دانلود و خرید کتاب از سردرگمی تا هویت یابی ساناز مهدوی تبار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از سردرگمی تا هویت یابی اثر ساناز مهدوی تبار

کتاب از سردرگمی تا هویت یابی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب از سردرگمی تا هویت یابی

کتاب الکترونیکی از سردرگمی تا هویت یابی نوشتۀ ساناز مهدوی تبار است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. کتاب از سردرگمی تا هویت یابی به موضوع تعریف و کمک به پیداکردن هویت واقعی در افراد پرداخته است.

درباره کتاب از سردرگمی تا هویت یابی

در تعریف هویت آمده است: احساس نسبتاً پایدار از یگانگی. یعنی علی‌رغم تغییر رفتارها، افکار، احساسات و برداشت فرد از خود همواره مشابه باشد. هنگامی که شکل‌گیری هویت به‌خوبی پیش می‌رود، صمیمیت ایجاد می‌شود. در این حالت فرد توانایی ایجاد روابط صمیمی و پایدار را که بر وابستگی آزاد، تعهد عمیق، اعتماد، محبت و حمایت استوار است، به دست می‌آورد. نویسندۀ کتاب از سردرگمی تا هویت یابی معتقد است که فرایند رشد هویت ممکن است برای زنان و مردان متفاوت باشد. او جهت‌گیری‌های شغلی را برای مردان و علاقه‌مندی به ازدواج را برای زنان محور تجلی شکل‌گیری هویت می‌داند. او معتقد است در نهایت رشد موفقیت هویت در افراد، افزایش قدرت تصمیم‌گیری، توانایی حل مسائل شخصی، استفاده از راهبردهای مقابله‌ای سازگارانه و برقراری روابط سالم با دیگران و همچنین توانایی واکنش مناسب در برابر مسائل را در پی دارد.

خواندن کتاب از سردرگمی تا هویت یابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که مسائل روان‌شناسی فردی علاقه‌مند هستند مناسب است.

بخشی از کتاب از سردرگمی تا هویت یابی

«فرایند هویت یک نظام کنترل ادراک است و هویت مجموع معانی به کار گرفته برای خود در یک نقش یا موقعیت اجتماعی را شامل می‌شود که فرد را به طور خاص تعریف می‌کند. یکی از اهداف تحول در اوایل نوجوانی، شکل‌گیری هویت شخصی است که از سیزده سالگی شروع می‌شود، با این حال تغییرات اجتماعی ساختاری در ملتهای مختلف، رسش و روانشناختی را تا اواخر نوجوانی به تأخیر انداخته است. همچنین اریکسون هوین را یک مؤلفه شخصی می‌داند که در دوران نوجوانی اولویت خاصی پیدا می‌کند. او هویت "من" را با کارکردهایی نظیر یکسانی در طول زمان، انسجام درونی، ترکیبی از همانندسازی‌های موفقیت‌آمیز حفاظت خود در برابر تجاربی از عدم تداوم که بر اثر رشد بیولوژیکی با تغییرات شرایط و موقعیتهای زندگی به وجود می‌آیند...»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۳۸۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان