دانلود و خرید کتاب فعالیت بدنی و کمردرد مهناز مروی اصفهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فعالیت بدنی و کمردرد اثر مهناز مروی اصفهانی

کتاب فعالیت بدنی و کمردرد

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فعالیت بدنی و کمردرد

کتاب الکترونیکی «فعالیت بدنی و کمردرد» نوشتهٔ مهناز مروی اصفهانی و آسیه امامی در انتشارات کنکاش چاپ شده است. هدف از تدوین این کتاب ارائهٔ اطلاعاتی در رابطه با علل، علائم، تکنیک‌های توانبخشی و حرکات ورزشی به منظور پیشگیری از کمردرد مزمن بود. تمرینات قدرتی، استقامتی، کششی و تمرین با فیزیوبال برای پیشگیری و کنترل کمردرد مزمن با بیان هدف، طریقهٔ اجرا و تعداد حرکات در هر جلسهٔ تمرینی بیان شده است.

درباره کتاب فعالیت بدنی و کمردرد

در این کتاب در ابتدا به‌طور خلاصه، علل و عوامل ایجاد کنندهٔ کمردرد، علائم بیماری، انواع تکنیک‌های توانبخشی به‌کار‌برده‌شده در درمان کمردرد، بیان شده است و در انتها مجموعه‌ای از تمرینات جهت پیشگیری از کمردرد ارائه شده است. این برنامه بر چند گروه از بیماران مبتلا به کمردرد مزمن ناشناخته، زیر نظر پزشک متخصص ارتوپد، طی سه ماه اجرا شده و باعث بهبود درد کمر و همچنین تقویت عضلات ناحیه کمر بیماران گردیده است. نتایج تحقیقات حاصل از این برنامه در مقالات علمی و همچنین در این کتاب آورده شده است.

کتاب فعالیت بدنی و کمردرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

محتوای این کتاب علاوه بر فواید مطالعهٔ آن برای دانشجویان تربیت بدنی، بویژه دانشجویان گرایش‌های آسیب شناسی، حرکت اصلاحی و بیومکانیک ورزشی، همچنین برای مربیان ورزش، به منظور افزایش قدرت و استقامت عضلات پشت و کمر، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کمردرد و نیز برای مربیان و کاردرمان‌هایی که زیر نظر پزشکان ارتوپد به ارائهٔ تمرینات ورزشی برای بیماران مبتلا به کمردرد مزمن ناشناخته می‌پردازند مفید و قابل استفاده است. 

بخشی از کتاب فعالیت بدنی و کمردرد

کمردرد یکی از شایع‌ترین معضلات بهداشتی جوامع مختلف دنیا به‌ویژه در کشورهای صنعتی است که حدود ۸۰ % از افراد را حداقل یک‌بار در طول زندگیشان درگیر می‌سازد. ۶۰ % از این بیماران تا یک سال پس از اولین ابتلا، مجدداً به این درد مبتلا می‌شوند و تقریباً ۴۵ % از این عده برای بارهای متوالی دردکمر را در طول زندگی تجربه می‌نمایند. خسارت‌های اقتصادی برای این بیماری نیز بسیار بالا است، به‌طوری‌که به عنوان دومین علت مرخصی استعلاجی طولانی مدت در دنیا بوده و در آمریکا ســالانه بیش از ۸۰ میلیــون دلار فقط برای درمان، هزینه در برداشته است. کمردرد بیشتر در سنین ۴۵ - ۱۹ سالگی اتفاق می‌افتد که دوره‌ی سودمند و پرکار زندگی افراد است و شیوع آن در بین زنان و مردان برابر است. بکارگیری وضعیت‌های بدنی نامتقارن در مشاغل مختلف و ضعف عضلات تنه در مواجه شدن با فشارهای مکانیکی حین فعالیت می‌تواند فرد را به این عارضه دچار سازد. اگرچه عارضه کمردرد معمولاً در ابتدا با یک درد ملایم و محدود در ناحیه کمر شروع می‌شود اما گاهی به تدریج شدید شده به طوری که حدود ۱۵ % افراد تا مرز زمین‌گیر شدن کامل، پیش می‌روند. برای کمردرد علل مختلفی از جمله علل مکانیکی، گرفتگی و کوفتگی عضلانی، بیرون زدگی دیسک و نظیر آن بیان شده است ما در برخی موارد هیچ‌گونه علائمی از علل شناخته شده مشاهده نمی‌شود و از این جهت این نوع کمردرد را کمردرد ایدیوپاتیک یا کمردرد بدون ویژگی خاص می‌نامند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان