دانلود و خرید کتاب معمای معاویه بن ابی سفیان محمدجواد گودینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معمای معاویه بن ابی سفیان اثر محمدجواد گودینی

کتاب معمای معاویه بن ابی سفیان

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معمای معاویه بن ابی سفیان

کتاب معمای معاویه بن ابی سفیان به‌قلم محمدجواد گودینی و معصومه عطاردی را انتشارات میراث ماندگار منتشر کرده است. این کتاب به شرح زندگی و عملکرد معاویه‌بن‌ابی‌سفیان می‌پردازد. 

درباره کتاب معمای معاویه بن ابی سفیان

معاویه‌بن‌ابی‌سفیان یکی از شخصیت‌های مشهور تاریخ اسلام است که از ظهور اسلام تا قدرت‌گیری آن همواره جهت‌گیری‌های مختلفی داشته و نمی‌توان نقش او و خاندانش را در وقایع صدر اسلام، به‌ویژه جنگ‌های پیامبر (ص) انکار کرد. این کتاب کوششی است برای شناختن بیشتر او، شناختی که می‌تواند منجر به مطالعاتی بیشتر و عمیق‌تر برای آشنایی با این شخص و تحلیل عملکردش در سیر وقایع اسلام گردد.

خواندن کتاب معمای معاویه بن ابی سفیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و نیز دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های الهیات و مطالعات ادیان و نیز طلاب حوزه‌های علمیه از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب معمای معاویه بن ابی سفیان

«ابو عبد الرحمن معاوية بن أبي سفيان بن حرب بن أميه بن عبد شمس بن عبد مناف بن قصی بن کلاب از مردان نامدار قریش تیرهٔ بنی‌امیه پایه‌گذار خلافت بنی‌امیه و نخستین سلطان در جهان اسلام و از مشهورترین شخصیت‌های تاریخ سدهٔ نخست هجری به شمار می‌رود که در رویدادهای صدر اسلام تاثیرگذار بوده است. وی به سال پنجم پیش از بعثت و به نقل دیگر سال هفتم پیش از بعثت در مکه دیده به جهان گشود و او را فردی سفیدروی بلندقامت و برخوردار از هیبت توصیف نموده‌اند. مادرش هند دختر عتبه بن ربيعه بن عبد شمس بن عبد مناف بوده که با ابوسفیان ازدواج کرد و از او معاویه و عتبه فرزندان ابی سفیان متولد شدند؛ از این رو عتبه بن ابی سفیان تنها برادر این چهرهٔ تاریخی به شمار می‌رود که از یک پدر و مادر زاده شده‌اند. وی از ناحیهٔ پدر و مادر قرشی بوده و نسب او به عبد شمس بن عبد مناف منتهی می‌گردد. معاویه مورد علاقهٔ بسیار پدرش ابوسفیان و مادرش هند بوده است. نقل است پدرش یک بار به او نگریست و به همسرش هند گفت: «این فرزندم سر بزرگی دارد. آیندهٔ درخشانی خواهد داشت و به ریاست و زعامت خواهد رسید. او سزاوار است که بزرگ قومش شود مادرش نیز گفت: «تنها قومش؟ مادرش به عزایش بنشیند اگر بر همهٔ عرب برتری نیابد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان