دانلود کتاب صوتی روانشناسی تمامیت خواهی با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی روانشناسی تمامیت خواهی اثر ماتیاس دسمت

دانلود و خرید کتاب صوتی روانشناسی تمامیت خواهی

معرفی کتاب صوتی روانشناسی تمامیت خواهی

کتاب صوتی روانشناسی تمامیت خواهی نوشتهٔ ماتیاس دسمت و ترجمهٔ امین پورحسن است. گویندگی این کتاب صوتی را هوتن شاطری پور انجام داده و پندار تابان آن را منتشر کرده است؛ کتابی در بابِ اینکه توتالیتاریسم در خلأ شکل نمی‌گیرد.

درباره کتاب صوتی روانشناسی تمامیت خواهی

این کتاب صوتی راه‌حل‌های سادهٔ فردی و جمعی برای پیشگیری از فداشدن آزادی‌ها را ارائه کرده است. گفته شده است که توتاليتاريسم تصادفی نيست و در خلأ شكل نمی‌گيرد؛ بلكه حاصل مشكل روانی جمعی است و در طول تاريخ مسيری قابل پيش‌بينی را طی كرده است. توتاليتاريسم همگام با پيشرفت فناوری در هر نسل، سرعت و قدرت بيشتری می‌گيرد. دولت‌ها، رسانه‌های جمعی و ساير نيروهای مكانيزه از ترس، تنهایی و انزوا بهره می‌گيرند تا روحيهٔ مردم را پايين آورند و آن‌ها را كنترل كنند. کتاب صوتی روانشناسی تمامیت خواهی (The Psychology of Totalitarianism) که به قلم یک نویسنده، پژوهشگر و استاد پرآوازه‌ی روانشناسی بالینی نوشته شده، به تحلیل و بررسی زمینه‌های ظهور معضلات روانی در سطح جوامع پرداخته است؛ معضلات و چالش‌هایی که هم‌گام و همراه با پیشرفت‌های افسارگسیختهٔ فناوریْ مسیر را برای تشکیل توده‌ها، قدرت‌گیری حکومت‌های خودکامه و پیدایش توتالیتاریسم هموارتر می‌کند. ماتیاس دسمت (Mattias Desmet) شرایطی اجتماعی را ساخت‌شکنی کرده است که زمینهٔ شکل‌گرفتن بیماری روانی جمعی را فراهم می‌کند. این نویسنده با بررسی وضعیت کنونی و شناسایی پدیدهٔ «تشکیل توده» نشان داده است که جامعهٔ امروز فاصله‌ای با تسلیم‌شدن در برابر رژیم‌های تمامیت‌خواه ندارد. این کتاب صوتی راه‌حل‌های سادهٔ فردی و جمعی برای پیشگیری از فداشدن آزادی‌ها را ارائه کرده است. از ماتیاس دسمت به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین روشنفکران قرن ۲۱ میلادی یاد شده است.

شنیدن کتاب صوتی روانشناسی تمامیت خواهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران علوم سیاسی و تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی روانشناسی تمامیت خواهی

«دستاورد غایی علم این است که در نهایت تسلیم می‌شود و به این درک می‌رسد که نمی‌تواند اصل راهنما برای انسان باشد. این خرد انسان نیست که در بطن امور قرار می‌گیرد، بلکه خود انسان است که تصمیم‌های اخلاقی می‌گیرد – انسانی که با هم‌نوعانش و با پدیده‌های نام‌ناپذیری ارتباط برقرار می‌کند که در بطن همه‌ی امور با او حرف می‌زنند.

اما درخت علم از ابتدا شاخه‌ی دیگری را در جهتی دیگر رویاند، درست در جهت مخالف راهکار اولیه‌ی علم. برخی افراد با تکیه بر دستاوردهای بزرگ علمی از ذهنِ باز دور شدند و به باور رسیدند؛ علم برای آن‌ها به ایدئولوژی تبدیل شد.

شاخه‌ی مکانیستی-مادی‌گرا، که به آن علوم پایه هم می‌گویند، ما را بیشتر از شاخه‌های دیگر مجذوب کرد. اصول این علم ساده (قوانین مکانیکی)، موضوع آن دقیق (ملموس، دنیای مرئی) و کاربردی بودنش (از ماشین بخار تا تلویزیون و بمب اتم تا اینترنت) شگفت‌انگیز بود. این علم از هر جهت می‌توانست انسان را شیفته‌ی خود کند. انسان با این شاخه از علم فضا را فتح می‌کند؛ ما را قادر می‌سازد تا آنچه را در طرف دیگر سیاره اتفاق می‌افتد ببینیم و بشنویم و فعالیت مغز را مجسم کنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۵۲۳٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۵۲۳٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان