دانلود و خرید کتاب درآمدی‌ بر نظریه سیاسی امام خمینی‌ (ره‌) محمدرضا دهشیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی‌ بر نظریه سیاسی امام خمینی‌ (ره‌) اثر محمدرضا  دهشیری

کتاب درآمدی‌ بر نظریه سیاسی امام خمینی‌ (ره‌)

معرفی کتاب درآمدی‌ بر نظریه سیاسی امام خمینی‌ (ره‌)

کتاب درآمدی‌ بر نظریه سیاسی امام خمینی‌ (ره‌) نوشتۀ محمدرضا دهشیری در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب درآمدی‌ بر نظریه سیاسی امام خمینی‌ (ره‌)

امام خمینی (ره) نظریه‌پرداز نظام جمهوری اسلامی و معمار آن در زمینۀ نهادسازی و تبیین جهت‌گیری‌ها و رویکردهای سیاسی بود. کتاب درآمدی‌ بر نظریه سیاسی امام خمینی‌ (ره‌) به بررسی و تبیین مبانی اندیشه و دیدگاه‌های سیاسی امام خمینی از جنبه‌های مختلف در مورد حکومت، اسلام و سیاست پرداخته است. این نظریه‌ در ۴ حوزۀ نهضتی، دفاعی، مبانی سیاسی حکومتی و سیاست خارجی تشریح شده‌اند. هرکدام از این موضوعات در یک «بهره» جای گرفته‌اند.

بهرۀ اول، در ۳ فصل نهضت اسلامی را از مرحلۀ فرآیند تا مرحلۀ استقرار نهادی بررسی کرده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از: ۱. تجربه‌های تاریخی و آسیب‌شناسی نهضت‌های اسلامی صد ساله اخیر از دیدگاه امام خمینی (ره)؛ ۲. نظریۀ انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)؛ ۳. بررسی تطبیقی نظریات امام خمینی (ره) و اندیشه‌گران غربی دربارۀ انقلاب اسلامی. بهرۀ دوم نیز در ۳ فصل، دیدگاه‌های دفاعی امام خمینی (ره) را بررسی کرده است. عنوان‌ فصل‌های آن عبارت‌اند از: ۱. جلوه‌های شهادت و مرگ‌آگاهی در اندیشۀ امام خمینی (ره)؛ ۲. استراتژی بازدارندگی مردمی از دیدگاه امام خمینی (ره)؛ ۳. دیپلماسی جهاد در اندیشۀ امام خمینی (ره). موضوع بهرۀ سوم کتاب درآمدی‌ بر نظریه سیاسی امام خمینی‌ (ره‌)، بررسی بنیادهای نظری و زیربناهای اندیشه‌ای حکومت اسلامی در دو عرصۀ سیاست داخلی و سیاست خارجی از دیدگاه امام خمینی (ره) است. این بررسی در ۳ فصل انجام شده است که عبارت‌اند از: ۱. مناسبات دین و دولت در اندیشۀ سیاسی امام خمینی (ره)؛ ۲. مبانی دیپلماسی اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)؛ ۳. پیوند سیاست داخلی و سیاست خارجی در اندیشۀ امام خمینی (ره). موضوع بهرۀ چهارم کتاب، اندیشۀ سیاسی امام خمینی (ره) در مواجهه با چالش‌های نظری سیاست خارجی است. این موضوع در ۴ فصل بررسی شده است که عبارت‌اند از: ۱. راهکارهای نیل به نظم بین‌الملل مطلوب از دیدگاه امام خمینی (ره)؛ ۲. آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی در سیاست داخلی از دیدگاه امام خمینی (ره)؛ ۳. درون‌گرایی و برون‌گرایی در سیاست خارجی از دیدگاه امام خمینی (ره)؛ ۴. امام خمینی (ره) و راهبردهای سیاسی خارجی.

خواندن کتاب درآمدی‌ بر نظریه سیاسی امام خمینی‌ (ره‌) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های اندیشۀ سیاسی و تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۷۶ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۷۶ صفحه

قیمت:
۸۶,۰۰۰
تومان