دانلود و خرید کتاب جامعه شناسی قتل لئونارد بیگلی ترجمه محسن نیازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه شناسی قتل اثر لئونارد بیگلی

کتاب جامعه شناسی قتل

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جامعه شناسی قتل

کتاب جامعه شناسی قتل نوشتهٔ لئونارد بیگلی و ترجمهٔ محسن نیازی و مسعود غفاری است. انتشارات اندیشه احسان این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی شش فصل که به بررسی جامعه‌شناختی قتل در آمریکا پرداخته است.

درباره کتاب جامعه شناسی قتل

کتاب جامعه شناسی قتل در سال ۲۰۰۳ در آمریکا به چاپ رسیده است. لئونارد بیگلی در ابتدا تلاش کرده میزان فراگیری مسئلهٔ قتل در ایالات متحدهٔ آمریکا را به تصویر بکشد. او این تصویر را به‌تدریج با ارائهٔ شواهد تاریخی و داده‌های تطبیقی از جامعهٔ آمریکا و کشورهای اروپای غربی تکمیل کرده است. نویسنده در این اثر از آمار و اعداد و آرای صاحب‌نظرانی مانند «امیل دورکیم»، «ماکس وبر» و «نوربرت الیاس» در سراسر پژوهش استفاده کرده است. او با رویکردی ترکیبی هدف خود را از همان ابتدا، ارائهٔ یک تبیین جامعه‌شناختی از قتل در قالب یک کلیت منسجم اعلام کرده است.

خواندن کتاب جامعه شناسی قتل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جامعه شناسی قتل

«شاید مهم‌تر از همه، پرس‌وجوی آقای گیبسون در روش کنار آمدن او با غم و اندوه خود در طول چندین سال بود. کلمات محض (در هر صورت مال من) فقط می‌توانند به عمق خشم و درد او اشاره کنند؛ این یک شهادت فوق‌العاده زیبا نوشته‌شده بسیار شخصی است. او در فرآیند کشف آن‌چه اتفاق افتاده است، تقریباً با همه افراد درگیر در ماجرا صحبت کرد و تحقیقات گسترده‌ای انجام داد. برای نمونه، او نه تنها مالک اسلحه‌فروشی که آقای لو SKS را از آن خریده بود بلکه، مالک اصلی را نیز مورد پیگیری قرار داد. به این منظور، پیشرفت تاریخی تکنولوژی سلاح گرم، تأثیر اجتماعی سلاح‌های گرم (به‌خصوص اسلحه‌های چینی) و فریبندگی عجیبی که سلاح‌های گرم در پندار آمریکایی داشتند را توصیف نمود.

علاوه‌براین، آقای گیبسون فراتر از درد و رنج خود به‌دنبال آن رفت تا توضیح دهد که چگونه سایر بازماندگان غیر عمدی و ناخواسته این تراژدی با ضربه روحی خود کنار می‌آیند. در فصل اوّل ذکر شد که هر قربانی قتل، سه تا هفت دوست و بستگان نزدیک دارد. گان‌بوی، چگونگی بازتاب هر قتل از طریق خانواده، آشنایان و همسایگان را نشان می‌دهد. گالن گیبسون علاوه بر پدرش از طریق مادر و خواهر و برادر کوچک‌تر از خودش نیز در یادها زنده بود. این فقط شامل خانواده بزرگ او نمی‌شود. آقای گیبسون بزرگ‌تر با بسیاری از دوستان گالن صحبت کرد که همگی آنها دچار ضربه روحی شده بودند. برای مثال، حتی پس از گذشت چندین سال، دوست دختر گالن «به نظر می‌رسید از زندگی دست کشیده و قادر به کنترل چیزی نیست». برای بیشتر افراد درگیر در آن ماجرا، وقایع آن شب از یاد نمی‌روند. آنها برای بازسازی زندگی خود تلاش کرده‌اند، ولی میزان موفقیت هر یک متفاوت است. آقای گیبسون با دوستان وین لو نیز صحبت کرد. آقای لو عضو یک گروه آزاد از انواع افراد غریبه بود که در دبیرستان‌ها و کالج‌های زیادی وجود دارند. آنها افراد حقه‌باز را همه‌جا پیدا می‌کردند و از رفتار وحشیانه لذت می‌بردند. جوک‌های بدی در مورد خلاص‌شدن از شرّ همه حقه‌بازها می‌ساختند. با این‌حال، آقای لو بدون این‌که آنها بدانند همه این انتقادهای تند ضداجتماعی را جدی گرفته بود، چون فریب‌خورده بود. برای آنها هم اتفاقات آن شب فراموش نمی‌شود. نهایتاً، آقای گیبسون با والدین وین لو صحبت کرد، مردم خوبی که باید با این حقیقت قاتل‌بودن پسرشان کنار می‌آمدند. وین برای آنها یک پسر از دست رفته است و به یاد بیاورید که قربانیان دیگری نیز بودند، از جمله آنهایی که زخمی شدند که هر یک خانواده و دوستانی داشتند و هر یک باید زندگی خود را از نو می‌ساختند. هیچ کدام از این افراد دوباره مثل سابق نخواهند شد. هر قتلی در آمریکا بر کل جامعه و مردم تأثیر می‌گذارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

حجم

۴۲۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
تومان