دانلود و خرید کتاب عشق در باران نجیب محفوظ ترجمه کاظم آل یاسین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق در باران اثر نجیب محفوظ

کتاب عشق در باران

نویسنده:نجیب محفوظ
انتشارات:نشر مهر و دل
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عشق در باران

کتاب عشق در باران نوشتۀ نجیب محفوظ با ترجمۀ کاظم آل یاسین در نشر مهر و دل به چاپ رسیده است.

درباره کتاب عشق در باران

کتاب عشق در باران یکی از داستان‌های کم‌حجم نجیب محفوظ، نویسندۀ مشهور مصری است. او این کتاب را در ۱۹۷۳، بلافاصله پس از جنگ ۶روزه نوشت. آن درگیری کوتاه اما فاجعه‌بار که به شکست مصر انجامید، برای این کشور و مردمش نقطه‌ای عطف بود و ملت را در شوک، تحقیر و به‌تبع آن تردید قرار داد. این رمان با موضوع جنگ، حال و هوای مصر را در آن روزها به تصویر می‌کشد و خواننده مشکلات وفاداری و میهن‌پرستی از زوایای مختلف از دید یک ادیب می‌خواند. در این داستان با پس‌زمینۀ جنگی، یک‌رشته روابط عاشقانه و دسیسه‌ها، شخصیت‌های مختلف داستان را به هم پیوند می‌دهد و خیلی زود همه‌چیز پیش می‌رود. شخصیت اصلی داستان، فردی به نام حسنی هقاضی است. عشق در باران، تصویر زندگی انسان‌هایی از اقشار مختلف جامعۀ مصر است. داستان‌ حال و هوای آن کشور را پس از شکست در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ با اسرائیل بازمی‌گوید. حکایت امیدها و ناامیدی‌ها و دگرگونی‌های جامعه را می‌توان در پس سطرهای کتاب دید چنان‌که شادی‌ها، غم‌ها و دردهای اجتماعی زندگی‌شان را.

خواندن کتاب عشق در باران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران ادبیات داستانی به‌ویژه ادبیات عرب پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نجیب محفوظ

نجیب محفوظ ۱۱ دسامبر ۱۹۱۱ به دنیا آمد. او نویسنده و نمایشنامه‌نویس مصری است که در ۱۹۸۸ میلادی جایزۀ نوبل ادبیات را برد. محفوظ در طول ۷۰ سال فعالیت ادبی خود بیش از ۵۰ رمان‌، ۵ نمایشنامه‌، ۳۵۰ داستان کوتاه و ده‌ها فیلمنامه را به نگارش درآورد که در مصر و کشورهای دیگر مورد اقتباس تلویزیونی و سینمایی قرار گرفته‌اند. وی در زمان حیات تنها نویسندۀ عرب‌زبانی بود که جایزۀ نوبل ادبیات را از آن خود کرده بود. این موضوع باعث شد که او به‌عنوان یکی از نویسنده‌ها‌ی برتر و محبوب‌ خاورمیانه، بسیار تحسین شود. محفوظ علاوه بر نویسندگی، مبارز سیاسی نیز بود. او مبارزات سیاسی و اجتماعی خود را از دوران نوجوانی علیه استعمارگران انگلیسی و پادشاهی ملک فاروق آغاز کرد. از نظر مواضع سیاسی او خود را بخشی از جناح چپ جنبش ملی مصر می‌دانست.

از میان کتاب‌های او می‌توان به شادی‌های گنبد، هزار و یک شب، سفرنامه ابن فطومه، زیر سایبان، از قصر تا قصر، ماه عسل، خانه بدنام و در برابر تخت اشاره کرد. نجیب محفوظ در ۳۰ آگوست ۲۰۰۶ از دنیا رفت.

بخشی از کتاب عشق در باران

نگاه پرسشگرانه ای به عشموی انداخت و گفت: "برای افرادی که مشکل دارند، وقتی باران می بارد."

"ما در مرکز جهان هستیم، پس چه انتظاری داریم؟"

او احساس عصبانیتش را پنهان ساخت و گفت: "فردا وطن جدیدی ایجاد خواهد شد."

عبده پاسخ داد: "در این مورد چندان مطمئن نیستم."

"این به این دلیل است که شما به تازگی از بیمارستان در زمانی بازگشته اید که انتظار داشتید برای عروسی آماده شوید"

"آه، کشور من!"

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۸۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان