بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تاریخ فرهنگی قبیله‌ لعنت (جلد پنجم، ادوار رفته بر مسیحیت) | طاقچه
کتاب تاریخ فرهنگی قبیله‌ لعنت (جلد پنجم، ادوار رفته بر مسیحیت) اثر اسماعیل شفیعی سروستانی

بریده‌هایی از کتاب تاریخ فرهنگی قبیله‌ لعنت (جلد پنجم، ادوار رفته بر مسیحیت)

۴٫۳
(۹)
خود او نیز در پایان کار، به دست سپاهیان رومی به صلیب آویخته شد [به زعم جان بی.ناس] و یکی از جماعت غیرتمندان، به نام «براباس» را به جای او آزاد ساختند.
یا حیدر کرار
تجدید بنای اورشلیم توسط رومیان مهاجم به «فلسطین»، از افتخارات او به شمار می‌آید و به همین دلیل نیز، به عنوان هرودوس کبیر شهرت یافته است، امّا به شکل تنفّرآوری یهودیان را به زیر یوغ بندگی رومیان کشیده بود.
یا حیدر کرار
وابستگی هرودوس به امپراتوری رومی تا به حدی بود که: به دستور هرودوس، علامت عقاب امپراتوری روم را بر دروازۀ معبد اورشلیم آویزان کردند تا یهودیان در ورود به معبد، مجبور به ستایش امپراتور گردند. هر که از این دستور سرباز می‌زد، بی‌رحمانه کشته می‌شد. بر یهودیان تحمیل کردند که در موقع ادای سوگند، به خدایگان امپراتور روم قسم یاد کنند. تعداد زیادی از فریسیان که حاضر به ستایش امپراتور و ادای سوگند به نام او نشدند، به قتل رسیدند. او در آخرین روزهای عمر خویش، از بستر مرگ فرمان داد تا مقدار زیادی از ربّی‌ها و شاگردانشان را که علامت عقاب امپراتوری را از دروازه معبد به پایین کشیده بودند، زنده زنده بسوزانند و حتّی در لحظات پایانی زندگی چرکین خود، امر به کشتن یکی دیگر از پسرانش داد.
یا حیدر کرار
مرقس از بیت‌اللّحم حرفی به میان نمی‌آورد، فقط مسیح را عیسای ناصری می‌نامد. والدینش نام بسیار معمول یسوع را بر او نهادند که معنی آن، یار یهوه است. یونانیان آن را به یسوس و رومیان آن را به یزوس تبدیل کردند.
یا حیدر کرار
ادوار رفته بر مسیحیّت تاریخ فرهنگی قبیلۀ لعنت (۵) نویسنده: اسماعیل شفیعی سروستانی انتشارات هلال
Hosein

حجم

۲۳۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۳۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد