دانلود و خرید کتاب نقش تهیه کننده در اقتصاد سینما علی شیرمحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش تهیه کننده در اقتصاد سینما اثر علی شیرمحمدی

کتاب نقش تهیه کننده در اقتصاد سینما

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقش تهیه کننده در اقتصاد سینما

کتاب نقش تهیه کننده در اقتصاد سینما نوشتهٔ علی شیرمحمدی است. انتشارات نظری این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی که برندهٔ جایزهٔ اول بخش هنر در جشنوارهٔ «پایش و ستایش» شد.

درباره کتاب نقش تهیه کننده در اقتصاد سینما

کتاب نقش تهیه کننده در اقتصاد سینما، نقش این تخصص در صنعت سینما را بررسی کرده است. سینما به‌عنوان یک هنر - صنعت در سراسر جهان وجود دارد و تولید یک اثر سینمایی نیازمند همکاری افراد با تخصص‌ها و حرفه‌های مختلف است. در این کتاب، تهیه‌کنندگی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تخصص‌ها در سینما بررسی شده است. هدف اصلی این پژوهش، شناخت جایگاه تهیه‌کننده در سینمای ایران و تأثیر آن بر اقتصاد سینما است. این پژوهش نوشتهٔ علی شیرمحمدی، یک پژوهش کاربردی است که علاوه‌بر ارائهٔ اطلاعات علمی، برای فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان کاربردی دانسته شده است. روش استفاده‌شده در این پژوهش، یک روش آمیختهٔ کیفی - کمی است. برای بخش کیفی از کدگذاری و تحلیل محتوا و طبقه‌بندی اطلاعات جمع‌آوری‌شده از خبرگان تحقیق استفاده شده است. جامعهٔ آماری برای بخش کیفی شامل هشت تهیه­‌کنندهٔ نامدار سینمای ایران و جامعهٔ آماری بخش کمی شامل ۵۰ نفر از تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینمای ایران بوده است.

خواندن کتاب نقش تهیه کننده در اقتصاد سینما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران هنر و حرفهٔ سینما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقش تهیه کننده در اقتصاد سینما

«بسیاری از محققان، متفکران و دانشمندان اجتماعی، عصر حاضر را با نام های متفاوتی چون «عصر تکنیک»، «عصر ارتباطات»، «دهکده جهانی» و «رهبری از راه دور» نامیده اند. البته رهبری از راه دور نه تنها در مورد ماهواره ها و فضاپیماها صادق است، بلکه هدایت از مسافت دور به وسیله رسانه های گروهی در مورد انسان نیز صدق می کند. تا قرن بیستم، رهبری و ارشاد انسان رویارو و بر اساس ارتباط بود، در صورتی که در عصر حاضر ارتباطات یک طرفه و از راه دور صورت می گیرد. در جهان امروز مسایل ارتباط جمعی مانند: روزنامه، رادیو، تلویزیون و سینما و جدیداً اینترنت با انتقال اطلاعات، شکل دهی و مبادله افکار عمومی در توسعه و تغییر فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را ایفا می کند؛ به طوری که کمتر حادثه و جریان مهم اجتماعی را می توان یافت که رسانه ها در پیدایش و شکل گیری آن هیچ نقشی ایفا نکرده یا حداقل در گسترش، نشر یا کنترل آن سهمی نداشته باشند.

سینما پدیده ای بسیار جذاب و تأثیرگذار است و همین خصوصیت سینماست که آن را مورد توجه اهل فرهنگ و هنر، سیاست و اقتصاد در سطح جهان قرار داده است. اصولا می توان گفت سینما یک پدیده چند وجهی و چند بعدی است، از فرهنگ بشری تاثیر گرفته و بر فرهنگ های بیشتری تأثیر می گذارد، از قابلیت ها و قالب های موجود در هنرهای مختلف استفاده کرده و در عین حال به لحاظ هنری، دارای زیبایی شناسی منحصر به خود است. بررسی رابطه فرهنگ، ارزش، اخلاق و هنر که از دل زندگی روزمره برخاسته است در عصر زندگی مدرن با چالش جدی مواجه شده است. سینما به عنوان ابزاری منحصر به فرد برای بیان و سامان بخشی مسایل زندگی، علاقه رهایی بخش و انتقادی خود را در راستای کشف قواعد اخلاقی ایجاد نموده و بر آن است که از زندگی ابهام زدایی و با انتقاد به زبانی هنری آنها را بازنمایی کند. سینما به مثابه یکی از پر اهمیت ترین فرم های فرهنگی تاکنون بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. در مطالعات فرهنگی، جامعه شناسی و به طور کلی در مطالعات سینمایی به طرق مختلف در باب نهاد سینمایی، پیوندهای سینما و جامعه بحث شده است.

بیش از ۱۰۰ سال از ظهور سینما در ایران می گذرد. در این دوران دراز، سینمای ایران افت و خیزهای فراوانی را از سر گذرانده است. حقیقت این است که سینما مانند هر پدیده اجتماعی در ارتباط متقابل با محیط اطرافش بوده است. هم بر آن تأثیر گذاشته و هم از آن تأثیر پذیرفته است. سینمای ایران پس از نخستین گلوله هایی که به سینه سربازان ایرانی در جنگهای ایران و روس نشست و تجربه دردناکی را از رویارویی با مدرنیته به یادگار گذاشت (تعبیری از ماهرویان، ۱۳۸۴) جزو معدود دستاوردهای دنیای مدرن است که خیلی زود پا به جامعه ایران گذاشت. تهیه کنندگی در سینمای ایران با چالش های بسیاری روبه روست و کسی که کار تهیه را به عهده می گیرد، به نوعی باید شم اقتصادی قوی داشته باشد تا بتواند هزینه ها را در زمان و مکان صحیح، به درستی مدیریت کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۵۴۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان