دانلود و خرید کتاب خلاقیت هیجانی در دانش آموز ابتدایی هدی محمودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلاقیت هیجانی در دانش آموز ابتدایی اثر هدی محمودی

کتاب خلاقیت هیجانی در دانش آموز ابتدایی

معرفی کتاب خلاقیت هیجانی در دانش آموز ابتدایی

کتاب خلاقیت هیجانی در دانش‌آموز ابتدایی نوشتۀ هدی محمودی و محدثه مسگری و مصطفی کول میرپور در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب خلاقیت هیجانی در دانش آموز ابتدایی

روانشناسان خلاقیت را جزو فرایندهای عالی تفکر طبقه بندی کرده‌اند. هیجانات اما به‌عنوان فرایندهای غیرشناختی و هم‌عرض با حیوانات در نظر گرفته شده‌اند. در کتاب خلاقیت هیجانی در دانش‌آموز ابتدایی نویسندگان دیدگاهی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن هیجانات نیز می‌توانند خلاقانه به حساب آیند. نویسندگان دلیل موضع خود را آن می‌دانند که خلاقیت هیجانی ثمرۀ معنوی‌سازی هیجانات است. نویسندگان می‌گویند دو راه برای نگرش به معنویت وجود دارد. یکی راهی که در ضمن تجربۀ عرفانی به دست می‌آید و دیگری راهی که معنویت را یکی از ویژگی‌های خاص حالات هیجانی می‌داند. در این نگاه، معنویت معنایی هستی‌شناسانه مرتبط با امر قدسی نیست.

 کتاب خلاقیت هیجانی در دانش‌آموز ابتدایی در ۵ فصل تدوین شده است. فصل اول مقدمه‌ای بر چیستی هیجان است و انواع واکنش‌های درونی و حرکتی را بررسی می‌کند. فصل دوم، چیستی خلاقیت در حوزۀ کودک نام دارد و روش‌های عملی پرورش خلاقیت را بررسی کرده است. فصل سوم هوش هیجانی نام دارد و اهمیت این هوش را در موفقیت حرفه‌ای توضیح می‌دهد. فصل چهارم خلاقیت هیجانی نام دارد و رابطۀ خلاقیت و هیجان را بررسی می‌کند. همچنین تاریخچۀ خلاقیت هیجانی و نظریه‌های مرتبط با آن را توضیح می‌دهد. فصل پنجم، راه‌های پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان ابتدایی نام دارد. در این فصل ویژگی‌های تفکر خلاق، خصوصیات شخص خلاق و ارتباط خلاقیت و هوش بررسی شده‌اند.

خواندن کتاب خلاقیت هیجانی در دانش آموز ابتدایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران نظریه‌های آموزش و پرورش و نیز روانشناسی کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خلاقیت هیجانی در دانش آموز ابتدایی

«اصولا هیجان یک احساس فردی است. یعنی ممکن است یک موقعیت معین فردی را کاملا خشمگین کند یا بترساند اما در مورد دیگری هیچ واکنشی به وجود نیاورد. برای تایید این گفته، می توان روزهای موشک اندازی رژیم عراق به شهرهای ایران یا بمباران شهرها را به یاد آورد. کسانی که آن روزها را به چشم دیده اند، هیجانهای کاملا متفاوت افراد را نیز مشاهده کرده اند. بودند کسانی که چند لحظه ای واقعا لال می شدند، سردرد می گرفتند، داد و فریاد می کردند، می لرزیدند یا در جایی پنهان می شدندو... در مقابل، کسان دیگری نیز بودند که مقابله ضد هواییهای ایران با هواپیماهای عراقی را به آتش بازی تشبیه می کردند و گاهی حتی از رختخواب خود نیز بلند نمی شدند! به طور کلی، هیجان زمانی به وجود می‌آید که فرد غافلگیر شود یا موقعیت از تحمل او فراتر رود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۸۳۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان