دانلود و خرید کتاب من علیرضا متولد اُپاتان علیرضا داوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من علیرضا متولد اُپاتان اثر پروین کاشانی‌زاده

کتاب من علیرضا متولد اُپاتان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب من علیرضا متولد اُپاتان

کتاب من علیرضا متولد اُپاتان نوشته علیرضا داوری که با همکاری پروین کاشانی‌زاده توسط انتشارات پیام آزادگان چاپ شده است. این کتاب خاطرات آزاده‌ای است که سال‌ها در عراق تحت فشار و شکنجه رژیم بعث بوده است.

درباره کتاب من علیرضا متولد اُپاتان

کتابِ «من علیرضا متولد اُپاتان» روایت آزاده‌ای است که سال‌ها، مقاومت و ایستادگی را زندگی کرد و لحظه‌های تلخ و شیرینی را که پشت سر گذاشت، روایتی که هیچ‌گاه در پس آخرین برگ این داستان پایان نمی‌پذیرد.

این کتاب که خاطرات درس‌آموز «علیرضا داوری» آزادهٔ از دیار آبادان را روایت می‌کند، به اهتمام «پروین کاشانی‌زاده»، با صداقت در بازگویی وقایع و اتفاقات، در اختیار خوانندگان و علاقه‌مندان عرصه دفاع مقدس و اسارت قرار می‌گیرد. در این خاطرات رویدادها، مکان، زمان و اشخاصی که نام برده می‌شوند، همه ضمن واقعیت، در جای خود قرار دارد و بازنویسی آن توسط خاطره‌نگار هیچ‌گونه لطمه‌ای به مستند بودن آن وارد نخواهد کرد.

بخش‌هایی از کتاب من علیرضا اُپاتان

هنوز توی شوک بودم؛ باورم نمی‌شد زیر آسمان کشورم هستم. فکر می‌کردم خواب می‌بینم دلم نمی‌خواست چشم‌هایم را ببندم؛ می‌ترسیدم وقتی چشم باز کنم باز خودم را در اردوگاه ببینم! وقتی توی حیاط نشستم و به آسمان نگاه کردم واهمه داشتم؛ به خودم گفتم: «یعنی زیر آسمون ایران توی شیرازم؟! نکنه دچار توهّم شده‌ام و هنوز توی اردوگاهم؟!»

نفس عمیق کشیدم وقتی بوی خوش هوای پاییز شیراز را با پوست خود حس کردم و هوای تازه را به ریه فرستادم، نگاهی به اطرافم اانداختم باورم شد که توی ایرانم، توی شیراز، اینها که دوروبرم هستند همه خانواده‌ام و کس و کارم هستند. به خواب که رفتم باز کابوس اسارت را دیدم کابوسی که با همه بدی‌ها، شکنجه‌ها و سختی‌ها. باز هم برای آن روزها احساس دلتنگی می‌کردم دلتنگ دوستان صادق، با گذشت و با مرامم در اسارت. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان