دانلود و خرید کتاب تاریخ صنعت گاز مایع ایران سیدغلامحسین حسن‌تاش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ صنعت گاز مایع ایران اثر سیدغلامحسین حسن‌تاش

کتاب تاریخ صنعت گاز مایع ایران

معرفی کتاب تاریخ صنعت گاز مایع ایران

کتاب تاریخ صنعت گاز مایع ایران نوشته سید غلامحسین حسن‌تاش و میکائیل عظیمی است. کتاب تاریخ صنعت گاز مایع ایران را انتشارات کویر برای علاقه‌مندان به تاریخ صنعت منتشر کرده است.

درباره کتاب تاریخ صنعت گاز مایع ایران

ملتی که از تاریخ درس نگیرد، مجبور است چرخ چاه را دوباره اختراع کند. این پدیده رنج تجربه کردن‌های مکرر و البته بی‌حاصل برای اکنونیان و رنجی ناتمام را برای آیندگان در پی دارد. بعضی صاحب نظران جامعه ایران را جامعه کوتاه مدت دانسته‌اند که هرچند ممکن است این تعبیر در مورد همه ادوار تاریخ ایران مصداق نداشته باشد اما در مورد دو سده اخیر مصداق دارد. جامعه‌ای که تجربیاتش را تدوین نمی‌کند، خشت بر خشتِ گذشتگان نمی‌نهد و دوباره و سه باره اختراع چرخ را از نو آغاز می‌کند، طبیعتا درجا می‌زند و جلو نمی‌رود. درحالی که توسعه و پیشرفت مستلزم تداوم و استمرار است. البته «تجربه» زمانی ارزنده و قابل بهرهبرداری می‌شود که فعالیت‌ها و اندیشه‌ها مورد نقد و بازبینی قرار گیرند و سابقه صرف، منجر به تجربه قابل عرضه نمی‌شود. اما تنها آنچه که مدون شده باشد می‌تواند در معرض نقد و بازبینی قرارگیرد و غلط‌ها و اشتباهات آن شناخته شود، مثبت‌ها و خوبهای آن استمرار یابد و کجی‌های آن کنار گذاشته شود.

 شاید این حرف درست باشد که ایران امروز در کنار بسیاری از بحرانهای توسعه نیافتگی، دچار بحران تدوین نیز هست. پس هر اقدامی در جهت مستند سازی و مدون کردن تجربیات و تلاش‌های گذشته، خدمتی به توسعه و پیشرفت ملی نیز تلقی می‌شود و قابل تقدیر است. این کتاب درباره تاریخچه صنعت گازمایع ایران است، صنعتی که بیش از شش دهه از شکل گیری آن در ایران می‌گذرد و متأسفانه علیرغم گذشت سال‌ها، منبع و مرجعی در میان نیست که به صورت منسجم و منظم، سیر شکلگیری، بسط و تکامل این صنعت را ارائه کند. این در حالی است که گازمایع تنها یکی از فرآورده‌های نفتی است و در مورد سیر تکامل صنعت نفت در ایران و بخش‌های مختلف آن نیز منابع منسجمی نمی‌توان یافت. کسانی بوده‌اند که خاطرات خود را نوشته‌اند و اگر مقطعی از زندگیشان در بخشی از صنعت گذشته است از زاویه نگاه خود برشی با آن زده‌اند که بسیار هم ارزشمند است اما طبعا الف تا یای یک بخش یا یک صنعت در چنین خاطراتی منعکس نیست ولذا کفایت نمی‌کند. این کتاب تلاش می‌کند گامی در جهت پرکردن این خلاء بردارد تا بتواند با تدوین تاریخ گذشته صنعت گازمایع ایران، در محدوده موضوع مورد بحث خود زمینه ساز توشه‌گیری و افروختن چراغ راه آینده باشد و مهمتر از آن، الگوئی (البته قابل نقد و تکمیل) را برای تدوین تاریخ دیگر بخش‌ها ارائه نماید. اگر چه ثبت وقایع به خودی خود اهمیت وافری دارد، اما، تدوین و ثبت وقایع و جنبه‌های مختلف یک پدیده در شرایطی که موضوع مورد بحث دارای ابعاد غیرملموس نیز هست، اهمیت بیشتری پیدا میکند. این مهم زمانی جایگاه خود را آشکار خواهد کرد که توجه شود که مبنا و بنیان «داوری‌های علمی و قضاوت‌های غیرسلیقه‌ای»، توسل و تکیه بر واقعیت‌های مستند و دقیق است. بر این اساس ثبت دقیق وقایع و تدوین تاریخ گذشته با توجه به ابعاد مختلف ملموس و غیرملموس آن، زیربنا و زمینه‌ساز تفکر علمی قلمداد می‌شود.

خواندن کتاب تاریخ صنعت گاز مایع ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ صنعت پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۵ صفحه

حجم

۱۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۵ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان