دانلود و خرید کتاب روایتی متفاوت از عشق مریم غفاری جاهد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روایتی متفاوت از عشق اثر مریم غفاری جاهد

کتاب روایتی متفاوت از عشق

ویراستار:فاطمه معصومی
انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روایتی متفاوت از عشق

کتاب روایتی متفاوت از عشق به‌قلم مریم غفاری جاهد را نشر کلید پژوه منتشر کرده است. این کتاب به نقد و بررسی پنج رمان خارجی می‌پردازد.

درباره کتاب روایتی متفاوت از عشق

نقد ادبی یکی از شاخه‌های مهم پژوهش‌های ادبی است که به روشن‌تر شدن هدف نویسنده از خلق اثر ادبی و نیز خوانندگان یک اثر کمک می‌کند تا بینش و درک عمیق‌تری نسبت به محتوای اثر داشته باشند. درواقع یک اثر ادبی با نقد کامل می‌شود و فرصت بیشتری برای دیده‌شدن و تحلیل می‌یابد. کتاب روایتی متفاوت از عشق به‌قلم مریم غفاری مجاهد که سال‌ها در عرصهٔ نقد ادبی مقالات متعدد نوشته است، به تحلیل و بررسی پنج رمان خارجی به‌ نام‌های رازهای وهم‌آلود، رزا و بنونی، مهرهٔ سوخته، روایتی متفاوت از عشق و اعتصاب مرگ می‌پردازد.

خواندن کتاب روایتی متفاوت از عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران رشتهٔ ادبیات و علاقه‌مندان به نقد و پژوهش ادبی از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب روایتی متفاوت از عشق

«فصل اول رازهای و هم آلود

بررسی رمان «رازها» اثر کنوت هامسون

معرفی نویسنده

کنوت هامسون، نویسندهٔ بزرگ نروژی که بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان اسکاندیناوی به شمار می‌رود در سال ۱۸۵۹ در شمال نروژ در یک خانوادهٔ فقیر روستایی پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و قسمتی از زندگانی اولیهٔ خویش را در نردلند گذرانده و سپس به پایتخت رفت دوران بدبختی «هامسون» از این پس آغاز شد. چه که مدت‌ها با فقر و بدبختی به آوارگی عجیبی دچار شد. تحصیلات اولیه‌اش چندان استحکامی نداشت و به هر کاری که دست می‌زد به‌زودی آن را رها می‌نمود و اعمالش به صورتی درآمده بود که همه فکر می‌کردند او شخصیت مهمی در زندگی خویش ندارد. بیست و دو ساله بود که وطن خویش نروژ را ترک گفت و به آمریکای شمالی رفت. از ابتدای جوانی هامسون که می‌دانست صاحب‌قریحه‌ای است؛ گاهگاه ذوق خویش را در ادبیات آزمایش می‌کرد تا آنکه از سال ۱۸۸۳ به بعد حرفهٔ اصلی خویش را نویسندگی قرار داد و به‌تدریج آثاری منتشر کرد که در جهان ادب ممتاز بود با انتشار کتاب گرسنه در سال ۱۸۸۵ شهرت هامسون به اوج خویش رسید. در سال ۱۹۲۰ برندهٔ جایزهٔ نوبل گردید و بالأخره در سال ۱۹۵۲ در ۹۳ سالگی زندگی را بدرود گفت. وی در داستان‌هایش به طرح مسائل فلسفی و کاوش در درون شخصیت‌ها می‌پردازد. رمان رازها یکی از رمان‌های زیبای اوست که در این مقاله بررسی می‌شود.

خلاصهٔ رمان

مردی به نام ناگل در روز دوازدهم ژوئن با کشتی وارد شهری ساحلی می‌شود. شهر به خاطر اعلام نامزدی «داگنی کیه لاند» دختر کشیش آذین بسته شده و او در بدو ورود خبر خودکشی جوانی به نام کارلسن را می‌شنود و طی مدت کوتاهی پی می‌برد که آن جوان که قرار بوده کشیش شود از عشق داگنی و ناامیدی از وصال او خودکشی کرده است. ناگل که در هتلی اقامت کرده است همراه خود شیشهٔ زهری دارد. او همواره به خودکشی فکر می‌کند و در صدد فهمیدن اصل ماجرا و علت خودکشی کارلسن بر می‌آید او ناخودآگاه به داگنی که نامزد شخص دیگری است دل می‌بندد و با او گرم می‌گیرد اما وقتی می‌بیند نمی‌تواند به او امیدوار باشد به مهر دختری بزرگ‌تر از خود امیدوار می‌شود و قصد ازدواج با او را دارد که حسادت داگنی موجب بر هم خوردن این رابطه می‌گردد ناگل یک بار با خوردن محتوی شیشه‌ای که همراه دارد قصد خودکشی می‌کند اما شخصی شیشه را با آب پر کرده است؛ ولی او بار دیگر با تن سپردن به آب رودخانه نیت خود را عملی می‌کند.

بررسی رمان

در رمان رازها شخصیت مردی مورد بررسی قرار می‌گیرد که رفتارهای خاصی دارد. مردی که به‌طور تصادفی وارد شهری می‌شود، خیلی زود عاشق دختری می‌شود که نامزد دارد و سرانجام با ناامیدی خودکشی می‌کند. در این داستان دو نوع روایت وجود دارد کل در استان از زبان راوی دانای کل محدود روایت می‌شود اما زاویهٔ دید اول شخص هم در جای جای داستان دیده می‌شود. با اینکه راوی دانای کل است؛ همه چیز را فاش نمی‌کند. می‌گذارد ناگل دروغهایش را خوب بگوید و خودش به آنها اعتراف کند و خود واقعی‌اش را بنماید راوی بیشتر از زبان ناگل حرف زده و افکار احساسات او را بیان کرده و در صفحات متعددی تنها با تک‌گویی درونی ناگل مواجهیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۷۵۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان