دانلود و خرید کتاب کودکان کار محبوبه خیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودکان کار اثر محبوبه خیری

کتاب کودکان کار

انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کودکان کار

کتاب الکترونیکی کودکان کار نوشتهٔ محبوبه خیری و مهدی حاتمی در انتشارات گیوا چاپ شده است. این کتاب به چالش‌ها و موقعیت‌هایی که کودکان کار در جامعهٔ ایران با آن‌ها روبه‌رو هستند، می‌پردازد و تلاش می‌کند تا با بررسی‌های عمیق و دقیق، راهکارهایی برای بهبود شرایط این کودکان ارائه دهد.

درباره کتاب کودکان کار

کتاب کودکان کار اثر محبوبه خیری و مهدی حاتمی، با نگاهی تحلیلی و عمیق به مسأله‌ٔ کودکان کار در ایران می‌پردازد. این کتاب تلاش دارد تا واقعیت‌های زندگی کودکانی که به دلایل مختلف از جمله فقر، اجبار و نبود حمایت‌های اجتماعی و خانوادگی به بازار کار کشیده شده‌اند، را بررسی کند. نویسندگان با استفاده از مطالعات میدانی و گفت‌وگو با کودکان کار، به تصویر کشیدن دشواری‌ها و چالش‌های روزمره‌ای که این کودکان با آن مواجه هستند را وظیفهٔ خود قرار داده‌اند. کتاب همچنین به بررسی قوانین موجود و ساختارهای حمایتی که برای محافظت از حقوق کودکان در نظر گرفته شده‌اند می‌پردازد و نقاط ضعف و قوت این سیستم‌ها را نشان می‌دهد. از طریق تحلیل‌ها و مستندات ارائه‌شده، نویسندگان با امید به ایجاد تغییرات مثبت در سطح جامعه و سیاست‌های حمایتی کشور، به ارائهٔ راهکارهای عملی و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت کودکان کار می‌پردازند.

کتاب کودکان کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های علوم اجتماعی، حقوق کودک و سایر افرادی که به مسائل اجتماعی و حقوق بشر علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌کنیم. همچنین، فعالان حقوقی و نهادهای مردم‌نهاد که در زمینهٔ حمایت از کودکان کار فعالیت می‌کنند، می‌توانند از مطالب این کتاب برای ارتقاء دانش و بهبود فعالیت‌های خود بهره‌مند شوند.

بخشی از کتاب کودکان کار

«پرخاشگری و خشونت از جمله موضوعات اساسی مطرح شده در بازیهای ویدیویی و رایانه‌ای به شمار می‌آید. بررسی مفاهیم پرخاشگرانه در این گونه بازیها حاوی نوعی از عادی سازی پدیده خشونت و پرخاشگری در جریان بازیهاست. جنگ ستارگان، انهدام سیاره ها، سفینه‌های فضایی و ربوت‌ها و مانند آن از موضوعات عادی و پیش پا افتاده این بازیهای رایانه‌ای محسوب می‌شود. و از همه بدتر اینکه در برخی از این بازیها کاربران کودک و نوجوان نقش جنایتکاران خیالی را ایفاء می‌کنند و با حمله به عابران و رهگذران با کشتن آنها امتیاز کسب می‌کنند. و یا مثلا با ماشین ربایی از مردم در خیابان و دزدیدن مواد مخدر از قاچاق فروشان امتیاز کسب می‌کند و یا برای قتل عام عابران جایزه می‌گیرد و صدای شکستن استخوان‌های آنها به جلوه‌های واقع گرای بازی اضافه می‌کند (منطقی، ۱۳۸۷:۱۶۱-۱۶۲).

در برخی از نسخه‌های اینگونه بازیها مثل بازی محکوم به فنا در آغاز برنامه اینگونه خاطرنشان می‌سازد که فقط خاطرتان باشد درب اتاقتان را در جریان بازی قفل نکنید تا در صورت لزوم راه فراری داشته باشید. و در شرح بازی قاتل بیان می‌شود که اول چند قرص آرام بخش دم دستتان بگذارید و بعد بازی را شروع کنید (همان: ۱۶۳). با توجه به اینکه انجام این بازیها فعالیتی تعاملی است و در نتیجه فرد را بیشتر درگیر می‌کند، تاثیر آنها حتی از تلویزیون هم بیشتر است (گانتر، ۱۳۸۸:۲۵). از دیدگاه منطقی (۱۳۸۷) مهمترین تبعات بازیهای رایانه‌ای عبارتند از: وجود تخیلات پرخاشگرانه، عادی شدن پرخاشگری، الگوبرداری از قهرمانان پرخاشگر، پرخاشگری به عنوان راه حل مسائل و مشکلات افراد، افزایش پرخاشگری عملی در کودکان و نوجوانان و افزایش قتل و بزهکاری در نوجوانان، حساسیت زدایی نسبت به خشونت و پرخاشگری و در نتیجه یافتن شخصیتی خشن و ستیزه جو و...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۸۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
تومان