دانلود و خرید کتاب زوال هژمونی توماس اندرو اکیف ترجمه الهه نوری غلامی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زوال هژمونی اثر توماس اندرو اکیف

کتاب زوال هژمونی

معرفی کتاب زوال هژمونی

کتاب زوال هژمونی اثری از توماس اندرو اکیف است که با ترجمه الهه نوری غلامی‌زاده در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. مفهومی که در گفتمـان سیاسـی و نخبـگان ایلات متحـده از بـدو ورود اولیـن اروپائیان و پیش از استقالا مسـتعمرات و تشـکیل کشـوری بـه نـام ایالات متحـده در قـاره جدیـد تـا بـه امـروز مطـرح بـوده اسـت. 

 درباره کتاب زوال هژمونی

این کتاب به موضوع افول همه‌جانبه امریکا می‌پردازد و از منظر نویسندگان شاخص این حوزه این موضوع را بررسی می‌کند. این اثر نگاهی عهمه جانبه و فراگیربه این موضوع دارد و بر این نکته تاکید می‌کند که افول مفهومی پیچیده و چند لایه است و با فروپاشی تفاوت‌های زیادی دارد.

 این مفهوم از همان اوایل تشکیل امریکا مطرح شده بود و در دوره‌های خاصی در این کشور پررنگ تر مورد مطالعه بوده است. 

 این کتاب مفهوم افول را برای مخاطب ایرانی به شکلی دقیق‌تر و به دور از پیش‌داوری باز می‌کند. نویسنده در این کتاب با تکیه بر نظریات گوناگون درباره هژمونی به توضیح و تشریح عملکرد نظام بین امریکایی، دلایل سقوط منطقه آزاد تجای قاره امریکا، دلایل شکست طرح مشارمت در زمینه انرژی و اقلیم در این قاره، حضور رو به افزایش چین در آمریکای لاتین و حوزه کارائيب و همچنین پیشینه طرح‌های ابداعی سیاست خارجی امریکا در دوره بوش و اوباما می‌پردازد.

اندرواکیف با تمرکز بر سیاست خارجی آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری بوش و باراک اوباما و قبل از ریاست جمهوری ترامپ به این نتیجه می‌رسد که هرچند برخی نظریه‌ها همچنان از موضع برتر ایالات متحده در نیمکرۀ غربی می‌گویند، ولی بر مبنای تعاریف استاندارد مکتب های مختلف روابط بین‌الملل، هژمونی این کشور در نیمکرۀ غربی در مقایسه با گذشته کم‌تر شده است و این موضوع به بسیاری از حکومت‌های آمریکای لاتین اجازه داده تا شکل‌های تازه‌ای از حکمرانی و سیاست‌های اقتصادی به دور از مداخلات آمریکا را تجربه کنند.

 خواندن کتاب زوال هژمونی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به علوم سیاسی مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره توماس اندرواکیف

توماس اندرواکیف استاد روابط بین‌الملل به ویژه در حوزه امریکای لاتین است. او متولد ۱۹۶۱ و وکیلی با بیش از سی سال سابقه در امور تجارت بین الملل و ادغام اقتصادی منطقه‌ای در آفریقای جنوبی و امریکا است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان