دانلود و خرید کتاب زبان‌شناسی و خواندن شیما نبی‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبان‌شناسی و خواندن اثر شیما نبی‌فر

کتاب زبان‌شناسی و خواندن

نویسنده:شیما نبی‌فر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زبان‌شناسی و خواندن

کتاب زبان‌شناسی و خواندن، نوشته شیما نبی‌فر است. این کتاب به بررسی فرآیندها و مؤلفه‌های زبان‌شناختی دخیل در خواندن می‌پردازد و در پیِ توصیف و تصریح نقش چنین مؤلفه‌هایی در فراگیری خواندن و تبیین مشکلات درک خواندن است.

درباره کتاب زبان‌شناسی و خواندن

با توجه به آنکه هدف نهایی در خواندن درک معنای متن است، در این مجموعه نیز درک خواندن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. فرآیند درک خواندن شامل مؤلفه‌ها و سطوح مختلف پردازش زبان‌شناختی از قبیل واج‌شناسی، نحو، صرف (ساخت‌واژه)، معنا‌شناسی و کاربردشناسی است. عملکرد حافظه فعال زبانی به‌عنوان جایگاهی برای پردازش ساختارهای زبانی در سطوح مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفته است. نقص در هر یک از سطوح زبانی دخیل در پردازش زبان در خواندن می‌تواند موجب اختلال در خواندن گردد. در این مجموعه تأکید اصلی بر نقش دو سطح زبانی واج‌شناختی و نحوی است که به‌عنوان دو مورد از اصلی‌ترین سطوح در تبیین مشکلات خواندن مطرح شده‌اند. البته ممکن است مشکلات درک خواندن به اختلال در سطوح دیگر پردازش از قبیل معنا و جنبه‌های کاربردشناختی از قبیل استفاده از بافت نیز مربوط شود، اما در این مجموعه آگاهی واج‌شناختی و آگاهی نحوی به‌عنوان سطوح پایه پردازش در خواندن حائز اهمیت هستند.

 از سوی دیگر، بررسی خواندن به لحاظ رشدی بیشتر مطرح است و جنبه‌های آسیب‌شناختی که در اثر آسیب مغزی اختلال به‌وجود می‌آورند مطرح نمی‌شود. در ارائه این مجموعه تلاش بر این است که فرآیند خواندن با توجه به ویژگی‌های زبان فارسی بررسی گردد. از این‌رو در پایان مجموعه پاره‌ای از مباحث نظری مانند تأثیر ویژگی‌‌های خط بر درک خواندن به صورت کاربردی و مختصر بحث شده‌اند و پاره‌ای از پژوهش‌های زبان فارسی از جمله پژوهشی که نگارنده در زبان فارسی به انجام رسانده نیز گزارش شده‌اند.

خواندن کتاب زبان‌شناسی و خواندن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانش‌جویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان