بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اختناق ایران | طاقچه
کتاب اختناق ایران اثر مورگان شوستر

بریده‌هایی از کتاب اختناق ایران

انتشارات:نشر ماهی
امتیاز:
۳.۹از ۳۱ رأی
۳٫۹
(۳۱)
آیا جا ندارد که بر عزت زن محجب ایرانی درود بفرستیم؟ زنی که همچنان اسیر سنت‌های دست‌وپاگیر است، زنی که هنوز بازیچهٔ میل و هوس مردان است، زنی که از همهٔ فرصت‌های تحصیلِ متناسب با آرمان‌های امروزی محروم است، زنی که هنوز پاییده می‌شود و تودهنی می‌خورد و رانده می‌شود ــ با این‌همه، از جام آزادی‌خواهی سیر می‌نوشد و سهم خود را به وطنش ادا می‌کند و با حسادت مادرانه، خادمانش را می‌پاید و حتی در لحظهٔ ناگوار فاجعه خود را نمی‌بازد، لحظه‌ای که دل مردان از ترس فلج‌کنندهٔ زندان و شکنجه و گلوله و طنابی که گریبانگیر دلیرترین مردان وطن شده بود می‌لرزید.
Nafiiis_N__
«دیگر چیزی از عمر من نمانده و اگر بتوانم با ریختن خونم کشورم را از شر این حاکم جبار نجات دهم جانم را به قیمت خوبی فروخته‌ام.»
Nafiiis_N__
شک نیست که ایران قربانی بی‌دفاع بازی کثیفی شده که چند قدرت اروپایی، با مهارتی که حاصل قرن‌ها تجربه است، هنوز بدان مشغول‌اند. قمار بر سر ملت‌های ضعیف‌تر است و حیات و شرف و ترقی کل یک قوم جریمه‌ای است که بازنده می‌پردازد.
Nafiiis_N__
ملت با همهٔ بی‌رحمی‌هایی که دیده راه اعتراض ندارد. ترس، ترس روزمرهٔ چندش‌آور از زندان و شکنجه و طناب دار، نیرویی است که روسیه با آن بر ایران حکومت می‌کند.
Bookworm
در تاریخ، ملتی را سراغ ندارم که توانسته باشد یک‌شبه حکومتی مشروطه یا انتخابی را جانشین سلطنتی استبدادی کند و آنآ شعور سیاسی و تقنینی کاملی از خود به نمایش بگذارد.
Bookworm
استیلای مشترک روس و انگلیس بر ایران آغاز شده است. البته روسیه سهم بیش‌تری دارد، اما این تنها به ناتوانی انگلستان برمی‌گردد و برای ایران فرقی نمی‌کند. ملت ایران محکوم به نابودی سیاسی و بردگی اقتصادی شده است. دنیا صدای آن‌ها را نمی‌شنود، چون ضعیف و آسیایی‌اند و در سایهٔ قفقاز.
Nafiiis_N__
کیپلینگ گفته است در شرق با زور به جایی نمی‌رسید. در این گفته، هم اخطاری نهفته است و هم تأملی.
Bookworm
روسیه همیشه پاانداز فسق وفجور شاهان ایران بوده و شراب به خوردشان داده است تا حقوق ملت را به رایگان بفروشند.
Bookworm
ایران ــ چون بدان انس گیری ــ سرزمین دلکش و جای راحتی برای زندگی است. هر خانه با هر مساحتی باغچهٔ گل و میوه و حوض و فواره‌ای دارد. خدمتکاران، ای، نه خوب‌اند و نه بد. مردم مهربان و مهمان‌نوازند و از قافلهٔ تمدن غربی بازنمی‌مانند. هزاران ایرانی خارج رفته و تحصیل کرده‌اند. عدهٔ زیادی فرانسوی می‌دانند؛ و بیش از پیش انگلیسی هم، مخصوصآ جوان‌ترها.
Bookworm
محاکم عدلیه در ایران، اگر جایی وجود داشتند، در وضعی بودند به‌مراتب نابسامان‌تر از دیگر دستگاه‌های دولتی؛ چنان‌که نه‌تنها مانع از جرم و جنایت نمی‌شدند، بلکه حلقهٔ مهمی از زنجیرهٔ تبهکاری صاحب‌منصبانی را تشکیل می‌دادند که از کد یمین و عرق جبین میلیون‌ها عشایر و کشاورز بی‌سواد ارتزاق می‌کردند و گوشت بر گوشت می‌آوردند.
Nafiiis_N__

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد