بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ما همه باید فمینیست باشیم | طاقچه
کتاب ما همه باید فمینیست باشیم اثر چیماماندا انگوزی  آدیشی

بریده‌هایی از کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

۳٫۸
(۲۴۱)
ما به دخترها می‌گوییم: می‌توانید بلندپرواز باشید، اما نه خیلی زیاد. می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید اما نه موفقیت زیاد و چشمگیر، در غیر این صورت از طرف مردان تهدید خواهید شد.
-Dny.͜.
جامعه به ما آموزش می‌دهد زنی که در یک مقطع سنی خاص ازدواج نکند قطعاً زنی است که در زندگی شخصی عمیقاً شکست خورده است. در حالی که یک مرد در یک سن خاص اگر ازدواج نکرده باشد به معنی این است هنوز فرد مورد نظر خود را نیافته است.
moon shine
مردم را این طور بار می‌آورند که زن‌ها به شکل ذاتی گناهکارند و باید از مردها زیاد انتظار نداشت و تنها تعداد معدود و انگشت‌شماری از مردان هستند که می‌توانند در شرایط خاص، خودشان را کنترل کنند و عنان رفتار خود را در دست داشته باشند. ما به دخترهای‌مان شرم و حیا را می‌آموزیم. پاهایت را بپوشان. خودت را جمع‌وجور کن. ما این احساس را که شما از بدو تولدتان زن و ذاتاً گناهکار هستید را در آن‌ها پرورش می‌دهیم.
FerFerism
ما به پسرها یاد نمی‌دهیم که دوست‌داشتنی باشند. ما زمان زیادی را صرف می‌کنیم تا به دخترها بگوییم که نمی‌توانند عصبانی، پرخاشگر و یا خشن باشند، چرا که این کار بسیار زننده است، اما بلافاصله برمی‌گردیم و مردی را با همین رفتارهای مشابه، ستایش و یا عفو می‌کنیم. در تمام دنیا، مجلات و کتاب‌های زیادی هستند که به زنان خط‌مشی می‌دهند، این که چه کار کنید، چطور باشید و چطور نباشید، این که چطور مردی را جذب کنید و یا کاری کنید که او احساس شادمانی بکند. اما در مورد این که مردان باید چه کنند تا زنی احساس رضایت داشته باشد راهنمایی‌های خیلی کمی وجود دارد.
دختر پاييزي
ما به دختران آموزش می‌دهیم که خودشان را کوچک ببینند.
𝑅𝒶𝒽𝒶🕊
فمینیست، مرد و یا زنی است که اعتقاد دارد درست است که در دنیای امروز ما مشکل جنسیتی وجود دارد، اما ما باید آن را حل کنیم و بهتر عمل نماییم. همه‌ی ما چه مرد و چه زن، باید برای بهتر شدن این شرایط کاری انجام دهیم.
FerFerism
چه می‌شد اگر برای ترقی بچه‌ها، بیشتر از این که بر روی جنسیت آن‌ها تمرکز کنیم بر توانایی‌هایشان تمرکز می‌کردیم؟ چه می‌شد اگر به جای جنسیت، بر روی علاقه و دلبستگی تمرکز می‌کردیم؟
Tandis.A
قرن‌هاست که بشریت به دو گروه تقسیم شده است و یک گروه را مورد تظلم گروه دیگری قرار می‌دهند. تنها راه‌حل صحیح برای حل این مشکل آگاهی نسبت به آن است.
𝑅𝒶𝒽𝒶🕊
به تعریف من، فمینیست، مرد و یا زنی است که اعتقاد دارد درست است که در دنیای امروز ما مشکل جنسیتی وجود دارد، اما ما باید آن را حل کنیم و بهتر عمل نماییم. همه‌ی ما چه مرد و چه زن، باید برای بهتر شدن این شرایط کاری انجام دهیم.
sargol
فرهنگ، مردم را نمی‌سازد. این مردم هستند که فرهنگ را می‌سازند. اگر این حقیقت دارد در فرهنگ ما زن یک انسان کامل نیست، پس ما می‌توانیم و باید آن را در فرهنگ خودمان جای بدهیم و نهادینه کنیم.
elham

حجم

۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۵۰۰
۱۰,۱۵۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵۶صفحه بعد