دانلود و خرید کتاب مباحث جامع مرتبط با فناوری اطلاعات (IT) مهرداد نبی‌پور مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مباحث جامع مرتبط با فناوری اطلاعات (IT) اثر مهرداد نبی‌پور مقدم

کتاب مباحث جامع مرتبط با فناوری اطلاعات (IT)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مباحث جامع مرتبط با فناوری اطلاعات (IT)

کتاب مباحث جامع مرتبط با فناوری اطلاعات (IT) نوشته مهرداد نبی‌پور است. این کتاب به دانشجویان و علاقه‌مندان به کامپیوتر کمک می‌کند اطلاعاتشان را به روز کنند. 

درباره کتاب مباحث جامع مرتبط با فناوری اطلاعات (IT)

فناوری اطلاعات Information Technology یا IT، همچنان‌که به وسیله انجمن فناوری اطلاعات آمریکا ( ITAA) تعریف شده است به مطالعه، طراحی، توسعه،  پیاده سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، خصوصا برنامه‌های نرمافزاری و سختافزار رایانه می‌پردازد. به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مانند استفاده از رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد. اخیرا تغییر اندکی در این عبارت داده می‌شود تا این اصطلاح به طور روشن دایره ارتباطات الکترونیک را نیز شامل گردد. بنابراین عده‌ای بیشتر مایلند تا عبارت Information and Communications Technology یا به اختصار ICT به معنای فناوری اطلاعات و ارتباطات را به کار برند. این کتاب اطلاعات جامعی از مباحث جامع این موضوع در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

با بروز بحران اولین و مهم‌ترین سیستمی که مورد تهدید و نابودی قرار می‌گیرد، نظام اطلاعاتی منطقه بحران زده است. بدون وجود این نظام هر گونه کمک رسانی و امداد نه تنها مثمر ثمر نخواهد بود؛ حتی ممکن است منجر به بحران‌های بعدی شود. نظام اطلاعاتی سنتی بسیار خطرپذیر بوده و انعطاف پذیری لازم برای تطبیق و کار در شرایط بحرانی را ندارد. فن‌آوری اطلاعات می‌تواند با ایجاد یک نظام اطلاعاتی مدرن، منسجم، پویا و منعطف؛ به خوبی شرایط متغیر و متحول بحران را در خود هضم کرده و کمک بسیار بزرگی برای تصمیم‌های مدیران باشد. استفاده موثر از ابزارهای جدید فن آوری اطلاعات مانند سیستم‌های انتقال اطلاعات ماهواره‌ای، سیستم‌های تشخیص هویت افراد مصدوم و فوت شده، سیستم‌های پردازش اطلاعات مانند GIS سیستم‌های یکپارچه سازی، اطلاعات مانند اینترنت می‌تواند دامنه خسارات بحران بسیار کاهش داده و از بروز بحران‌های ثانوی نیز جلوگیری کند. در این مقاله با تشریح ظرفیت های بسیار IT کاربرد فن آوری اطلاعات و ابزارهای مختلف آن برای مدیریت بحران، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خواندن کتاب مباحث جامع مرتبط با فناوری اطلاعات (IT) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و دانشجویان رشته کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مباحث جامع مرتبط با فناوری اطلاعات (IT)

هنگام تهیه گزارش‌ها، باید از نیازها، تحصیلات و موقعیت کاربران و استفاده کنندگان در سازمان آگاه باشیم و داده‌ها را بر اساس نیاز آنان به اطلاعات مورد نظر تبدیل کنیم. همچنین اطلاعات باید دقیق و به روز باشند به طوری که باعث بهبود تصمیمات شوند. پارامترهای به موقع بودن، مناسبت، دقت، جزئیات، تکرار و قابلیت فهم به عنوان ویژگی‌های اصلی اطلاعات مطرح هستند. دانش: اطلاعات در مرحله بعدی این فرایند به وسیله پرسنل سازمان به دانش تبدیل می‌شود. برای تولید دانش در یک فرایند نیاز به اطلاعات، نیروی انسانی و مدیریت دانش داریم. دانش از مهم‌ترین نتایج این فرایند است که باعث ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان می‌شود .امروزه دانش را به عنوان مهم‌ترین منبع نوآوری، بهره‌وری انسان‌ها و در نهایت رشد و بقای سازمان می‌شناسند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان