دانلود و خرید کتاب غزل بانوی شیراز فاطمه مرادی (نیلوفر)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غزل بانوی شیراز اثر فاطمه مرادی (نیلوفر)

کتاب غزل بانوی شیراز

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب غزل بانوی شیراز

کتاب «غزل بانوی شیراز» سرودۀ فاطمه مرادی (نیلوفر) است و انتشارات زهره علوی آن را منتشر کرده است. کتاب غزل بانوی شیراز، مجموعه شعر فاطمه مرادی (نیلوفر) را در چند قالب مختلف در برمی‌گیرد.

درباره کتاب غزل بانوی شیراز

می‌دانیم که شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه‌وهمه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

کتاب غزل‌بانوی شیراز مجموعه شعر فاطمه مرادی (نیلوفر)، شاعر ایرانی را دربرگرفته است. اشعاری که در کتاب غزل‌بانوی شیراز آمده در قالب‌ها مختلف؛ غزل، مثنوی، تک‌بیتی، ‌دوبیتی، رباعی، چهارپاره و ترانه سروده شده است. فصل اول ۷۲ غزل را در برمی‌گیرد. عنوان کتاب غزل‌بانوی شیراز هم از نام یکی از غزل‌های شاعر گرفته شده است. فصل دوم شامل ۵ مثنوی به نام‌های قوم گرگ، طلوع سپید، زخم کاری، آبروی آب، قوم شب‌پرست و فصل سوم کتاب شامل تک‌بیتی، ‌دوبیتی، رباعی و چهارپاره می‌شود. فصل چهارم ترانه‌ها و دل سروده‌های فاطمه مرادی (نیلوفر) را تشکیل می‌دهد و فصل پنجم اندیشه‌های سپید شاعر است.

اشعار فاطمه مرادی ماندگار و تأمل‌برانگیز است. او در سروده‌هایش یک گزارشگر صادق است و شعرهای اجتماعی‌اش اوضاع‌واحوال جهان را به‌خوبی روایت می‌کند. فاطمه مرادی شاعری دردمند است که غم و اندوه مردمان را می‌فهمد و آن را در آثارش منعکس می‌کند. زبان روان، ظرافت و لطافت مضامین، نکته‌بینی، استفاده از تشبیهات، استعاره‌ها و کنایه‌های زیبا و جالب از ویژگی‌های آثار اوست.

فاطمه مرادی، دکترای ادبیات فارسی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخشی از مقدمۀ کتاب غزل بانوی شیراز نوشته است: «یادم است نخستین زمزمه‌های جوشش شعر و معماری شاعرانۀ واژه‌ها، در پنج سالگی بود که از درونم بی‌امان می‌خروشید و می جوشید و نرم‌نرمک بر زبانم جاری می‌شد.»

خواندن کتاب را به غزل بانوی شیراز چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر 7671500
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

عالی بود. غزل ها فوق العاده است و قوی. چه خوبه که شاعر در مقدمه درباره خودش نوشته

Alireza.kh
۱۴۰۲/۰۹/۱۷

بسیار زیبا و صریح گفته شده، طوری که آدم از خواندنش خسته نمیشود. همچنین موضوعات جامعه را به شیوه‌ای دلنواز در ذهن فرد تجسم میکند و اینکه چطور میتوان دیدگاه بهتری نسبت به مشکلات پیرامون داشت

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۷۶۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان