دانلود و خرید کتاب انسانیت در دام خودکامگی غربی محمدمهدی کیوانلو شهرستانکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انسانیت در دام خودکامگی غربی اثر محمدمهدی کیوانلو شهرستانکی

کتاب انسانیت در دام خودکامگی غربی

معرفی کتاب انسانیت در دام خودکامگی غربی

کتاب الکترونیکی «انسانیت در دام خودکامگی غربی» نوشتهٔ محمدمهدی کیوانلو شهرستانکی در انتشارات نظری چاپ شده است. این کتاب دربردارندهٔ سیری بر نقد مواضع آزادی انسانیت در مکاتب غربی است و هدف آن بررسی عمیق‌تر تأثیرات استعمار بر سیاست و اندیشه‌های سیاسی در کشورهای اسلامی است.

درباره کتاب انسانیت در دام خودکامگی غربی

این کتاب به بررسی تأثیرات تمدن غرب بر کشورهای اسلامی و استبداد سیاسی حاکم بر این کشورها می‌پردازد. نویسنده از دوران رنسانس و قبل از آن شروع می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه استعمار غربی، سیاست و اندیشه‌های سیاسی در کشورهای اسلامی را تغییر داده است. برخی از مناسبات و نسبت‌های مهمی که در کتاب انسانیت در دام خودکامگی غربی بررسی می شوند به این شرح است:

رنسانس و استعمار: نویسنده به تأثیرات رنسانس و جنبش اصلاحات بر تمدن غرب و ارتباط آن با استعمار کشورهای اسلامی می‌پردازد. او توضیح می‌دهد که چگونه استعمار نو و کهنه، مستقیم و غیرمستقیم، باعث تحکیم استبداد در کشورهای اسلامی شد.

تفاوت استبداد قدیم و جدید: کتاب نشان می‌دهد که استبداد در کشورهای اسلامی در دوران استعمار تفاوت‌هایی با استبداد پیشین دارد. استبداد جدید متکی به قدرت‌های خارجی است که از طریق استعمار وارد این کشورها شدند.

تماس‌های تاریخی با غرب: نویسنده اشاره می‌کند که تماس‌های تاریخی با غرب، از جمله جنگ‌های صلیبی، چگونه به بیداری غربیان و ظهور تمدن غرب منجر شد. این تماس‌ها باعث آشنایی غربیان با مبانی فکری و مدنی مسلمانان شد.

نتایج برخوردها: درگیری‌های میان مسلمانان و غربیان، به آشفتگی در فکر و وابستگی در عرصه عمل منجر شده است. نویسنده به چالش‌ها و ستیزهای فکری و عملی اشاره می‌کند که هنوز هم ادامه دارد و احیاگران اندیشه دینی و بومی به دنبال اصلاح و تغییرات هستند.

تصوف و سیاست: نویسنده توضیح می‌دهد که چگونه استبداد جوامع شرقی باعث شده است که اندیشمندان به تصوف روی آورند و سیاست را کنار بگذارند. او اشاره می‌کند که این موضوع باعث شده است که مردم از پرداختن به ماهیت سیاست خودداری کنند و به دنبال راه‌های دیگر برای فرار از مشکلات باشند.

برخورد با تمدن غرب: نویسنده تأکید می‌کند که شناخت و فهمیدن تمدن غرب برای اندیشمندان شرقی ضروری است و این به معنای برخورد خصمانه نیست. او به ۲ آفت بزرگ شیدایی و نفرت اشاره می‌کند که مانع اصلی در راه شناخت درست تمدن غرب بوده است.

کتاب انسانیت در دام خودکامگی غربی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افرادی که به مطالعهٔ تاریخ استعمار، تأثیرات رنسانس و جنبش اصلاحات بر تمدن غرب و ارتباط آن با کشورهای اسلامی علاقه‌مند هستند، مناسب است. 

بخشی از کتاب انسانیت در دام خودکامگی غربی

«آزادی نه در اسلام و نه در انقلاب اسلامی از فرد گرفته نشده است بلکه به فرد داده یا حتی بازگردانده شده است، آزادی در اسلام به فرد تعلّق پیدا کرده برای رهایی از تمام بندهای دنیوی و رسیدن به مقام عبدیت و بندگی ذات مقدس پروردگار که او را آزاد گذاشته است (انسان آزاد خلق شده است اما نه آزادی بی‌بندوباری، این در اسلام به آزادی معنا نمی‌شود) اما در غرب این موضوع برعکس است یعنی اگر که در اسلام فردی از بندگی خداوند به کمال و آزادی کامل می‌رسد ولی در غرب افراد آزادی را در مال دنیا و ثروت می‌بیند که عالی‌ترین هدف و تنها کلید سعادت محسوب می‌شود تا به معبود خود ثروت دست یابند. اما در اصل به بردگی می‌رسند زیرا اسیر هوا هوس دنیوی می‌شوند و از آن معبود آسمانی و حقیقی خود غافل خواهند شد. این‌جاست که از آزادی دروغین به بندگی یا همان بردگی که خود با مبانی اسلام تناقض دارد برسند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱۹۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان