بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب معنای زندگی | صفحه ۳۱ | طاقچه
کتاب معنای زندگی اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب معنای زندگی

نویسنده:آلن دوباتن
مترجم:هما قناد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۸۰ رأی
۳٫۵
(۸۰)
هدف همهٔ ورزش‌ها هرقدر هم که باهم متفاوت باشند، رام‌کردن بدن در برابر نیروی اراده است.
AmirHossein
یکی از آرامش‌بخش‌ترین جنبه‌های پدیده‌های طبیعی، چه سگ باشد، چه گوسفند، چه درخت یا دره، این است که نیت آن‌ها هیچ ربطی به اولویت‌های خطرناک و عذاب‌آور ما ندارد. آن‌ها هیچ نگرانی‌ای بابت این‌که ما چه‌کسی هستیم و چه می‌خواهیم، ندارند. آن‌ها خودبزرگ‌بینی و خودشیفتگی‌مان را مسخره می‌کنند و احساسی زیباتر و متواضعانه‌تر از نقش‌مان در این سیاره را در ما به وجود می‌آورند.
AmirHossein
ادبیات مهارت‌نداشتن ذاتی ما در حرف‌زدن را اصلاح می‌کند. خیلی وقت‌ها کلمه کم می‌آوریم.
AmirHossein
فعالیت‌های معنادار لزوماً همان‌هایی نیستند که اغلب انجام می‌دهیم، بلکه کارهایی‌اند که ارزش بسیاری برای‌شان قائلیم و با شدت بیش‌تری دل‌تنگ‌شان می‌شویم؛
الهام
می‌توانیم نیاز به برقراری ارتباط میان هویت و جسم مادی را در تاریخ مذاهب ببینیم. از ابتدا انسان‌ها توجه وخلاقیت زیادی صرف ساختن خانه برای خدایان خود کرده‌اند. آن‌ها حس نکرده‌اند که خدای‌شان می‌تواند هرجایی باشد، در بیابان یا در هتل‌ها. آن‌ها به این اعتقاد رسیده‌اند که به مکان‌های خاص، یعنی معابد و پرستشگاه‌ها نیاز دارند تا خدای خاص آن‌ها بتواند ازطریق هنر و معماری عمری همیشگی داشته باشد.
AmirHossein
جست‌وجوی بیش از حد علنی یا شدید درمورد معنای زندگی، سرگرمی عجیب‌وغریب، بدفرجام و خنده‌داری به‌نظر می‌رسد.
Adele
زمان مرگ‌مان، ناگزیر می‌دانیم که خیلی چیزها در زندگی‌مان خوب پیش نرفت: رؤیاهایی بودند که به حقیقت نپیوستند و عشق‌هایی که بی‌پاسخ ماندند، دوستی‌هایی که هرگز ازنو شکل نگرفتند، و فجایع و دردهایی که هرگز بر آن‌ها چیره نشدیم. اما این‌را هم می‌دانیم که چیزهای ارزشمندی هم بوده‌اند که ما را سرپا نگه داشته‌اند، که منطقی والاتر را دنبال کرده‌ایم، که باوجود رنج‌ها، زندگی‌مان سراسر خشم و هیاهو نبوده است، که حداقل در مواقعی خاص، معنای زندگی را درک کرده‌ایم و از آن بهره برده‌ایم.
Sepehrsoleyman
مذاهب از دیرباز همدلی بسیار زیادی با میل ما به سفر داشته‌اند. آن‌ها پذیرفته‌اند که تنها با ماندن در خانه نمی‌توانیم روح‌مان را رشد دهیم. آن‌ها بر جاذبهٔ سفر اصرار ورزیده‌اند. آن‌ها این تمایل ناپخته را به‌گونه‌ای هدایت کرده‌اند که به انواع سنت‌ها و تشریفات مذهبی‌ای تبدیل شود که انجام‌شان ما را به تفکر درمورد عادت‌های‌مان وادارد.
کنتس مونت کریستو

حجم

۱۸۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۸۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۳۰
۳۱
صفحه بعد