دانلود و خرید کتاب تفسیر مهر مسعود ریاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر مهر اثر مسعود ریاعی

کتاب تفسیر مهر

نویسنده:مسعود ریاعی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تفسیر مهر

کتاب «تفسیر مهر» نوشتۀ مسعود ریاعی است و انتشارات عصر کنکاش آن را منتشر کرده است. در کتاب ارزشمند تفسیر مهر، معانی سوره الرحمن تشریح شده است.

درباره کتاب تفسیر مهر 

تفسیر قرآن از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا آنجا که یكی از وظایف مهمی كه از جانب خداوند بر عهدۀ پیامبر اكرم گذاشته شده، تفسیر و تبیین قرآن است. قرآن کریم ویژگی‌هایی دارد که اهمیت تقسیر را چند برابر کرده است. برای مثال مطالب قرآن دسته‌بندی موضوعی ندارد و یا فاصلۀ زمانی با اوضاع و شرایط زمان نزول آیات نياز به تفسير را تشديد کرده است.

مسعود ریاعی در کتاب ارزشمند تفسیر مهر تک‌تک آیات سورۀ الرحمن را تفسیر و تشریح کرده است. بسیاری از افراد این کتاب را تفسیری عاشقانه و حکیمانه از آیات سورۀ الرحمن می‌دانند. مسعود ریاعی تلاش کرده است تا به زبانی ساده، روان و همه‌فهم به شرح معانی سوره الرحمن بپردازد. 

خواندن کتاب تفسیر مهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به علوم قرآنی و دوستداران کتاب‌های تفسیر سوره‌های قرآن کریم پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تفسیر مهر

«تعلیم قرآن کار هر کسی نیست. شأن “رحمن” است. چه قرآن کتابی اسراری است. از أعلی مرتبۀ وجود نازل شده است. این کتاب، طبقه‌طبقهٔ هستی را نَوَردیده تا بدین جا رسیده است. از عالَم لطیف تا عالَم ثقیل راه پیموده است. لایه به لایه عوالم آگاهی را سیر نموده و از معقولات صرف تا محسوسات ناسوت، گذر داشته است. از نور تا نار سفرکرده است. پس همه را می‌شناسد و همه نیز او را می‌شناسند. قرآن کلمۀ صادر شده از عمق هستی است. نَفَس حیّ قیّوم است. بطن در بطن، پُر از معانی عجیبه است. ذو وجوه است… نه! تعلیم قرآن کار هر کسی نیست. کاری در شأن “رحمن” است. ممکن است که تعلیم صرف و نحو و قرائت و معانی متفرقۀ واژه‌ها، کار این‌وآن باشد. اما این تعلیم قرآن نیست. تعلیم قرآن، یک تعلیم زنده است. جریان دارد. حاوی حیات است. مثل کاشت دانه است. تعلیم قرآن، فهم آیات خدا و کاربرد آنها در مرحله مرحلۀ سلوک است. چه قرآن یک کتاب تمام‌عیار در باب سلوک است. قرآن آمده است تا تو را از عالَم ثقیل به عالَم لطیف بَرَد. تعلیم قرآن بدان معناست که دریابی، قرآن، یک وجود زنده است. جوهر روی کاغذ نیست. تو با یک نور زنده، طرف هستی. نور زنده را دریافتن، “تعلیم” گرفتن است و این تعلیم، هر تعلیمی نیست همچنان که این معلم هر معلمی نیست. آن جوهر روی کاغذ، نمادی کتبی از آن است. تو هنوز قرآن را ندیده‌ای. آن نور زنده و کارآمد را کجا دیده‌ای؟!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان