دانلود کتاب صوتی زوربای یونانی با صدای کاوه یانقی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زوربای یونانی اثر نیکوس کازانتزاکیس

دانلود و خرید کتاب صوتی زوربای یونانی

گوینده:کاوه یانقی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی زوربای یونانی

کتاب صوتی زوربای یونانی، نوشته نیکوس کازانتزاکیس کتابی جذاب درباره‌ آشنایی راوی داستان با مردی یونانی به نام زوربا است که نگاهش به زندگی را تغییر می‌دهد. کتاب صوتی زوربای یونانی با ترجمه تیمور صفری و صدای کاوه یانقی منتشر شده است. 

درباره‌ کتاب زوربای یونانی

همه چیز زمانی آغاز می‌شود که راوی جوان و روشنفکر داستان سبک زندگی گذشته و کتاب‌هایش را کتاب می‌گذارد و تصمیم می‌گیرد معدن زغال سنگ قدیمی‌ای در جزیره کرت را دوباره به کار بیندازد. او در همین زمان با  با مرد ۶۵ ساله اسرار آمیزی آشنا می‌شود به نام الکسیس زوربا. زوربا زندگی متفاوتی داشته و می‌تواند راوی را راضی کند که او را به عنوان سرکارگر معدن استخدام کند.

 آنها راهی جزیره کرت می‌شوند و در آن جزیره در یک مسافرخانه که صاحب آن فاحشه‌ای قدیمی به نام مادام هورتنس ساکن می‌شوند. راوی در ابتدا فکر می‌کند می‌تواند سبک زندگی‌اش را تغییر دهد اما کم‌کم متوجه می‌شود او به سبک و روشی دیگر خو گرفته است و شروع به کار بر روی دست نوشته‌های نیمه کاره‌اش دربارهٔ زندگی و تفکر بودا می‌کند. در این میان زوربا مرکز تغییرات اخلاقی راوی می‌شود و در طول ماه‌های بعد زوربا تأثیر زیادی بر راوی می‌گذارد و راوی در پایان به فهم تازه‌ای از زندگی و لذت‌های آن می‌رسد.

رمان زوربای یونانی بیشتر از اینکه یک رمان اجتماعی و مردم‌ شناسی باشد، تجلی زندگی نیکوس کازانتزاکیس است؛ مردی که هرچند معتقد است هدفش از مکتوب کردن خاطرات یکی از تاثیرگذارترین افراد زندگی‌اش، ارائه چهره‌ای کامل و واقعی از او بوده است، در سراسر داستان تلاش می‌کند تا در لوای معرفی زوربا، خودش را به خواننده معرفی نماید. 

زوربا مرد متفاوتی است که در این داستان با او همراه می‌شویم، کامجویی و رقص و درگیر مال و پول نبودن در کنار بسیاری از رفتارهای دیگر از مرد خاصی ساخته است که باعث به‌وجود آمدن سبک زندگی زوربایی در کلام مردم عادی شده است. 

از کتاب زوربای یونانی تاکنون یک اقتباس سینمایی موفق در سال ۱۹۶۴ با نام زوربای یونانی به کارگردانی مایکل کاکویانیس  و یک نمایش موزیکال با نام زوربا در سال ۱۹۴۸ ساخته شده‌است.

شنیدن کتاب زوربای یونانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان که می‌خواهند شاهکارهای قرن بیستم را دنبال کنند پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره‌ی نیکوس کازانتزاکیس

نیکوس کازانتزاکیس متولد ۱۸ فوریه ۱۸۸۳ میلادی در شهر هراکلیون در جزیره کرت است. کرت در آن زمان تحت تسلط حکومت عثمانی بود. کازانتزاکیس نویسنده، شاعر، خبرنگار، مترجم و جهانگرد یونانی بود که دغدغه جامعه بشری را داشته و در داستان‌هایش به تحلیل این مسئله پرداخته‌است. او کتاب‌های بسیاری را در قالب داستان، نمایشنامه، فلسفه و عرفان، ترجمه و سفرنامه تالیف کرده‌است. در تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۵۶ در وین جایزه بین‌المللی صلح را دریافت کرد. کتاب‌های دیگر او مانند مسیح بازمصلوب و آخرین وسوسه‌ی مسیح نیز به فارسی ترجمه شده‌اند. نیکوس کازانتزاکیس در سال ۱۹۵۷ بر اثر بیماری سرطان خون چشم از جهان فرو بست. روی سنگ مزار وی این نوشته به چشم می‌خورد: نه آرزویی دارم، نه می‌ترسم. من آزادم.

نظرات کاربران

Semkosh
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

تو بعضی از جاهای کتاب صدای موسیقی زمینه از کتابخوان بیشتره که باعث افت خوانش شده بود خواهشا در کتابهای بعدی این ایراد را برطرف کنید

زمان

۱۳ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۷۷۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۷۷۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۰۰۰
۴۳,۴۰۰
۳۰%
تومان