دانلود و خرید کتاب آشنایی با چاپ و نشر کتاب حسین اصغرنژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با چاپ و نشر کتاب اثر حسین اصغرنژاد

کتاب آشنایی با چاپ و نشر کتاب

معرفی کتاب آشنایی با چاپ و نشر کتاب

کتاب آشنایی با چاپ و نشر کتاب نوشته حسین اصغرنژاد است این کتاب را انتشارات سپهر دانش با نگاهی به نشر سنتی، مدرن و پسامدرن منتشر کرده است.

درباره کتاب آشنایی با چاپ و نشر کتاب

هدف از گردآوری و نوشتن این کتاب دستیابی به توانایی نگارش، تدوین و چاپ و نشر کتاب است؛ یعنی کمک به مؤلف و ناشر به تولید اثری که دارای نکات اصولی و فنی لازم در تدوین و چاپ و انتشار باشد. از این نظر، دغدغه اصلی انتشار این کتاب پاسخ و یا در واقع کمک به رفع اشکالاتی است که به طور معمول از همان ابتدای نگارش کتاب، مؤلف را با خود درگیر کرده و به علت عدم آشنایی پدیدآورنده، نقص یا نقصانی در اثر پدید می‌آید که تا پایان مراحل تولید و چاپ، به صورت یک آفت و ایراد با کتاب همراه خواهد بود.

در این کتاب، اندیشمندان و فرهیختگانی را که چاپ کتاب شایسته، دغدغه‌ جدی برای آن‌ها بوده با تجربه چند ساله خود در چاپ و نشر کتاب، همراهی کرده تا آثار آن‌ها، اعتبار و ارزشی بر توان علمی و ادبی ایشان باشد؛ سعی شد مطالب طرح شده به‌صورت دستنامه‌ کاربردی و خلاصه باشد، تا حوصله خوانندگان از خواندن مطالب کل و جزء به خدشه نیاید و از آن استفاده بهینه و مناسب را به‌عمل آورند.

از سوی دیگر، تلاش شد اثر حاضر، پاسخ‌گوی نیاز دانشجویان علم اطلاعات و دانش‌شناسی به عنوان منبع درسی «آشنایی با چاپ و نشر» یا «آشنایی با فرایند ویراستاری و نشر» بوده و مورد استفاده استادان و دانشجویان این رشته نیز قرار گیرد. چاپ و نشر، قبل از اینکه برای کتابداران به عنوان یک حرفه یا صنعت شناخته شده باشد، به‌عنوان زیرساخت و عامل اصلی تولید علم و مهمترین رسانه و محمل اطلاعاتی یعنی«کتاب» شناخته می‌شود.کتابداران و کتابخانه‌ها، به ضرورت اهداف و رسالتی که بر عهده دارند، مستقیم و غیرمستقیم با نشر و ناشران ارتباط داشته تا از این طریق بتوانند جهت مجموعه‌سازی یک واحد اطلاع‌رسانی مانند کتابخانه سود برده و استفاده کنند. در همین راستا بحث انتشار کتاب(الکترونیکی) و تحولات نشر در عصر فناوری اطلاعات نیز به عنوان یک پدیده قابل تأمل، در متن حاضر مورد توجه قرار گرفته و نگارنده جستاری از تحولات نشر در عصر جدید را به مطالب حاضر افزوده تا مفید به حال دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی و سایر رشته‌های مشابه با اتکاء به فناوری اطلاعاتی قرار گیرد.

خواندن کتاب آشنایی با چاپ و نشر کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به صنعت چاپ و نشر کتاب پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

شهریار یزدان جو
۱۴۰۱/۱۱/۰۵

این کتاب صرفا برای کسانی که می‌خواهند اطلاعات بسیار اولیه و نه تخصصی راجع‌به نشر کتاب و تاریخچه نشر به دست بیاورند کاربردی هست.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان