دانلود کتاب صوتی پسران سالخورده با صدای حسن همایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پسران سالخورده اثر حسام‌الدین مطهری

دانلود و خرید کتاب صوتی پسران سالخورده

گوینده:حسن همایی
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پسران سالخورده

کتاب صوتی پسران سالخورده نوشتهٔ حسام‌الدین مطهری است. حسن همایی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی یک مجموعه داستان معاصر ایرانی است.

درباره کتاب صوتی پسران سالخورده

کتاب صوتی پسران سالخورده حاوی مجموعه‌داستان‌هایی از حسام الدین مطهری، نویسندهٔ معاصر، است. داستان‌های این مجموعه دربارهٔ رؤیاهایی است که محکوم به رؤیاماندن هستند، دربارهٔ آدم‌هایی که درک نمی‌شوند و دربارهٔ روح لطیف و بلند انسان‌ها و خواسته‌ها و رؤیاهایی که به‌دلیل بضاعت کم یا درک نادرست به حقیقت نمی‌رسند. برای نمونه داستان اول دربارهٔ زندگی و حال‌وروز یک مهاجر افغانستانی است که دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در تهران سپری کرده و حالا در دانشگاه استنفورد منتظر پذیرفته‌شدن در مقطع تحصیلی بالاتر است. داستان دوم دربارهٔ زنی است که رؤیای صاحب‌شدن پیانویی را دارد که هر روز پشت ویترین مغازه‌ای می‌بیند و یا داستان سوم دربارهٔ مردی شاعر است که دچار فقر شده و نمی‌تواند نیازهای خانوادهٔ کوچک ۲نفره‌اش را برآورده کند و از روحیهٔ شاعرانه‌اش هم نمی‌تواند دست بردارد و تن به زندگی روزمره بدهد.

داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی پسران سالخورده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی پسران سالخورده

«با اکراه رژ لب My را برداشت و لبش را بی‌دقت جگری کرد. آق‌بابا این را دو سال قبل از یک دست‌فروش خریده بود. همان شب که تولدش بود و مثل هر شب دیگری عادی گذشت. رژ روی لب حرکت می‌کرد و چشم‌ها آونگ‌وار حرکت بی‌اشتیاق رژ را دنبال کردند تا از رو رفت. مثل زن‌های روس شد. پیش خودش گفت «روس‌ها هم خوشگل‌اند، پیانو هم می‌نوازند.» وقتی آناکارنینا را خوانده بود فهمیده بود زن‌های روس پیانو می‌زنند، اما نه همه‌شان.

«من مال یک جای دیگرم، مال یک زمان دیگر... باید صبح‌ها دیر بیدار بشوم، از ظرف‌های چینی صدفی مربای خانگی بردارم و روی نان کره‌ای بمالم، تا ظهر وقت تلف کنم، عصرها توی باغ خانه‌ام با دخترهایم و دوستانم توی فنجان‌های چینی گل‌قرمز چای بنوشم و از کیکی که آشپز خانه پخته است تکه‌تکه مزمزه کنم... بعد بروم تو، دامن پیرهنم را کمی جمع کنم، پشت پیانوی سفیدم بنشینم و برای مهمان‌هایم پیانو بنوازم و با لمس دکمه‌های سیاه و سفید هر غمی را از سر باز کنم... بعد مهمان‌ها برایم دست بزنند و با صورت‌های خندان تحسینم کنند.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۲۵۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۲۵۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان