دانلود و خرید کتاب از ابتدا درست شروع کن کارین دوناهو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از ابتدا درست شروع کن اثر کارین دوناهو

کتاب از ابتدا درست شروع کن

معرفی کتاب از ابتدا درست شروع کن

کتاب الکترونیکی از ابتدا درست شروع کن نوشتهٔ کارین دوناهو و کیت کراسونز با ترجمهٔ زهره جوادزاده از انتشارات رشد فرهنگ است. این کتاب در زمینه کمک به ارتقای مهارت‌های خود‌تنظیمی در کودکان خردسال مبتلا به اوتیسم است.

درباره کتاب از ابتدا درست شروع کن

کتاب «از ابتدا درست شروع کن» در مورد چالش‌های تشخیص اتیسم در کودکان، آموزش به مربیان و اولیاء جهت ارتقاء خودکنترلی، شناخت پیچیدگی هیجانات، اضطراب و استرس کودکان اتیستیک، سازگاری تجربیات و محیط، تسهیل برنامه‌ریزی و سازماندهی، راهکارهای مفیدی ارائه داده است.

به چالش‌های واقعی زندگی خانواده‌های کودکان مبتلا به اتیسم یک نگاه دوستانه دارد و در آن راهکارهای کاربردی و عملی در خصوص چگونگی مدیریت رفتارهایشان ارائه شده است. یک کتاب جذاب برای والدین، معلمان و مراقبین کودکانی که با خود‌تنظیمی هیجانی کودکان کشمکش دارند.

این کتاب توسط یکی از والدین و یک مشاور متخصص رفتاری نوشته شده و پیشنهادات حسی حرکتی بسیار کاربردی را برای کمک به خودتنظیمی و هماهنگی حسی و حرکتی کودکان ارائه می‌دهد. کتاب راهنمای کاربردی برای کمک به کودکان خردسال مبتلا به اوتیسم است.

والدین کودکان اتیسم نیاز دارند که بدانند آنها تنها نیستند و این کتاب به برآورده‌شدن نیاز آنها کمک می‌کند زیرا تفکر خلاق والدین و معلمان با روش‌های منسجم همراه با مناسب‌ترین تکنیک‌ها به فرزندان اتیسم کمک فراوانی می‌کند.

همچنین آگاهی مشترکی را ارائه می‌دهد که والدین و معلمان پیش دبستانی با تفکر خلاق بتوانند برای کمک به تنظیم هیجانات و رفتار، رشد مهارت‌های اجتماعی مهم و مدیریت موضوعات حسی کودکان از آن استفاده کنند.

کودک مبتلا به اتیسم نیازهای منحصر به فردی دارد و بزرگ‌ترین چالش‌هایش از تفاوت عصب‌شناختی او نشأت می‌گیرد.

برای برطرف کردن نیازهای کودکان خفیف‌تر طیف اتیسم در خانه و مراکز مراقبت روزانه یا پیش دبستانی مشکلی وجود ندارد و نیازی به شرایط مداخله اولیه یا برنامه‌های ویژه نیست. اگر محیط مناسبی برای کودکان اتیسیک در خانه فراهم شود، آنها می‌توانند در خانه و محیط‌های اولیه یادگیری موفق عمل کنند.

برای افزایش توانایی‌های بسیار در کودک اتیسیک از قبیل خودتنظیمی، تعامل اجتماعی، مهارت‌های بازی، و یکپارچگی حسی باید با توجه به نقشه راه و پیشنهادات حسی حرکتی بسیار کاربردی که توسط مشاور متخصص رفتاری ارایه می‌شود عمل کرد.

تکنیک‌هایی که در رابطه با کمک به کودکان اتیسم مطرح می‌شود مهارت‌های خودتنظیمی را رشد می‌دهند. خودتنظیمی به توانایی افراد برای کنارآمدن با احساسات و واکنش‌ها اشاره می‌کند.

فصل‌های کتاب از ابتدا شروع کن از این قرار است:

بخش یکم: خود‌تنظیمی

فصل یکم: موردی برای تمرکز بر خود‌تنظیمی

فصل دوم: چرا کودکان اتیستیک در خود‌تنظیمی مشکل دارند

بخش دوم: تنظیم کودکان برای موفقیت

فصل سوم: سازگاری تجربیات و محیط یادگیری

فصل چهارم: تأکید بر ساختار و ثبات

فصل پنجم: آگاهی هیجانی و پرورش همکاری

بخش سوم: مهارت‌های اجتماعی

فصل ششم: کودکان اتیستیک و چالش‌های مهارت‌های اجتماعی

فصل هفتم: آموزش تفکر اجتماعی

فصل هشتم: آموزش مهارت‌های مکالمه‌ای

پیش‌نویس‌ها

فصل نهم: ایجاد اعتماد به نفس اجتماعی از طریق موقعیت

بخش چهارم: تشویق بازی خلاقانه

فصل دهم: وقتی که زمان بازی این همه سرگرم کننده نیست

فصل یازدهم: آموزش بازی و ایجاد تخیل

فصل دوازدهم: تسهیل بازی با همسالان

فصل سیزدهم: حفظ بازی و کنار آمدن با مقاومت

بخش پنجم: حس و درک کردن حواس

فصل چهاردهم: حواس هشتگانه

فصل پانزدهم: علامت‌ها و سمپتوم‌های چالش‌های پردازش حسی در کودکان

فصل شانزدهم: طبقه‌های نافذ اختلال پردازش حسی ویژگی‌ها و راهکارها

فصل هفدهم: رویکردهای کلی مدیریت اختلال پردازش حسی

نتیجه‌گیری

پیوست

فهرست منابع

خواندن کتاب از ابتدا درست شروع کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به روانشناسان و دانشجویان حوزه کودک، شاغلین توانبخشی، والدین و کلیه متخصصینی که با کودکان اتیستیک و خانواده‌هایشان کار می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از ابتدا درست شروع کن

«با اینکه هِنری مانند یک کودک عادی به نظر می‌رسید، اما سیستم عصبی‌اش به‌طور عادی رشد نمی‌کرد. در نتیجه هِنری در مهارت‌های اصلی که برای کودکان نوروتایپیکال خیلی راحت‌تر به‌نظر می‌آمد، کشمکش پیدا می‌کرد. او نه تنها در هماهنگی فیزیکی و مهارت‌های ظریف حرکتی بلکه در برقراری تعامل اجتماعی و کنترل هیجاناتش نیز مشکل داشت.

به‌ویژه سال‌های ابتدایی زندگی هِنری از آنجا که او مصرانه با کنترل رفتار و تکانه‌هایش کشمکش داشت، مشکل بود. اگرچه هنری متوجه آنچه که دیگران از او انتظار داشتند بود، از ناتوانی‌اش برای برخورد با آن انتظارات نیز سخت آگاه بود. در نتیجه، او اغلب احساسی مثل شکست داشت و حسی از ناامیدی را که خواسته هر کودکی نبود، ابراز می‌کرد.

علی‌‌رغم این مشکلات، هِنری در سنین پایین‌تر پسری با‌هوش، شوخ‌طبع، مهربان و دارای حافظه عالی بود که برای پرسیدن سؤالات عمیق و فلسفی اشتیاق فراوان داشت. هِنری در عین حال، به‌وفور از طریق احساسات شدیدی که توسط سیستم عصبی بیش از حد واکنشی‌اش به راه می‌افتاد، غافل‌گیر می‌شد. از این‌رو، به‌طور عمیق بیشترین کشمکش را با خود‌تنظیمی توانایی مدیریت واکنش‌ها و هیجانات شخصی‌اش داشت.

هِنری به‌آسانی و به سرعت عصبانیت و ناامیدی را تجربه می‌کرد و گاهی اوقات با اینکه می‌دانست چنین رفتاری اشتباه است و با وجود تلاش برای حفظ خودکنترلی در حد امکان تهاجمی عمل می‌کرد.

برای بسیاری از کودکان مثل هِنری که در سطح خفیف‌تر طیف هستند، واضح‌ترین تطاهرات اتیسم مشکل با خود‌تنظیمی است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان