دانلود و خرید کتاب تربیت بدنی در مدارس فاطمه امرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تربیت بدنی در مدارس اثر فاطمه امرایی

کتاب تربیت بدنی در مدارس

معرفی کتاب تربیت بدنی در مدارس

کتاب تربیت بدنی در مدارس اثری از فاطمه امرایی است که در نشر دیبادخت منتشر شده است. این کتاب به بررسی تاریخچه رشته تربیت بدنی می‌پردازد و داستان ورود این رشته به مدارس را بیان می‌کند. 

همه ما درباره اهمیت ورزش نیک می‌دانیم. همه ما درباره روش‌هایی که به ما کمک می‌کند تا سالم و سلامت بدانیم، خوانده‌ایم و ورزش هم یکی از این روش‌ها است. فواید ورزش کردن نه تنها بر بدن بلکه بر ذهن و روان نیز آنقدر گسترده است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. آیا درباره اینکه ورزش از چه زمانی به مدارس وارد شد و در برنامه درسی مدرسه‌ها قرار گرفت، می‌دانید؟ فاطمه امرایی در کتاب تربیت بدنی در مدارس، پژوهشی پیرامون این موضوع انجام داده است. 

در این کتاب علاوه بر آشنایی با تربیت بدنی و ورود آن در برنامه درسی مدارس، با انواع و اقسام برنامه‌های ورزشی گروه‌های مختلف و قشرها متفاوت جامعه نیز روبه‌رو هستیم.

کتاب تربیت بدنی در مدارس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب تربیت بدنی در مدارس را به تمام علاقه‌مندان به ورزش و همچنین برنامه‌ریزان آموزشی و مسئولان امور برنامه‌های درسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تربیت بدنی در مدارس

طی دو دهه  اخیر موضوع ارتقاء تشکیلات، همیشه توسط متخصصین و کارشناسان تعلیم و تربیت و تربیت بدنی مطرح بود تا اینکه در سال ۱۳۷۸ به پیشنهاد معاون پرورشی وقت، اداره کل تربیت بدنی به در اداره کل تربیت بدنی دختران و پسران در سطح ستاد تفکیک و این تشکیلات در سطح استانها و شهرستانها نیز تحقق پیدا کرد. اگر چه این توسعه یک گام به جلو بود اما چنین حرکتی باعث رضایت متخصصین تربیت بدنی و علوم ورزشی نگردید، به طوری که در سال ۱۳۷۹ با نظر وزیر آموزش و پرورش وقت پیشنهاد معاونت تربیت بدنی و تندرستی با تصویب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با عنوان یکی از هفت معاونت وزارت آموزش و پرورش شروع به فعالیت نمود. این ارتقاء تشکیلاتی در سطح استانها به مدیریت و در سطح شهرستانها به کارشناس مسئول تغییر پذیرفت.

فواید تربیت بدنی در رشد و تکامل کودکان و نوجوانان : تربیت بدنی و به طور کلی فعالیتهای جسمانی در راستای سالمتی و شادابی تمام اقشار جامعه نقش بسیار تعیین کننده و بارزی دارد.

خیرخواهان جوامع و علمای تعلیم و تربیت دریافته‌اند که تربیت شهروندانی مسئول، سالم، و سرزنده جز در مدارس امکان پذیر نمیباشد و همچنین اشاره دارند که بخش مهم این تربیت بر عهده تربیت بدنی میباشد؛ به همین دلیل فعالیتهای جسمانی و ورزش در برنامه درسی دانش آموزان گنجانده شده است. بسیاری از محققان و کارشناسان تعلیم و تربیت معتقدند که نوجوانان به دلیل ذاتی و فطری بودن بازی، ورزش را دوست دارند و علاقه و گرایش آنها به ورزش و ساعت آن، نشان دهنده علاقه آنها به بازی و شادی میباشد. از جمله فواید شرکت در فعالیتهای بدنی تأثیرات مثبت ورزش بر رشد کودکان و نوجوانان میباشد؛ هورمون رشد که یکی از هورمونهای ضروری برای رشد بدن میباشد در اثر فعالیتهای بدنی ترشح می گردد و این به معنی تأثیرهورمون رشد بر آنهاست.

از جمله دیگر تاثیرات فیزیولوژیک ورزش بر کودکان و نوجوانان می توان به بهبود در عملکرد تمام دستگاه های فیزیولوژیکی بدن اشاره کرد؛ این تأثیرات در رشد مناسب استخوان، افزایش چگالی استخوانی و استحکام آن، همچنین افزایش تواناییهای ادراکی، افزایش در قدرت، افزایش درعملکردهای ریوی و بهبود در عملکردهای قلبی-عروقی مشاهده شده است؛ به علاوه در کودکان با افزایش سن، همواره با ورزش و تمرین، اجرای حرکات بهبود می یابد. از فواید دیگر ورزش برای نوجوانان می توان به فعالیتهای مربوط به سلامتی آنها اشاره نمود؛ همچنین ورزش در سنین کودکی موجب افزایش روحیه تفاهم، گذشت، تعاون و فداکاری میشود.

تربیت بدنی عمومی
محمدعلی سلطانیان
آشنایی با فعالیت‌های تربیتی و اجتماعی
محمدعلی احمدوند
کامچاتکا
مارسلو فیگراس
مخزن الاسرار
نظامی گنجوی
قصه شب: پینگو و اولین برف زمستانی
بنفشه صدرنفیسی
انرژی امواج
بهرام معلمی
روش تدریس علوم تجربی و اجتماعی در مدارس ابتدایی
کریم عزت‌خواه
نیوتن و انجمن ستاره شناسان
ماریون کدی
تدریس‌پژوهی یا درس‌پژوهی؛ روش بهسازی فرهنگ آموزش و تدریس
ابوالفضل بختیاری
رو‌ش‌ها و فنون تدریس (رشته علوم تربیتی)
م‍ن‍وچ‍ه‍ر وک‍ی‍ل‍ی‍ان‌
اسطوره های رومی
جین ف. گاردنر
الگوی آموزشی انگیزشی کلر مبتنی بر تکنولوژی و موبایل در یادگیری
جمیله عمادی حیدری
فنون ویژه تدریس درس تربیت بدنی
رضا اسماعیلی زین‌آباد
اولین تماس تلفنی از بهشت
میچ آلبوم
دانش و یادگیری؛ مبانی نظریه ارتباط‌گرایی
جورج سیمنز
بهائیت از دیدگاه منتقدان و روشنفکران بهائی (جلد دوم)
حمید فرناق
بلوغ پشت خاکریز
حسن شیردل
آمادگی آزمون دکتری رابطه آب، خاک و گیاه تکمیلی
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
سروش موفقیت؛ روش مطالعه و برنامه‌ریزی برتر
افسانه بوستانی کاشانی
عشق سال های وبا
گابریل گارسیا مارکز
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان