دانلود و خرید کتاب آدم تازه جواد محدثی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آدم تازه اثر جواد محدثی

کتاب آدم تازه

نویسنده:جواد محدثی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آدم تازه

کتاب الکترونیکی آدم تازه نوشتۀ جواد محدثی است و انتشارات زائر آستانه مقدسه آن را منتشر کرده است. نویسندۀ در کتاب آدم تازه نکات اخلاقی را که از قرآن کریم برداشت کرده به رشتۀ تحریر درآورده است.

درباره کتاب آدم تازه

خودسازی مسیری است که وقتی در آن قدم بگذاریم، باید تمام انرژی و تلاش خود را متمرکز کنیم و حتی برای لحظه‌ای دست از سعی‌کردن برنداریم. چرا که این راه، مداومت همیشگی و تلاش روزانه را می‌طلبد. در مسیر خودسازی با بایدها و نبایدهایی روبه‌رو هستیم که براساس معیارهای مختلفی انتخاب می‌شوند. روش خودسازی را در اکثر کتب اخلاقی «مرابطه» نامیده می‌شود و برای تعریف مرابطه تمثیلی آورده‌اند که در آن عقل را تشبیه به تاجری کرده‌اند که سرمایهٔ او عمر است و نفس مانند غلام یا شریک، کمک و یاور او در این تجارت است که با سرمایه او تجارت می‌کند و سود این تجارت، تحصیل اخلاق پسندیده و فضائل اخلاقی و اعمال صالح است و باعث رسیدن به نعمت‌های ابدی و سعادت جاودان اخروی است. زیان آن کسب صفات رذیله و ارتکاب گناهان است که باعث ورود به جهنم و عذاب دردناک است و موسم این تجارت، آرزوهای زندگانی و بازار آن، دنیا است. همچنان که هر تاجری ابتدا با شریک یا غلام خود شرط و پیمان می‌کند که چه چیزی معامله کند و چه چیزی را نکند و به چه قیمتی بخرد یا به چه چیزی قیمتی بفروشد، سپس خود مراقب احوال او می‌گردد و از هر جهت مواظب است که از شرط تجاوز نکند و پیمان را نشکند و سرمایه را تلف نکند و اگر جایی خطایی از او دید، او را آگاه می‌سازد یا ممانعت می‌کند و بعد حساب او را می‌رسد و سود و زیان او را ملاحظه می‌کند و اگر در تجارت کوتاهی کند یا از او خیانتی سر بزند و سرمایه را تلف کند، او را مؤاخذه می‌کند و غرامت از او می‌ستاند، همچنین عقل انسانی باید در شراکت نفس و تجارت به آن، این کارها را انجام دهد که به مجموعه‌ٔ این اعمال مرابطه گویند. خداوند به همه مؤمنان توصیه می‌کند که مرابطه داشته باشند. مرابطه مشتمل بر ۶ مقام است که این مقام‌ها عبارتند از: مشارطه، مراقبه، محاسبه، معاقبه، مجاهده و معاتبه. در کتاب آدم تازه نکات اخلاقی که برای خودسازی و زیست بهتر در برخی آیات قرآن کریم آمده بیان شده است.‌

خواندن کتاب آدم تازه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به موضوعات خودسازی و اخلاق اسلامی مناسب است.

بخشی از کتاب آدم تازه 

«بعضی از آزادها اسیرند،

و بعضی از اسیران آزاد!

آن‌کس که اسیر خویشتن است، اسیر دشمن هم می‌شود.

هرکه بندۀ نفس یا بردۀ هوس و مغلوب شهوت و مطیع شکم و اسیر مقام باشد، هرگز نمی‌تواند به مقام متقین که مقام آزادگی و وارستکی است برسد.

آزاده کسی است که ار دام تمنیات رها شده، مالک دنیا و ثروت باشد، نه مملوک و بردۀ آن!

آزاد باش تا اسیر نشوی!...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان