبان درخصوص انطباق مصوبات مجلس شورای اسلامی و اساسنامه‌های مصوب دولت با قانون اساسی، به مطالعات نظری، راهبردی و کاربردی درخصوص موضوعات مختلف حقوق اساسی می‌پردازد. این پژوهشکده که از سال ۱۳۷۶ با عنوان مرکز تحقیقات شورای نگهبان تأسیس شد، در این مسیر با استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی و حوزوی، موضوعات مختلف موردنیاز جامعهٔ علمی و موضوعات مرتبط با صلاحیت‌های شورای نگهبان و همچنین نیازهای پژوهشی شورای نگهبان را شناسایی کرده و به ترتیب اولویت در دستور کار قرار داد که ثمرات آن در قالب مقالات علمی و پژوهشی، گزارش‌های پژوهشی، گزارش‌های کارشناسی و کتاب‌های مختلف به جامعهٔ علمی و شورای نگهبان تقدیم شده است.

در همین راستا و با توجه به ضرورت هم‌اندیشی، بحث و تبادل نظر دربارهٔ موضوعات حقوق عمومی و حقوق اساسی، پژوهشکدهٔ شورای نگهبان اقدام به طراحی مجموعه‌نشست‌های علمی کرده است. این کتاب تحقیقات علمی ارائه‌شده در نشست‌های تحلیلی «بررسی ساختار و فرایندهای انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات متحدهٔ آمریکا» با حضور اساتید و حقوقدانان و مشارکت کارشناسان، پژوهشگران و دانشجویان حقوقی است که در اختیار محققان قرار می‌گیرد.

خواندن کتاب نشست‌های تحلیلی بررسی ساختار و فرآیندهای انتخابات ریاست جمهوری؛ در ایالات متحده آمریکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نشست‌های تحلیلی بررسی ساختار و فرآیندهای انتخابات ریاست جمهوری؛ در ایالات متحده آمریکا

در کشور آمریکا نهادی تحت عنوان شورای نگهبان وجود ندارد؛ ولی سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا در نظام انتخاباتی آمریکا، تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله، تایید صلاحیت هست و درواقع حتی با شدت بیشتری هم اعمال می‌شود. شما دیده‌اید رفقایی که داخل شورای نگهبان هستند و صبح تا شب خیلی هم زحمت می‌کشند؛ ولی درنهایت آدم‌هایی وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند که خیلی هم آدم‌های جالبی نیستند؛ البته درصدی از آن‌ها این‌گونه هستند و قاعدتا همهٔ آن‌ها این‌طور نیستند. درواقع اگر بخواهیم بگوییم که چه تعداد از افرادی که شورای نگهبان تایید صلاحیت کرده، آدم‌های جالبی نیستند، باید بگوییم یک اقلیتی از این افراد هستند. این‌ها ظاهرا توانسته‌اند از دست رفقای شورای نگهبان فرار کنند یا شاید ممکن است برخی از افرادی که توانسته‌‌اند از شورای نگهبان تایید صلاحیت بگیرند، در ابتدا خوب بوده‌اند، ولی بعدا خراب می‌شوند. درمورد انتخابات آمریکا با اینکه نهادی مثل شورای نگهبان وجود ندارد، دوتا مسئله پیش می‌آید؛ مورد اول اینکه چون نهادی مثل شورای نگهبان نیست، طبیعتا خیلی خراب‌کاری می‌شود و مورد دوم اینکه درست است که یک نهاد نظارتی وجود ندارد؛ ولی رد صلاحیت به شکل خیلی دقیق‌تری وجود دارد.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۹۰۰
تومان