بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رهایی از تکبر پنهان | صفحه ۶۴ | طاقچه
کتاب رهایی از تکبر پنهان اثر علیرضا پناهیان

بریده‌هایی از کتاب رهایی از تکبر پنهان

انتشارات:بیان معنوی
امتیاز:
۴.۷از ۲۳۶ رأی
۴٫۷
(۲۳۶)
یکی از مظاهر تکبّر به امامان معصوم (ع) در دوران غیبت این است که نسبت به اظهار محبت و بیان مدح و منقبت ائمه (ع) حساسیت نشان داده شود.
Forest ♂️
در میانِ انواع تکبّر، تکبّر نسبت به اولیاءالله خطرناک‌ترین نوع تکبّر است، چون تنها مدافع اولیای خدا، خود خداوند متعال است.
Forest ♂️
فاصله گرفتن او (متّقی) از آنهایی که ازشان فاصله می‌گیرد، از روی زهد و پارسایی است، و نزدیک شدنش به آنهایی که بهشان نزدیک می‌شود، از روی مهربانی و نرمی است. دوری او از روی تکبّر و خودپسندی نیست، و نزدیکی او از روی حیله و نیرنگ نیست.»
Forest ♂️
تکبّر کردن نسبت به خوبان انسان را بیچاره می‌کند.
Forest ♂️
یکی از مشکلات اساسی ما آدم‌ها بلای دائمی «مقایسه» است که در خیلی از زمینه‌ها موجب گرفتاری‌های متعدد می‌شود.
Forest ♂️
تکبّر مهم‌ترین عاملِ نفهمیدن و کج فهمیدن است. چه خوب است معلّمین، در پیچ و خم تعلیم و تربیت، بیش از همهٔ تعالیم به این بپردازند که در دل دانش‌آموز چیزی از تکبّر باقی نماند.
Forest ♂️
ای داود! همان‌گونه که نزدیک‌ترین مردم به خداوند متعال تواضع کنندگان هستند، دورترین مردم هم از خداوند متعال، بزرگی‌فروشان و متکبّران می‌باشند.»
Forest ♂️
خدا را! خدا را در نظر بگیرید! از عاقبت وخیم زورگویی و ستم در این دنیا و آن جهان و از فرجام ناگوار کبر که بزرگ‌ترین دام و سترگ‌ترین نیرنگ شیطان است.
Forest ♂️
حسادت ایمان را می‌خورد (و از بین می‌برد) همان‌گونه که آتش هیزم را می‌سوزاند.
Forest ♂️
حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت (ره) می‌فرمودند: «آنچه معاویه و یزید بالفعل داشتند، ما بالقوه داریم. خیلی به خود مغرور نشویم. این طور نیست که آنها از جهنم آمده باشند و ما از بهشت. به خدا پناه می‌بریم!»
Forest ♂️

حجم

۱۲۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۲۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان