دانلود و خرید کتاب جعفری گیاه زندگی زهره نامدار علی آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جعفری گیاه زندگی اثر زهره نامدار علی آبادی

کتاب جعفری گیاه زندگی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جعفری گیاه زندگی

کتاب جعفری گیاه زندگی به‌قلم زهره نامدار علی آبادی را انتشارات مانیان منتشر کرده است. این کتاب در قالب پژوهشی دانشگاهی به توضیح و تشریح اثر ورمی کمپوست (کود ناشی از فعالیت‌های کرم خاکی) بر رشد گیاه جعفری می‌پردازد.

درباره کتاب جعفری گیاه زندگی

امروزه و با توجه به میل روزافزون مردم به سالم‌خواری و به‌طور ویژه گیاه‌خواری، نیاز است تا روش‌های تولید و پرورش گیاهان در راستای تسهیل و تسریع روند تولید گسترش یافته و گیاهان با کیفیت و ارزش غذایی بیشتری تولید و به دست مصرف‌کنندهٔ نهایی برسند. کتاب جعفری گیاه زندگی پژوهشی است میدانی، به‌قلم زهره نامدار علی آبادی، کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی در رابطه با اثر ورمی کمپوست بر رشد دو رقم گیاه جعفری و نقشی که این شیوهٔ تولید بر نتیجهٔ محصول دارد.

خواندن کتاب جعفری گیاه زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران و نیز فعالان و دغدغه‌مندان رشته‌های مرتبط با کشاورزی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب جعفری گیاه زندگی

«جعفری گیاه زندگی

جعفری در بین سبزی ها از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد و حاوی ویتامین‌های A،C و آهن زیادی است. امروزه استفاده از منابع غیرآلاینده و سازگار با محیط‌زیست برای تأمین بستر رشد گیاهان توجه بیشتر محققان را به خود جلب کرده است و خطر آلودگی محیط‌زیست به‌ویژه خاک و آب‌های زیرزمینی به‌دنبال استفاده از منابع آلاینده سبب شده که روش‌های جایگزین کشت خاکی و به ویژه بسترهای کشت از کاربرد و اهمیت بیشتری برخوردار باشند. ورمی‌کمپوست یک کود بیوارگانیک و شامل یک مخلوط بیولوژیکی بسیار فعال از باکتری‌ها، آنزیم‌ها، بقایای گیاهی کود حیوانی و کپسول‌های کرم خاکی می‌باشد. 

اهداف پژوهش

۱ تعیین بهترین مقدار ورمی‌کمپوست بر عملکرد جعفری در گلخانه

۲ تعیین بهترین رقم جعفری جهت تولید در گلخانه

اهمیت اقتصادی سبزی‌ها

کشور ایران یکی از مراکز مهم پیدایش و تنوع ژنتیکی بسیاری از سبزی‌ها است. ازجمله سبزی‌های بومی ایران می‌توان به پیاز سیر تره اسفناج، مارچوبه، خرفه و خربزه اشاره کرد. سبزی‌ها از گذشته جایگاه مهمی در تغذیهٔ مردم ایران داشته‌اند و خوشبختانه هنوز هم مصرف سرانهٔ سبزی در ایران بیشتر از بسیاری از کشورهاست. بر اساس آمار وزارت کشاورزی در سال ۱۳۸۷ سطح زیر کشت سبزی‌ها در ایران حدود ۸۱۰ هزار هکتار و کل تولید ۲۰٫۹ میلیون تن می‌باشد که تا حدی نقش و اهمیت این بخش را در اقتصاد کشور مشخص می‌کند.

خواص درمانی سبزی‌ها

سبزی‌ها منبع عمدهٔ انواع فلاونوئیدها هستند که شامل فلاونون فلاون، فلاونول آنتوسیانین کاتکین و بیفلاوان می‌باشند. به‌غیراز توکوفرول‌های محلول در چربی، فلاونوئیدها مرسوم‌ترین و فعال‌ترین ترکیبات آنتی‌اکسیدان در تغذیهٔ انسان هستند که در سیستم‌های آبدوست و چربی فعال می‌باشند. این ویژگی با جلوگیری از اکسیداسیون، لیپیدهای همراه غذاهای دارای فلاونوئیدها را از تخریب اکسیدی حفاظت کرده، مدت انبارداری را طولانی نموده کیفیت را حفظ کرده و باعث بهبود طعم غذا می‌شود. فلاونوئیدها از فعالیت آنزیم‌های دارای مس جلوگیری می‌کنند و در ناهنجاری‌های عروقی مفید هستند. آن‌ها پایداری پروتئین‌های ساختمانی بافت‌های اتصالی را افزایش داده و شکنندگی غشاهای فیبری را کاهش می‌دهند. فلاونوئید همچنین فعالیت ضدسرطانی قوی دارند و رشد غدهٔ سرطانی را کاهش می‌دهند. همچنین باعث حفاظت بیوشیمیایی سلول‌ها در برابر صدمهٔ ناشی از مواد سرطان‌زا می‌شوند. سبزی‌ها منبع مهم کاروتنوئیدها از جمله بتاکاروتن و ویتامین C هستند مطالعات نشان داده‌اند که کاروتنوئیدها از سرطان ریه جلوگیری می‌کنند تقریباً ده درصد از کاروتنوئیدها در بدن توسط آنزیم‌ها به ویتامین A تبدیل می‌شوند ویتامین A برای حفظ تمایز سلولی مخاطی ضروری است. کاروتنوئیدها به‌خاطر فعالیت پی‌ ویتامینی و مهم‌تر از آن عمل آنتی‌اکسیدانی در جلوگیری از سرطان مهم هستند. ویتامین C نیز یک آنتی‌اکسیدان قابل حل در آب است که به میزان زیاد در بدن وجود دارد. کاروتنوئیدها و ویتامین C با تشدید کنترل غدهٔ سرطانی از طریق سیستم ایمنی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند. برخی سبزی‌ها دارای ترکیبات فنولیکی مانند اسید الاجیک هستند. این مواد ضد‌جهش و ضدسرطان هستند و بازدارندهٔ مواد سرطان‌زا می‌باشند.» 



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان