نظرات درباره کتاب عقاید یک دلقک و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

نظرات کاربران درباره کتاب عقاید یک دلقک

۳٫۵
(۱۲۵)
k.t
واقعا کتاب عالیه...جز محبوب ترین کتاب هامه... و از تثبیت شده ترین داستان ها در ذهنم...
🦋ح. الف
خوب بود،اما یه مقدار کسل کننده بود'توصیفات زیادی داشت
بلاتریکس لسترنج
هیفده سالم بود وقتی اولین بار خوندمش هربار میخونم بیشتر کیف میکنم و هربار چیز جدیدی کشف میکنم و درواقع منم جای ماری بودم ول میکردم میرفتم😊کاملا صادقانه
Niloofar Zaryan
ماری بیشتر عاشق عقایدش بود دین و مذهب داشتن خیلی مهمه ولی اگه واقعا عاشق بود شینر رو ترک نمی‌کرد بلکه کمکش میکرد تا حال روحی بهتری داشته باشه
شیلا چراغی
منم با نظر شما موافقم همچین آدم های رو توی زندگی مشترک نمیشه تحمل کرد
کاربر ۳۰۲۵۱۲۰
درسته،منم جای ماری بودم میرفتم چون به نظر منم دلقک آدم عجیبی بود و چون که الکلی بود، میتونست گاهی از خود بی خود بشه...
zeinab ghazizadeh
به نظر من برای کسایی که تازه شروع کردن به خوندن آثار کلاسیک دنیا مناسبه، ولی برای من که تعداد زیادی از این کتابها رو خوندم حرف تازه ای که توو قبلیا یاد نگرفته باشم نداشت. وقتی آثار جرج اورول و تولستوی و ساراماگو رو خونده باشی هر چی توو این کتاب هست رو از قبل می دونی. اینکه گفتم راجع به جنبه ی سیاسی و اعتقادی کتاب بود. در مورد جنبه ی رمانتیک و پیرنگ عاشقانه ش باید بگم دوستش داشتم و خیلی ظریف و زیبا بود.
Taha
شما اثار کلاسیک چیزی سراغ دارین خوب به من بدین
شهیـ…ـد
التماس دعا 😂
نون صات
بسمه اگر توی سبک "ناطور دشت" میپسندید کتاب خوبیه. توی هر دو، شخص اولیو داریم که در نظر اول یک به اصطلاح لاابالی‌گر طردشده ( در صف اول از خانواده و منظور نزدیک ترین افراد) به چشم میخوره؛ ناهنجار با هنجارهای روزمره و کورکورانه‌ای که توی تمام جوامع حاکمیت میکنن. در نهایت با یک جمله ورق تمام قضاوت ها برمیگرده و انگار نویسنده حقیقت رو با همون یک جمله توی صورت ما میکوبونه. تمام کتاب ( ۵۰۰ و اندی صفحه) به همان سیلی که از نویسنده میخوریم ارزش داره.
نون صات
ممنون از وقت و توجه شما
کاربر ۱۸۲۹۴۸۳
ممنون
Mahdi RG
کتاب اونطور که قبلا در موردش شنیده بودم من رو تحت تاثیر قرار نداد. خصوصا که بعضی جاها واقعا عقاید اون دلقک بیشتر شبیه لج بازی بود تا عقیده!! البته موارد خوبی به نظرم توب کتاب هست که باید آموخته بشه. مثلا اینکه شینر متاسفانه به خاطر نبود ماری تقریبا داره توی یه جهنم زندگی میکنه. و مثلا وقتی که تصور میکنه ماری با زوفنر چه کارهایی میکنه بشدت عذاب میکشه. من چنین شرایطی رو در یکی از دوستانم از نزدیک مشاهده کردم که معشوقش ترکش کرده بود و تقریبا تمام لحظات زندگیش با خیال اون فرد میگذشت و زندگیش به چه جهنمی تبدیل شده بود. مورد دیگه اینکه خیلی جاها موضع گیری تند شینر نسبت به مذهب از اونجایی نشات میگیره که فکر میکنه مذهب و افراد مذهبی باعث شدن که ماری ترکش کنه! بنابراین مدام مذهب رو زیر سوال میبره. و این موضوع رو که نگاهش به مذهب بشدت تحت تاثیر رفتار ماری هستش رو میشه اون جاهایی دید که به ماری میگه من حتی حاضرم کاتولیک بشم ولی تو رو داشته باشم. به نظرم این‌ موضوع شاید یکی از رسالتهای کتاب رو که انتقاد به شرایط مذهبی اون دوران باشه کمرنگ کرده. در کل کتاب خوبی هستش. فقط اینکه باید از ویراستاری بد کتاب هم یادآوری کنم که اسمها رو بارها و بارها اشتباه جای همدیگه نوشته بود. و همچنین دیالوگهای دونفره رو با هیچ علامتی مشخص نکرده و گاها موقع خوندن دیالوگها با هم قاطی میشه
ali_inanlo
کتاب خوبی بود ولی من زیاد خوشم نیومد.
Aiida15
میخوام بخونم مطمعن نیستم
Aiida15
چرا؟
totoro
سر خوندن گفتگو ها یه مقدار مراقب باشید،نمیدونم سبک خود نویسنده بوده یا کار مترجم، قسمت های کتاب که شخصیت ها در حال مکالمه هستند تاحدی گیج کننده اس.ممکنه کل یک صحفه رو بخونید که یک شخصیت داره حرف میزنه،بعد تازه متوجه میشید که نه در حقیقت دو نفر بودن داشتن حرف میزدن😑🤦‍♀️(در همین حد گیج کننده) اصلن خوب جدا نشدن جمله ها تا نشون بدن کی الان داره صحبت میکنه،خودتون باید متوجه بشید.
INDEBTED
نویسنده در بعضی از جاهای کتاب ب خوبی با احساسات بازی میکرد من خودم در چن جا بغضم گرفت و همچنین با ظرافت و زیبایی شخصیت ها رو تحلیل می‌کرد.در کل کتاب فوق‌العاده و بدیعی بود.
-Dny.͜.
😂
INDEBTED
😅😅
INDEBTED
معلومه
M.l
بی انصافی نکنیم خداییش خوب بود
M.l
خب پلیز بخوانیدش
setayesh
نام این کتاب خیلی برای من آشناست من خیلی مشتاقم ابن کتاب را بخوانم.
Nadi Otari
مزخرف ترین کتابی که تا به حال خوندم نمیدونم چرا واقعا انقدر ازش تعریف کردن
سعید جان
کتاب خوبیست... ولی اگر با ناطور دشت سلینجر مقایسه شود به طور مثال، به هیچ وجه به ناطور دشت سلینجر نمی رسد دوستان این هم کد تخفیف پنجاه درصدی اگر کسی نیاز داشت SB9886BFSPMVHT
سعید جان
بله کاربر محترم‌ منتها این کدها مربوط به گردونه شانس طاقچه میشه که الان دیگه خیلی وقت گذشته ازش
کاربر ۱۲۴۱۹۰۲
چجوری کد تخفیف به ماهم میده؟؟چکارکنیم
سعید جان
خیلی خوبه که گرانقدر
Sahar S
من اصلا از این کتاب خوشم نیومد ، خیلی کسل کننده بود برام 😐
سیذارتا
به لحاظ ادبی عالی.... ولی با فضایی بسیار سیاه
nigga
نسخه چاپی این کتاب عالی بود و شباهت های زیادی به جامعه ما داشت
reza
خودتحقیری عجیبی در میان شما بیچاره هاست
fatemehmhd3
کتاب بسیار خسته کننده بود برام ، بر خلاف عنوان و نام جذابش خیلی توصیف میکرد که ادم رو خسته میکرد و اصلا جذابیتی نداشت . و بیشتر از اینکه عقاید یک دلقک باشه خاطرات بیهوده و پوچ یک دلقک بود . من حتی نکته و حرف مهمی هم از کتاب نتونستم دریافت کنم .
Aryan
کتاب جالب و خوبی بود، دید متفاوت نویسنده رو به مسائل مختلف دوست داشتم. مشکل نگارشی که وجود داشت این بود که متاسفانه علامت - برای مکالمه‌ها وجود نداشت و موجب سر درگمی میشد.
Ali Net
افسرده کننده ولی خیلی دقیق روایت کرده و پر از اسم
Narc
با اینکه تمام متن کتاب رو نخوندم و پریدم آخرش اما دوستش داشتم. نگارشش رو و حس تلخ و سیاه سفیدی که داشت. حس ماری و نگرانی هاش رو برای ترک هانس درک میکنم اما رفتنش با زوفنر رو نه. این مهارت نویسنده رو می رسونه که تونسته طوری بنویسه که بتونیم به طرف مقابل هم حق بدیم. نمیتونم شروع و پایانی براش تصور کنم. چون به پایان های تعریف شده و بیشتر خوب عادت دارم. رمان هیجان انگیز و پر جاذبه ای نبود اما حس جالبی رو به آدم القا می کرد و جمله هاش جای تامل و تفکر داشت.
Shirin Rassam
کتاب خوبی بود. ولی ترجمه قطعا به ویراستاری نیاز داره، نام های اشتباه واقعا گیج کنندست.

حجم

۳۲۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۳۲۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد