نظرات درباره کتاب قدرت بی‌قدرتان و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب قدرت بی‌قدرتان اثر احسان کیانی‌خواه

نظرات کاربران درباره کتاب قدرت بی‌قدرتان

۳٫۹
(۲۱۹)
Reza.golshan
چقدر خوندن این کتاب برای تک تک ما ایرانیان واجبه. هر صحفه درسی برای روزگار ما.
Ali
کتاب اطلاعات فوق‌العاده‌ای در مورد جوامع توتالیتر میده(تمامیت‌خواه) به نظرم واسه هر ذهنی که در جست‌وجوی ازادی مفیده واسه دوستانی که به این موضوع علاقه‌مندند و میخوان با کتاب ساده‌تری شروع کنن.کتاب"جنون قدرت و قدرت نامشروع " از دکتر سرگلزایی رو پیشنهاد می‌کنم
zehtab
ممنون بابت معرفی کتابها
k.t
با هر صفحه‌ای که پیش میرفتم، بیشتر حس میکردم داره یک توصیف عالی و دقیق از شرایط ما ارائه میده! و عجیب اینجا بود که خیلی قبلتر از اینکه اصلا این حکومت به وجود بیاد نوشته شده! حس میکردم بالاخره یک نفر همدرد پیدا کردم ولی خب در دل تاریخ و البته در پراگ! اما در انتها متوجه شدم این فقط حال ما نیست، بخش زیادی از جهان درگیر نظام‌های پسا توتالیتر هستیم، فقط مال ما کمتر از بقیه از نظام های توتالیتر فاصله گرفته :/ و هنوز در حدود اون زمانی که کتاب نوشته شده باقی مونده! من با این انگیزه که بفهمم چه کارهایی باید انجام بدم این کتاب رو شروع کردم و در نهایت با نبایدها زمین گذاشتمش! بالاخره حذف گزینه هم یه راه برای رسیدن به جوابه 🙃 این کتاب رو تقریبا به همه توصیه میکنم و شدیدا هم دوست دارم دوباره ولی این بار در یک همخوانی، بخوانمش. شاید خود این همخوانی به تشکیل یک گروه گذرا ولی تاثیرگذار برای رسیدن به اندیشه‌ای نو ختم بشه :)
ヽ( ´¬`)ノپری
نظرتون خیلی مفید بود
پیام
عالی، به تمام کسانی که فکر می‌کنند باید کاری کنند توصیه‌ می‌کنم تا از عواقب و تجربیات انتخاب راه‌های اشتباه آگاه شوند.
NbMb
نظرت غم خاصی داشت آخ قلبم هزار تکه شد
mortaza.j
با خوندن این کتاب احساس میکردم که تاریخ چقدر مو به مو داره تکرار میشه و همزادپنداری عجیبی با نوشته هاش داشتم. خوندن این کتاب میتونه یه دید کلی از حکومت های پساتوتالیتر به خواننده بده. اما در مورد این که آینده این حکومت ها چه خواهد شد و راهکارهای قابل استفاده توسط مردم دقیقاً چیه، هنوز ذهنم پر از ابهامه. هرچند که نویسنده به بی اثر بودن برخی راهکارها ازجمله استفاده از خشونت اشاره کرده.
مهسا
این کتاب رو هنوز نخوندم ولی این توصیفی که در رابطه با همزادپنداری کردید رو با کتاب روح پراگ اثر ایوان کلیما داشتم.
pejmannavi
باورم نمیشه یه نویسنده با کتابش که قبل از انقلاب ایران نوشته شده, اینقدر خوب رفتار حکومت انقلابی آینده ما رو پیشبینی کرده بود اما خیلی راحت مردم و انقلابیون ندیده گرفتنش تا سرنوشت امروزمون همین بشه که همه میدونیم. کتاب خوبیه اما بعضی جاها کمی سخت خونده میشه که با توجه به محتوای سیاسی این کتاب عجیب نیست. هاول خیلی خوب از وضعیتی که در کشورش دچار بوده مانیفیستی خلق میکنه که گویای حال و روز بسیاری از مردم جهان باشه.
عماد کمالی
من امروز با خواندن نظرات شما تصمیم گرفتم کتاب را بخوانم
mdishmi
کد تخفیف چهل درصد: S99QYSXN27UJS مهلت استفاده تا فردا شب...
کاربر ۱۱۴۵۹۱۶
کجای کاری دوست من؟! این کتاب قبل انقلاب اصلا ترجمه نشده بود! در حالی سال 1977 نوشته شده بوده. در همون سالها که سرفه ی دوستان چپ عرض یکی دوماه به فارسی ترجمه میشده.
Jojo Jojoeean
کتاب خوبی بود، تا حدودی به وضعیت کشور ایدئولوژی زده ما شباهت داشت ولی تفاوت عمده اینجاست که ما با رژیمی بی دین طرف نیستیم بلکه متاسفانه اخلاقیات به شکل ریاکارانه ای در ایران سواستفاده میشه و به همین دلیله که هر دگراندیش و اپوزسیونی خود رو در ابتدای امر مقابل دین تعریف کنه. و ما دیگه به اون راحتی ها نمیتونیم داد بزنیم امپراطور لخته!! برای همین توصیه میکنم اگر با روش هاول برای دگراندیشی و اصلاح موافق هستید از سیاسی بودن نترسید و اگر تفکر دینی داشته باشید میتونید به تغییر قرائت های موجود از دین اسلام در ایران هم امیدوار باشید تا به آزادی و عدالتی که مطهری در این مورد گفت اگر رژیم برای این دو تلاش مستمر نکند شکست خواهد خورد، برسیم
raminsarlak
ذکر فقط و فقط یک نکته. اونجایی که بجای واژه رهبران دولت در متن کتاب، نخست وزیزان رو جایگزین کردید. همونجا تنفر من نسبت به اپ های ایرانی و سوگیری‌های واضح و سانسورهای پی‌درپی‌شون بیشتر و بیشتر شد...
golnoush
شما نسخه ی چاپی کتاب رو خوندید؟ با نسخه ی چاپی متفاوته؟
مهرگان
یک کتاب بسیار عالی در زمینه دیکتاتوری و حکومت های توتالیتر و البته یک تعریف جامع از پساتونالیتر. حتما بخوانید و به اطلاعات خود اضافه کنید.
XoERFANoX
این کتاب رو تا جایی که میتونید به دیگران معرفی کنید . واقعا مفید بود! ببینید چگونه این کتاب به خوبی متن زمانه ما را توصیف کنید Wow!
yazdaan
کتابی بسیار تاثیرگذار از یکی از سیاستمدراران و مهره های کلیدی درجریان انقلاب در چکسلواکی بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی. به درستی واتسلاف هاول تونسته تو این کتاب جامعه پساتوتالیتر رو تعریف کنه و شیوه مبارزه با این سیستم رو شرح بده,قطعا مبارزه با این رژیم های پیچیده مبارزه مسلحانه یا انقلاب های خشونت طلبانه بنا به گفته نویسنده کتاب نیست,بلکه با بالا رفتن آگاهی توده و شکل گیری جنبش دگر اندیشان (که عمدتا ماهیت سیاسی وتشکیلاتی ندارند,و میتونه از یه نویسنده تا یه بازیگر و سبزی فروش باشه)این انقلاب ارام ,ارام در بطن جامعه شکل میگیره,نویسنده متذکر میشه در جامعه پساتوتالیتر همه چیز سیاسی است,دولت با ایجاد بروکراسی گسترده میخواهد همه چیز را تحت کنترل خودش دربیاورد,جامعه پساتوتالیتر با جامعه توتالیتر یا دیکتاتوری فرق میکند,در این جامعه شهروندان بصورت ناخودآگاه تابع حکومت هستند و به نوعی به خودسانسوری خویش میپردازند ,در جامعه پساتوتالیتر هر حرکت کوچک از طرف یکی از اعضای جامعه میتونه خللی در کارکرد سیستم بوجود بیاره و اونو مختل کنه,برای مثال جامعه ایتالیا یا اسپانیای فاشیستی یا آلمان نازیستی به شیوه دیکتاتوری اداره می شدند ,ولی مثلا اروپای شرقی مخصوصا رومانی یا اتحادجماهیر شوروی (البته نه به اندازه رومانی)به شیوه پساتوتالیتاریسم که خیلی بدتر از نوع اوله. به هر رو خواندن این کتاب برای هرکس که میخواهد از ماهیت رژیم های سرکوبگر آگاهی یابد واجب است,🙏🌹
Mohammad
(۷-۱۹-[۱۶۲]) هاول در این کتاب، تحلیل خوب و عمیقی از حکومت های خودکامه ی مدرن ارائه کرده؛ به طور خلاصه نظام پساتوتالیتر به نظامی گفته میشه که با تکیه بر ایدئولوژی های عوام فریبانه باعث از خودبیگانگی و تهی شدن هویت انسان ها میشه که در نتیجه فرزندانش رو مسخ و تبدیل به پیچ و مهره های نظامی میکنه که خود خالق اونن؛ نظامی که بر مواجهه ی تاریخی میان دیکتاتوری و نظام مصرفی استوار شده. کتاب محتوای ارزشمندی داره ولی ترجمه ش زیاد خوب نیست.
وحید شعبانی
متن تحلیلی جالبی از نظامهای توتالیتری و نقاط قوت و ضعف آنها و راهکارهای بکار گرفته شده در این نظامها جهت قبضه کردن قدرت. نکته جالب این کتاب رهیافت مثبت و غیرانفعالی برای جامعه ای است که در یک بن بست عملی در مقابل این گونه نظامها قرار گرفته و میخواهد بدون استفاده از خشونت و شورش، برای به دست آوردن حقوق خود مبارزه کند.
کاربر ۱۱۱۶۱۹۶
عجیب باهاش همذات‌پنداری کردم.
Khandadash
کتابی که جوامع پساتوتالیتر رو به روشی بسیار عالی واکاوی میکنه
کاربر ۱۲۱۳۸۴۱
کتاب بسیار ارزشمند و تامل برانگیزی هست که ساختار حقیقی نظام های ایدئولوژیک و توتالیتر رو در جهان امروز توصیف می کنه و شرح میده.برای مخاطب ایرانی کاملا ملموس و قابل درکه.
Mash
حتی اگه آب دست‌تون هست، بذارید زمین و این کتابو بخونید.
reyhaneh1
خیلی هم خبری نیست
abbas sadr
کتاب خوب امروزی و عالی برای حکومتهای ایدئولوزیک توتالیتر گزنده و آگاهی بخش است
لافکادیو
عالی عالی عالی....
amin
ما همیشه فکر کردیم داریم شرایطی رو از سر میگذرونیم که در تاریخ بی سابقه بوده و همین یاس و ناامیدی بهمون مستولی میکنه که باعث انفعال و سرافکندگیمون میشه اما با خوندن این کتابا متوجه میشیم تجربیاتی مانند روزگار ما قبلا اتفاق افتاده و راهکارهایی برای پایان دادن به این وضعیت و تغییر شرایط وجود داره. خوندن همچین کتابایی واجبه برای همه مون
T latifi
دقیقا، دقیقا، آفرین...

حجم

۱۴۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱۴۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد