دانلود و خرید کتاب زایمان ذهن آگاهانه نانسی بارداک ترجمه زهره شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زایمان ذهن آگاهانه اثر نانسی بارداک

کتاب زایمان ذهن آگاهانه

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زایمان ذهن آگاهانه

کتاب زایمان ذهن آگاهانه نوشتهٔ نانسی بارداک (ماما) و ترجمهٔ زهره شریفی است. انتشارات راوشید این کتاب راهنما را منتشر کرده است؛ کتابی در باب پرورش ذهن، بدن و قلب برای دوره‌های زایمان و پس از زایمان.

درباره کتاب زایمان ذهن آگاهانه

کتاب زایمان ذهن آگاهانه که به بخشی به نام «نکوداشت‌ها پیرامون کتاب زایمان ذهن‌آگاهانه» آغاز شده، دو بخش اصلی را در بر گرفته است. این کتاب را ترکیب منحصربه‌فرد از مراقبه، یوگا و اطلاعات علمی با یک رویکرد کاربرپسند دانسته‌اند که به مراقبت مادری و تغییرهای زندگی پس از زایمان ارتباط دارد. نانسی بارداک (ماما) روشی کاربردی برای نزدیک‌شدن به بسیاری از نفوذهای بالقوهٔ فناوری را ارائه کرده است که بخش وسیعی از مامایی امروزی را تشکیل می‌دهد. کتاب «زایمان ذهن‌آگاهانه» با آموزش دورهٔ زایمان و فرزندپروری براساس ذهن‌آگاهی و مهارت‌های ذهن‌آگاهی ترغیبتان می‌کند با تمرین‌های مداوم در دسترس پرورش یابید. کتاب حاضر در باب پرورش ذهن، بدن و قلب برای دوره‌های زایمان و پس از زایمان است.

خواندن کتاب زایمان ذهن آگاهانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به والدین چشم‌به‌راه نوزاد، زنانی که قصد زایمان دارند یا زایمان کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زایمان ذهن آگاهانه

«معمولاً موعد زایمان زنان باردار بر حسب آخرین دورهٔ قاعدگی (اگر به‌خاطر داشته باشند) یا طبق اطلاعات گزارش سونوگرافی محاسبه خواهد شد. اگر شمایی که اکنون این کتاب را می‌خوانید هم باردارید،‌ قطعاً موعد زایمان برایتان مقرر شده است. هرچند این می‌تواند مفید باشد، مهم است که بدانیم این تاریخ تقریبی است؛ درواقع، در بازه زمانی پنج هفته‌ای، بین هفتهٔ سی و هفتم تا هفتهٔ چهل و دوم، هنگامی که شرایط برای بچه‌تان کاملاً طبیعی باشد زایمان رخ خواهد داد.

دانستن عدم‌قطعیت موعد زایمانتان، می‌تواند کمی نگران‌کننده باشد، بنابراین در اولین جلسهٔ دورهٔ زایمان و فرزندپروری براساس ذهن‌آگاهی از زوج‌ها می‌خواهم به جای تاریخ موعد زایمانشان عبارت‌هایی مانند "موعد زایمانم اواخر مارس است" یا "احتمالاً اواسط آوریل" را جایگزین کنند. این به‌خودی‌خود یک تمرین است، این روشی برای آغاز زندگی در ذهن ندانستن، کشفی در مورد ماهیت دلبستگی، و زندگی راحت‌تر در حقیقت عدم‌اطمینان به زندگی آینده است.

نگاه عمیق به موعد زایمان فرصتی‌ست تا درواقع کشف کنیم بارداری و زایمان برایمان به‌نوعی اتفاقی می‌افتد، مگر اینکه از باغی نگهداری کنیم که برایمان ناآشنا باشد: منطقهٔ قلمروی باغبانی. زمان باغبانی با کمانی کندتر از آنچه که به آن خو گرفته‌ایم اندازه‌گیری شده، یک بازه زمانی هماهنگ با زندگی موجودات زنده: گیاهان و فصلهایشان، انسانها در چرخهٔ زندگیشان از: تولد، رشد، پیری و مرگ. زمان باغبانی مشروط است؛ اینکه ما محصول فراوانی از گوجه‌های باغمان یا سیب‌های درخت سیبمان برداشت کنیم بسته به علل و شرایط بسیاری‌ست که این شرایط فراتر از مدیریت ما هستند - این را هر باغبانی می‌تواند تأیید کند.

شاید با زمان باغبانی ناآشنا و نسبت به آن کمی ناخشنود باشید، ما سعی می‌کنیم بارداری، زایمان، رشد و پیشرفت فرزندانمان در بازه زمانی باشد که بیشتر با آن آشنایی داریم: زمان صنعتی. زمان صنعتی براساس ساعت و با محاسبهٔ دقیق ثانیه‌ها، دقایق، و ساعت‌ها است. این روزها زندگی بر حسب ساعت اغلب به معنای زندگی روی دور تند است که به نظر می‌رسد به یک دورهٔ زمانی کوتاه روح می‌بخشد، معمولاً احساس پریشانی بسیاری را به‌همراه دارد.

تاریخ زایمانتان می‌تواند موجب اختلال در هماهنگی فرایندهای بارداری و زایمان با زمان باغبانی شود. زیرا ممکن است دید شما به موعد زایمانتان مانند یک جلسهٔ کاری، پرواز برنامه‌ریزی‌شدهٔ خط‌هوایی، یا یک نوبت کوتاهی مو شود. به‌دلیل اینکه زمان صنعتی موجب پرورش توهم واقعیت می‌شود - از همهٔ اینها گذشته، افراد به موقع به دیدارهایشان می‌رسند، اغلب در زمان مقرر به پروازها می‌رسند، و شما معمولاً به موقع به‌نوبت کوتاهی موهایتان می‌رسید - ممکن است با تحمیل استانداردهای زمان صنعتی در این فرایند زیستی که در بدنمان رخ می‌دهد، فشار روانی برای خودمان به وجود آوریم. هر چند تاریخ موعد زایمان بدون شک مفید واقع می‌شود، می‌تواند موجب نگرانی شما و اطرافیانتان از آینده شود - برای مثال هنگام زایمان، چند ساعت زایمانتان به طول خواهد انجامید. بااینکه تاریخ‌های موعد زایمان بد نیستند، و قطعاً نمی‌خواهیم با نگاه‌کردن از دریچهٔ زمان صنعتی هرآنچه را که در مورد زایمان آموخته‌ایم دور بیندازیم، به ما کمک می‌کند تا به‌خاطر داشته باشیم که بدن شما و بدن بچه‌تان در زمان باغبانی رشد می‌کند. (درواقع، مانند موجودهای زنده، ما همیشه در زمان باغبانی زندگی می‌کنیم، چه ذهنمان به آن آگاه باشد چه نباشد.) هنگامی که بدنمان از ما خواهش می‌کند در دوران بارداری کندتر باشیم، هنگامی که متوجه می‌شویم که نمی‌توانیم تاریخ دقیق زایمان را پیش‌بینی کنیم، هنگامی که پس از زایمان بچه‌مان هنگام گرسنگی، خواب، رشد، و تعویضش به ما نیاز دارد، ما با زمان باغبانی صمیمی‌تر و هماهنگ‌تر می‌شویم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

حجم

۴۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان