نظرات درباره کتاب ناصرالدین شاه قاجار و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب ناصرالدین شاه قاجار اثر بهزاد کریمی

نظرات کاربران درباره کتاب ناصرالدین شاه قاجار

۳٫۵
(۱۶)
سیّد جواد
کتاب ۴۰۱ از کتابخانه همگانی ، شرحِ تاریخ و وقایعِ نزدیک به ۵۰ سال سلطنت ناصرالدین شاه قاجار به زبانی روان و شیوا. متن کتاب بصورتی است که خواننده از مطالعه خسته نمی شود.
اقا مهدی قمشه ای
سلام بیایید من در خدمتم مهدی قمشه ای
شهـــ گمنام ــــید
بسیار ممنونم
سیّد جواد
سلام و رحمت الله، من خودم از سایت مراجع استفاده میکنم و شخص خاصی را نمیشناسم متاسفانه این کانال هم در ایتا و تلگرام شاید مفید باشه براتون: @ma_va_o
مریم اژدری
حقیقتش پخش سریال جیران عاملی بود که به خواندن این کتاب ترغیب شوم .پادشاهی که بیش از هر پادشاه دیگر در سلسله قاجاریه دستمایه هنر و انتقادات ریز و‌درشت گشته است شاید یک علتش دوام نیم قرنه سلطنت سلطان صاحبقران باشد.کتابی که مطالعه می کنید به لحاظ رسم امانت داری در ذکر منقولات تاریخی بسیار ارزشمند است و نویسنده به کرات به منابع مختلف ارجاع می دهد از طرفی بدون جانبداری به تحلیل تاریخ می پردازد آن هم تاریخ سلسله ای که در عصر پهلوی ناجوانمردانه در معرض انتقاد قرار گرفت (نمی گویم شایسته انتقاد نبود خیر فرق است بین نقد منصفانه با نقد مغرضانه کاری که طبیعی است هر حکومتی نسبت به ماقبل اخیرش انجام دهد).کتاب بیشتر به جنبه های سیاسی و بعضا اجتماعی عصر ناصری و سلطنت او متمرکز می شود لذا برای اطلاع از جنبه های شخصیتی ناصرالدین شاه اثر جدا کمرنگی است.( البته عنوان اثر هم بیشتر روی سلطنت متمرکز است)
مریم اژدری
با سلام. ممنون از نظر شما. بنده هم در مورد سریال جیران نفیا و اثباتا(به لحاظ صحت تاریخی) نظری بیان نکرده ام. صرفا نوشته ام انگیزه خوانش کتابی در مورد ناصرالدین شاه سریالی بود که چون اسم تاریخ را یدک می کشید بر آن شدم که آن را ببینم. در مورد شخصیت ناصرالدین شاه کتب دیگری مثل قبله عالم هم وجود دارد که منبع کتاب حاضر نیز بوده است. برای آشنایی با ویژگی های شخصیتی جیران بایستی در لابه لای کتب مربوط به شخصیت ناصر الدین شاه اندک اطلاعاتی یافت و به نتیجه گیری رسید. در کتاب حاضر نیز اشاراتی به جیران شده است.
Mohsen
سریال جیران هیچ مبنا و سندی ندارد و یک روایت داستانی است و به شخصیت اصلی وی پرداخت نشده
مریم اژدری
سلام. ممنون از توجه شما
وحید
اطلاعات جالبی داره، ولی متاسفانه متون مختلف تاریخی با نثرهای عجیب و پرطمطراق دوران قاجار، زیبایی کتاب رو از بین می‌بره. اگر طبق معمول کتاب‌های تاریخی این متن‌ها به پاورقی یا پایان کتاب منتقل می‌شد، خواندن کتاب بهتر و راحت‌تر می‌بود. مشکل اصلی کتاب اینه که کامل نیست. نویسنده یک سری اطلاعات رو گردآوری و به هم وصله‌پینه کرده. تحقیقات و معلومات نویسنده عمیق و وسیع نیست و بسیاری مطالب ناگفته مونده.
کاربر ۱۷۹۹۲۰۲
جالب و قابل تامل بود
کاربر 4067061
متأسفانه من فهرست مطالب که آشنای کلی از مختوای کتاب باشد رو ندیدم و این سخت است که بدونم دقیقا چه چیزی رو دارم مطالعه میکنم و یک ستاره هم زیاده و حیف پولی که پرداخت شد
کاربر ۲۱۴۶۳۰۱
عزیزم چه لطیف

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۲۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد