دانلود و خرید کتاب دریا و انرژی های نو کامران لاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دریا و انرژی های نو

کتاب دریا و انرژی های نو نوشتهٔ کامران لاری، ولی‌اله علی‌زاده، سمیه خدادادیان و عبدالرضا ثابت‌عهد جهرمی است و نشر گلسنج آن را منتشر کرده است..

درباره کتاب دریا و انرژی های نو

انرژی در حیات اقتصاد صنعتی جوامع، نقش زیربنایی ایفا می‌کند و تکنولوژی انرژی، مسلماً یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بقای بشریت است. از آنجا که استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر رمز این بقاست، رویکرد جهان امروز به سوی بهره‌برداری از آنها می‌باشد. از مهم ترین انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توان به انرژی خورشیدی، انرژی باد، انرژی زمین گرمایی، انرژی‌های هیدروژنی (پیل سوختی)، انرژی بیومَس (زیست توده) و انرژثی‌های اقیانوسی اشاره کرد. انرژی‌های اقیانوسی به روش‌های مختلفی قابل دریافت می‌باشند. ازجمله می‌توان به استحصال انرژی از امواج، جزر و مد (کشند)، گرادیان شوری و گرادیان دما (اوتک) اشاره کرد.

کتاب حاضر شما را با انواع انرژی‌های قابل استحصال از دریا، آشنا می‌کند و نکات کاربردی ارزشمندی در خصوص نیروهای تولید کننده جزر و مد و توزیع دما در سطح و عمق اقیانوس‌ها و نیروگاه‌های اوتک و استحصال انرژی از گرادیان شوری را بیان می‌نماید.

خواندن کتاب کتاب دریا و انرژی های نو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان و علاقه‌مندان به حوزهٔ صنعت دریایی و انرژی‌های تجدیدپذیر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دریا و انرژی های نو

این کتاب با تمرکز بر انرژی‌های نو در دریا به تبیین رابطه انرژی‌های نو و دریا می‌پردازد. در این راستا در فصل اول، مبانی امواج و روابط حاکم بر آن مشخص شده است و در فصل دوم، مبدل‌های انرژی موج و نمونه‌های کاربردی آن اشاره شده است. در فصل سوم، نیروهای تولید کننده جزر و مد (کشند) مولفه‌های کشندی و جریان‌های کشندی معرفی گردیده و در ادامه در فصل چهارم، مطالعه موردی مبدل‌های انرژی جریان کشندی به انجام رسیده است. درفصل پنجم، ابتدا به بررسی توزیع دما در سطح و عمق اقیانوس‌ها و سپس به معرفی دستگاه‌ها و نیروگاه‌های اوتک پرداخته و در پایان فصل شرایط دریای خزر برای بکارگیری و پیاده سازی دستگاه‌های اوتک مورد ارزیابی قرار گرفته است. در فصل آخر، استحصال انرژی از گرادیان شوری و نمونه‌های کاربردی آن معرفی و مورد بررسی قرار گرفته است. امید است این کتاب بتواند برای کلیه دانشجویان و محققان که به نوعی با دریا در ارتباط هستند، مفید واقع شود. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان