دانلود و خرید کتاب بازاریابی فضایی گرارد کلیکویت ترجمه سجاد محمدیان هاور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازاریابی فضایی اثر گرارد کلیکویت

کتاب بازاریابی فضایی

معرفی کتاب بازاریابی فضایی

کتاب بازاریابی فضایی نوشتهٔ گرارد کلیکویت و ترجمهٔ سجاد محمدیان هاور و امین کریمی فام است. انتشارات ماهواره این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب استراتژی و روش‌های بازاریابی فضایی.

درباره کتاب بازاریابی فضایی

کتاب بازاریابی فضایی که درمورد استراتژی و روش‌های بازاریابی فضایی سخن گفته، سه بخش دارد؛ «رفتار مصرف‌کننده و اطلاعات جغرافیایی» و «موقعیت خرده‌فروشی و اطلاعات جغرافیایی» و «مدیریت بازاریابی و اطلاعات جغرافیایی». این کتاب در ۱۲ فصل و به قلم گرارد کلیکویت نوشته شده است. این کتاب برای اساتید و دانشجویان حوزهٔ بازاریابی و جغرافیا، کارآفرینان، نوآوران و مدیران تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در ایران سودمند دانسته شده است. گفته شده است که «بازاریابی فضایی» عبارت است از هر گونه ارتباط با ورود فضا به بازاریابی از نظر مفهومی، روش‌شناختی و البته استراتژیک.

خواندن کتاب بازاریابی فضایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ استراتژی و روش‌های بازاریابی فضایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازاریابی فضایی

«استفاده از جغرافیا به عنوان رویکردی تحلیلی به فعالیت‌های تجاری جدید نیست. بسیاری از شرکت‌ها و شعب منطقه‌ای همیشه نتایج فروش خود را به منظور منعکس‌کردن راه‌هایی برای بهینه‌سازی فعالیت‌هایشان ترسیم کرده‌اند (تغییر ابعاد بخش‌های تجاری، انتقال نمونه کارهای مشتریان، افزایش تعداد فروشندگان و غیره).

اگر امروز شاهد یک "انقلاب بازاریابی مکانی" هستیم، این به دلیل پیشرفت فنی در دسترس بودن این ابزارها است. اگرچه هزینه برنامه‌های نرم‌افزاری که امکان دسترسی فوری به داده‌ها را برای یک منطقه نقشه‌برداری شده فراهم می‌کند، همچنان یک مانع مهم برای معرفی سیستماتیک جغرافیا به رویکرد تجاری است (۳۰% از شرکت‌ها هزینه را به عنوان یکی از معایب فعلی بازاریابی مکانی ذکر می‌کنند)، اما وضعیت در حال تغییر است؛ بنابراین، به لطف نوآوری‌های تکنولوژیکی اخیر و اینترنت، برنامه‌های نرم‌افزاری سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در دسترس‌تر هستند. به لطف استفاده از اینترانت تجاری، تجزیه‌وتحلیل تجاری مناطق و تحلیل‌های فضایی مصرف‌کنندگان در شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای آسان شده است.

در عین حال، سازمان‌های اصلی جغرافیایی درگیر رویه‌های استانداردسازی و جستجو سازگار شده‌اند و این نیز به توسعه استفاده از جغرافیا توسط شرکت‌های بازاریابی مستقیم کمک می‌کند. مؤسسه نشنال جئوگرافیک به عنوان یک سازمان تخصصی فرانسوی که با نقشه‌نگاری سروکار دارد، تعداد فزاینده‌ای از نقشه‌ها را با وارد شدن به سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی مؤسسه در بازار عرضه کرده است. اخیراً، اینس جداول مکاتباتی بین منطقه‌بندی‌های ظریف (شهرک‌ها و بلوک) و چارچوب‌های مرجع برای جاده‌های شهرها ارائه کرده و خدماتی را با هدف تعریف اطلاعات در سطح بلوک پیشنهاد کرده است (برای ارتباط کدگذاری بلوک با آدرس پستی). در نهایت، سازمان‌های خصوصی مختلف گونه‌شناسی تجاری خود را ارائه کرده‌اند که مناطقی را در سطح بسیار خرد واجد شرایط می‌کنند.

در چارچوب فرانسوی، کسب‌وکارها اکنون تمام ابزارهای لازم برای واجد شرایط بودن تا سطح آدرس، مشتریان بالقوه و مشتریان یک منطقه را در اختیار دارند. با این حال، استفاده از داده‌های جغرافیایی، شرکت را در معرض مشکلات جدیدی قرار می‌دهد. به طور خاص، با وجود اینکه دستیابی به اطلاعات محلی در حال حاضر ۱۰ برابر کمتر از روزهای اولیه بازاریابی هزینه دارد، تحلیل‌ها نیز بسیار پیچیده‌تر شده‌اند. با پایین آمدن به سطوح بسیار دقیق، شرکت اکنون خود را با داده‌های بیش از حدی مواجه می‌کند که همیشه قادر به مدیریت آنها نیست. از این رو، مشکل مرتبط بودن تحلیل‌های بازاریابی مستقیم خرد به وجود می‌آید. به نظر می‌رسد ترجیح فعلی برای سطح دقت شهر یا محله رویکردهای بالقوه بازاریابی مستقیم فرعی را غیرضروری می‌کند، اما نشان می‌دهد که رویکردهای حرفه‌ای نسبتاً ضعیف با پیچیدگی موجود تنظیم شده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان