دانلود و خرید کتاب والد سالم، فرزند سالم دنیس وی اسمیت ترجمه امین حشمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب والد سالم، فرزند سالم اثر دنیس وی اسمیت

کتاب والد سالم، فرزند سالم

معرفی کتاب والد سالم، فرزند سالم

کتاب والد سالم، فرزند سالم به‌قلم دنیس وی اسمیت و امین حشمتی را انتشارات طرحواره منتشر کرده است. این کتاب، راهنمایی برای نشان دادن برخوردهای صحیح والدین با فرزندان و الگوهای برقراری ارتباط سالم و سازنده بین آن‌هاست.

درباره کتاب والد سالم، فرزند سالم

ازآنجاکه زیربنای شخصیت هر فرد، نخست در خانواده شکل گرفته و تعاملات بعدی او را سازمان‌دهی می‌کند، نیاز است تا والدین با افزایش آگاهی خود بکوشند تا الگوهای ارتباطی و تعاملی خود با فرزندشان را بر طبق اصول روان‌شناسی سازمان‌دهی کرده و از این طریق، ارتباطی عمیق، صمیمی و سالم با فرزندانشان داشته باشند. همچنین کسانی که در دوران بزرگسالی هستند و در کودکی از ارتباط ایمن و سالمی با والدین خود برخوردار نبودند نیز می‌توانند و باید در راستای تغییر و اصلاح الگوهای رفتاری بکوشند و در جهت ترمیم آسیب‌های ارتباطی سعی خود را به کار گیرند. این کتاب سعی می‌کند تا در ۵ فصل به معرفی و واکاوی آسیب‌های رفتاری والدین و ارائهٔ راه‌حلی برای آن‌ها بپردازد.

خواندن کتاب والد سالم، فرزند سالم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

والدین و معلمانی که به دنبال بهبود رابطهٔ خود با فرزندان یا دانش‌آموزانشان هستند و نیز بزرگسالانی که از عواقب رفتارهای غلط والدینشان آسیب‌ دیده‌اند از مطالعهٔ این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب والد سالم، فرزند سالم 

«فصل ۱ 

آیا والدین در شما اشتیاق ایجاد می‌کنند یا شما را تحت فشار قرار می‌دهند؟

عشق والدینی، عشقی صادقانه، بی‌قیدوشرط و همراه با بخشندگی است. 

در این فصل نقش والدین در زندگی فرزند و ویژگی‌های مثبت و منفی آن‌ها را یاد خواهیم گرفت.

۱- نقش والدین و مسئولیت‌هایشان

تعریف واژهٔ پدر و مادری کردن بسیار آسان است. همهٔ ما می‌دانیم که والدین کسانی هستند که ما را به دنیا می‌آورند. وقتی که فرزند متولد می‌شود او با شخصیت‌هایی به نام‌های مادر و پدر ارتباط برقرار می‌کند و پیوند زیبای زن و شوهر را به پیوندی زیباتر، متعهدتر و فداکارتر به نام پدر و مادر (والدین) مبدل می‌سازد که این پیوند رابطه‌ای تنگاتنگ با فرزند دارد. مغز نوزاد درست مثل یک بوم نقاشی سفید می‌ماند. بنابراین آن‌ها بی‌شک منبع اصلی عملکرد مثبت و منفی فرزندشان هستند. آنها فرزندشان را بزرگ می‌کنند که این امر مستلزم پروردن و کمک به او برای تبدیل شدن به فردی سازنده است. پدر و مادر گران‌بهاترین هدیه از طرف خداوند برای فرزندان هستند. آن‌ها اولین معلم فرزندشان هستند. آن‌ها در تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش فرزندان نقش کلیدی دارند. به‌عنوان‌مثال یک مادر برای کودک سه‌سالهٔ خود به دلیل درست غذا خوردن کف می‌زند؛ یک پدر فرزندش را به‌دلیل دیر خوابیدن سرزنش می‌کند. این رویدادهای همیشگی که دربرگیرندهٔ پاداش به خاطر عمل خواسته و تنبیه به‌خاطر عمل ناخواسته هستند در تعلیم و تربیت کودک نقش اساسی دارند؛ بنابراین اساساً ازآنجایی‌که کودکان در برابر هر کنشی از خود واکنش والدین را دریافت می‌کنند. آن‌ها نسبت به هر یک از فعالیت‌های فرزندشان مسئول هستند. در نقل قولی معروف آمده است که فقط والدين بد وجود دارند نه بچه‌های بد. بی‌شک والد بودن تعهدی مسئولانه است. والدین از بچه‌های خود در برابر خطرات دفاع می‌کنند و حاضرند که برای خوشبختی فرزندشان هر کاری بکنند. آن‌ها سیستم حمایتی و اولین منبع الهام‌بخشی برای فرزندانشان هستند. زندگی با خانواده و عشق شروع می‌شود و عشق هرگز نمی‌میرد. هیچ‌کسی مثل پدر و مادر نمی‌تواند رفتار و رشد کودک را شکل دهد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

حجم

۴۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان