بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت | طاقچه
کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت اثر بیونگ چول هان

بریده‌هایی از کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت

انتشارات:نشر اسم
امتیاز:
۵.۰از ۷ رأی
۵٫۰
(۷)
این عصر عصر ارزش-افزودهٔ صنعتی و فعال است. یعنی دوران خلق ارزش جدیدی که واقعی باشد به سر آمده است. درواقع تحت لوای سرمایه‌داری مالی دوران ما، ارزش از ریشه در حال نابود شدن است، در حال ریشه‌کن شدن است. رژیم نئولیبرال در راه افتتاح عصر مصرف بی‌رویه است. امروزه خودِ روان استثمار می‌شود. ازاین‌رو بیماری‌های روانی همچون افسردگی و فرسودگی ذهنی دوران ما را تعریف می‌کنند.
hossein
مارکس هم آزادی را برحسب رابطه‌ای موفق با دیگران تعریف می‌کند: «فقط در اجتماع [با دیگران است که هر] فرد وسایلی برای پرورش استعدادهایش در هر راستایی را [دارد]؛ از این رو، فقط در اجتماع است که آزادی شخصی ممکن می‌شود.»
hossein
زندگی‌ای که تماما از عواطف مثبت و حس «جاری بودن» تشکیل شده باشد، به هیچ وجه انسانی نیست
hossein
هرگاه قدرت اصلا به چشم نیاید، بدون تردید وجود دارد. هرچه قدرت بزرگ‌تر باشد، بی‌سروصداتر کار می‌کند. قدرت بزرگ‌تر فقط هست: به جلب توجه نیازی ندارد.
hossein
ما در جهانمان دیگر برای ارضای نیازهای خودمان کار نمی‌کنیم، در عوض برای سرمایه کار می‌کنیم. سرمایه نیازهای خودش را ایجاد می‌کند و ما به‌اشتباه چنان ملتفت این نیازها می‌شویم که گویی به ما تعلق دارند.
hossein
هر فیلسوفی که تعبیر جدیدی -زبانی جدید، شیوهٔ اندیشیدنی جدید- باب کرده است، ضرورتا ابله بوده است. فقط یک ابله به چیزی که به‌کلی دیگر است دسترسی دارد
mj94

حجم

۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

حجم

۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد